Staat een spierwitte schimmel bij ons op stal, die erg graag van een modderbad houdt... zij wast hem altijd daarmee, wordt ook wit!
Ik was de benen altijd met zilvershampoo inderdaad, maar ik denk dat het in dit geval niet afdoende is.
Bon_charmeur
Geplaatst: 13-03-12 18:58
biotexxx groen!!:P
maja1
Geplaatst: 24-03-12 21:57
ik gebruik ook betadine , en de lekkere ouderwetse groene driehoek zeep , misschien ff langer bezig om uit te spoelen ,maar het resultaat mag er wezne, en dit zijn voor de haren ne huid de meest vriendelijke . bleek is uit den boze voor haren en huid ziet er misschien FF mooi uit ,maar word op den duur zeer dof en eelendig al dan niet uitslag enzo .
Ik gebruik cowboy magic Shine in Yellow out, en Quicksilver van Exhibitor's Werkt altijd weer. Ook nu ik mij paard al een hele winter niet heb kunnen wassen.
Cowboy magic yellow out werkt bij mij niet, maar glycerinezeep heeft wel wat gedaan.Groene zeep kan ik nergens vinden, waar haal je dat?
CoronaLime
Geplaatst: 26-03-12 08:41
russel schreef:
Cowboy magic yellow out werkt bij mij niet, maar glycerinezeep heeft wel wat gedaan.Groene zeep kan ik nergens vinden, waar haal je dat?
Wat voor glycerine zeep heb je?
Ik heb namelijk Driehoek groene zeep met glycerine (volgens mij is dat juist ook het punt van groene zeep )
Deze
Daihyo
Geplaatst: 26-03-12 08:47
Als het een keer is om goed wit te krijgen, kun je heel goed Vanish Oxy gebruiken. Oplossen in warm water, staart er 20 minuten inhangen en goed schrobben (niet de staartwortel). Dan goed uitspoelen, 1 of 2x nawassen met een goede shampoo en conditioner.
Resultaat (foto voor heb ik niet, maar was echt smerig bruin/grijs):
Wat ik bij mijn schimmel deed was eerst wassen met een mengels van shampoo en Biotex warm water natuurlijk en daarna hing ik zijn staart een oplossing van halve emmer warm water met een paar tabletten steradent ( om gebitten mee te reinigen) en dat werkte prima afdrogen met een handdoek en klaar voor de wedstrijd.
Paddenpad
Geplaatst: 26-03-12 08:55
Na twee jaar heb je die onderste stukken geel er allang uitgeknipt hoor?! Gewoon bijhouden met groene zeep en daarna een zilvershampoo moet voldoende zijn,van chloor wordt het alleen maar geler!
Hoe doe jij 20! minuten een staart in sop hangen??? Respect!!
Daihyo
Geplaatst: 26-03-12 09:12
russel schreef:
Hoe doe jij 20! minuten een staart in sop hangen??? Respect!!
Kwestie van trainen De mijne (niet paard hierboven overigens) is bang voor de slang, dus ik doe alles met emmers. Ik zet 'm in het zonnetje neer en hij blijft 20 minuten staan soezen. Minstens Dus wassen gaat prima Ik heb meestal niet zolang nodig, want ik hou het bij. Dus dan is 10 minuten met zilvershampoo genoeg. Maar als het echt even een grondige aanpak nodig heeft dan is 20 minuten Vanish een hele goede oplossing
Ah, ja, de mijne blijft niet stilstaan...is nog jong, die moet gewoon bewegen en loopt krukje omver.....ze zouden een waszak voor staarten moeten uitvinden......
Veel trainen De mijne was 4 toen ik daarmee begon en kon ook niet stilstaan. Ging gewoon hangen als hij het zat was en rende dan (vaak met sopstaart ) weg... Wat heel goed hielp in het begin was gewoon een hooinet ophangen. Dan hebben ze wat te doen, staan ze over het algemeen prima stil en kunnen ze zich niet gaan vervelen.
ik heb staart van m´n haf gister gewassen en ik dacht weetje wat.... ik probeer ´t eens met vanish voor witte was, de poeder versie.... en even 2 min weken en al bijna helemaal schoon! waar ik normaal gesproken nog wel even aan ´t schrobben en wrijven ben
vroeger gebruikten we wel een citroen om de staart wit te maken, helpt ook voor vieze vlekken op de vacht, moet je hierna alleen wel heel goed uitspoelen etc, anders gaat het plakken. maar het werkte echt heel goed!