Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
uryanne schreef:Enigste wat ik concludeer is dat twee weken geleden een topic werd geopend waarin gevraagd werd om instanties waar melding gedaan kan worden van mishandeling/ verwaarlozing.
Op dit moment is er geen nieuws en is de situatie onveranderd.
Dan kan ik toch concluderen dat het arme dier nog steeds mishandeld wordt?
Of dat er geen ideale situatie is, maar van mishandeling geen sprake?
gohya schreef:Wat sowieso anders is is dat er nú pas Dierenpolitie is en nu pas een landelijk nr. voor dierenleed te melden.
De DB mocht nooit zover ingrijpen,die hadden zowat geen macht om iets te doen.
En dát is wat het anders is dan in die 9 jaar.
Jolliegirl schreef:Ik wil dat er opgehouden wordt over de foto's alsjeblieft.
Deze worden niét geplaatst. Op de foto's is een mager paard waarbij je de ribben en het heupbot kunt zien te zien in een vieze, natte stal, met té lange hoeven en een omgevallen wateremmer en géén hooi.
De beste man heeft de vorige keer in een paar maanden zijn paard weer ''dik'' gekregen voordat de instanties weer kwamen kijken... Vandaar dat ze er niéts mee kunnen.
Verder plaats ik de foto's niet ivm privacy van de eigenaren en Rommulus die veel met deze mensen te maken heeft.
Geloof me, dit heeft met een stukje veiligheid te maken.
Orienta : We zijn met z'n 3e
En zoals iemand hierboven praat over politie in burger. Ik zit eraan te denken om idd de politie in te lichten over wat wij gaan doen en wanneer en waar.Just for sure.
JJane schreef:uryanne nogmaals: Omdat de tijd en norm zijn veranderd. Omdat dingen die 9 jaar geleden normaal waren nu niet meer geacepteerd en gewenst zijn. Lees de advies welzijnsnota over paarden nog een keer door. Had dit 9 jaar geleden gepubliceerd en iedereen had je uitgelachen. Reed 9 jaar terug bitloos en iedereen stond je met open mond aan te kijken.
gohya schreef:@uryanne
Tuurlijk mag je vragen stellen,maar ga niet zeggen: blijkbaar is er niets aan de hand.
Want dan komt het over dat je er niets van gelooft van de hele situatie van dit paard.
uryanne schreef:Als je een eigenaar in een kwaad daglicht zet, terwijl er blijkbaar niets aan de hand is... Tja, dan vraag je om kritiek.
De een houdt zijn dieren op een manier die de ander niet ideaal vind. Of dat direct mishandeling is is wellicht teveel gezegd.
Daarbij open je een topic. Dan kun je reacties verwachten waarbij de een wel in je straatje past en de ander niet.
Jolliegirl schreef:Er staat hier een paard wat slecht verzorgd wordt...
Verbeter de wereld... Begin bij jezelf... WIJ ondernemen actie(proberen iets te doen)
Je kunt niet alle paarden helpen... maar doe iig IETS als je zo'n situatie tegenkomt...