Instanties gezocht voor meldingen verwaarlozing.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:24

Enigste wat ik concludeer is dat twee weken geleden een topic werd geopend waarin gevraagd werd om instanties waar melding gedaan kan worden van mishandeling/ verwaarlozing.
Op dit moment is er geen nieuws en is de situatie onveranderd.

Dan kan ik toch concluderen dat het arme dier nog steeds mishandeld wordt?
Of dat er geen ideale situatie is, maar van mishandeling geen sprake?

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:26

gohya schreef:
De TS onderneemt tenminste aktie,er zijn er genoeg die alleen maar toekijken,i.p.v. iets te doen/ingrijpen.
Jammer is dat.

Is er iets verandert aan de situatie?

Ik heb respect voor iedereen die wat doet aan mis-standen. Maar niet op de bokt- manier.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:27

Hebben jullie nu bij de controle ook foto's gemaakt zodat de instanties wel te overtuigen zijn om hier wat aan te doen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 11:27

Joh weetje... Misschien moet jij je lekker stil houden. :)
Je reacties zijn niet nuttig en voegen niets toe, en we hebben er ook geen bal aan voor dit dier.

En ja, ik opende dit topic voor meerdere instanties behalve DB en 144..
Via PB zijn wij een heel eind op weg geholpen...

Voor bokt is er geen nieuws, omdat we dit niet openbaar gaan zetten.
Wat er buiten dit topic om gebeurt is prive, en dat gaat alleen ons en de instanties iets aan.

En tot die tijd dat er iets aan gedaan is, kunnen wij niets melden.

uryanne: je kunt niet direct iets veranderen aan een situatie...
Je kunt niet eigenhandig een dier meenemen... instanties hebben tijd nodig voor controle.. nogmaals controle... kijken naar veranderingen.. komen deze niet.. dán pas kunnen zij ACTIE ondernemen en een dier desnoods in beslag nemen...

Big-one : Er zijn foto's. :)
Zoals eerder gezegd: Deze komen niet online en zijn idd bedoeld voor de instanties.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:28

uryanne schreef:
Enigste wat ik concludeer is dat twee weken geleden een topic werd geopend waarin gevraagd werd om instanties waar melding gedaan kan worden van mishandeling/ verwaarlozing.

Dus jij concludeert dat dat paard nog steeds mishandeld/verwaarloosd word.
Maar je zei ervoor nog dat jij denkt dat er blijkbaar niets aan de hand is.
Je spreekt jezelf tegen.

We weten niet of er al iets veranderd is.De TS moet álles voor 100% zeker weten,en ze zijn ermee bezig.Je kan niet alles in rap tempo oplossen,soms is daar tijd voor nodig.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:31

Kijk, nu komen we ergens.

Er is dus wel nieuws. Namelijk dat de situatie nog steeds zorgelijk is en dat instanties ingelicht zijn.
Dat je de foto's niet openbaar maakt is logisch.

Je opent een topic, dan is het toch normaal dat bezorgde mensen zich afvragen of er wat verandert in de situatie? En wanneer er na twee weken, volgens jullie geen nieuws is dat mensen zich af gaan vragen hoe dat komt?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 11:33

Uryanne :
Wij willen het beste voor dit dier. En daar is tijd voor nodig... tijd zodat de instanties controle kunnen uitvoeren..
En hopelijk is de tijd die zij nodig hebben het waard voor dit dier en kan hij daar binnenkort weg.

Tot die tijd kunnen wij niets... Behalve afwachten en foto's blijven maken ter bewijs.

Er was al aangegeven dat de situatie niet veranderd is, en dus nog steeds zorgelijk is.
Instanties had ik ook al gemeld dat die ingelicht waren.

Dus nee, er is geen NIEUWS (niets wat nieuw is! enkel nog steeds dezelfde situatie + ingelichte instanties)

Je leest gewoon niet en je ratelt maar door!!
Dus alsjeblieft zeg....

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:35

Mensen bedankt allemaal voor de verdediging, ben echt blij dat mensen zich willen inzetten in de hoop na 9 jaar eindelijk wat te kunnen doen

Maar echt ik wil geen woord meer vuil maken aan iemand die alleen maar loopt tegen te werken, te jennen en eigenlijk niets toe voegt aan dit probleem
Mocht ie wat intressant te melden hebben ga ik er op in verder kan ie van mij omhoog vallen
Ja ik heb dit soort opmerkingen over voor een OW

Of het nu goed of slecht afloopt het word allemaal duidelijk op zijn tijd maar omwille van het dier houden we dit nog achter gesloten deuren gezien dat dit alleen maar ten nadele van het dier kan zijn
Laatst bijgewerkt door rommulus op 28-02-12 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 11:36

rommulus schreef:
Of het nu goed of slecht afloopt het word allemaal duidelijk op zijn tijd maar omwille van het dier houden we dit nog achter gesloten deuren gezien dat dit alleen maar ten nadele van het dier kan zijn

Amen! _/-\o_

En naar jou toe een groot compliment dat je je nogsteeds zo inzet! +:)+

uryanne

Re: Instanties gezocht voor meldingen verwaarlozing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:44

Ik vind het een goed recht om kritisch te zijn. Nogmaals ik heb veel respect voor mensen die zich inzetten voor dieren. Maar de manier waarop ts en rommulus omgaan met de kritiek vind ik vreemd.

Het is mij allemaal begonnen omdat de situatie al 9 jaar duurt. Dat baart mij grote zorgen en maakt dat ik mij kritisch opstel.
Mijn grote vraag is; waarom zou nu na 9 jaar wel verlichting komen voor het dier. Wat is er anders dan de afgelopen 9 jaar?
Dit zijn algemene vragen en geen kritiek op de personen die zich inzetten voor een paard.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:49

Wat sowieso anders is is dat er nú pas Dierenpolitie is en nu pas een landelijk nr. voor dierenleed te melden.
De DB mocht nooit zover ingrijpen,die hadden zowat geen macht om iets te doen.
En dát is wat het anders is dan in die 9 jaar.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:54

Vind het top dat dit gedaan word! En Rommulus, pluimpje voor je doorzettingsvermogen! Maar wat ik me ook afvraag.. Als het al negen jaar niet lukt, wat maakt dan dat het nu wel zal lukken?

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:57

gohya schreef:
Wat sowieso anders is is dat er nú pas Dierenpolitie is en nu pas een landelijk nr. voor dierenleed te melden.
De DB mocht nooit zover ingrijpen,die hadden zowat geen macht om iets te doen.
En dát is wat het anders is dan in die 9 jaar.

Inderdaad. Daarom heb ik mij eerder al afgevraagd wat het nut ervan is om eerst zelf langs te gaan en daarna pas instanties te bellen.
Het argument 'als de politie komt staat het dier er ineens goed bij' klinkt mij wat vreemd in de oren. Het zijn toch kundige mensen die liever een keer te veel gaan kijken dan dat ze er niet vanaf weten.

Sorry, dat deze post weer niet bevat wat vele willen horen, maar wel leven nu eenmaal niet in Noord Korea ;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:57

Jolliegirl schreef:
Ik wil dat er opgehouden wordt over de foto's alsjeblieft. :)
Deze worden niét geplaatst. Op de foto's is een mager paard waarbij je de ribben en het heupbot kunt zien te zien in een vieze, natte stal, met té lange hoeven en een omgevallen wateremmer en géén hooi.
De beste man heeft de vorige keer in een paar maanden zijn paard weer ''dik'' gekregen voordat de instanties weer kwamen kijken... Vandaar dat ze er niéts mee kunnen.

Verder plaats ik de foto's niet ivm privacy van de eigenaren en Rommulus die veel met deze mensen te maken heeft.
Geloof me, dit heeft met een stukje veiligheid te maken.

Orienta : We zijn met z'n 3e :)
En zoals iemand hierboven praat over politie in burger. Ik zit eraan te denken om idd de politie in te lichten over wat wij gaan doen en wanneer en waar. :) Just for sure.

Hoe kan dit 9 jaar lang duren?/ Mensen lopen daar in en uit ( openbare stal ). Mensen laten hun merrie dekken door deze hengst, zien dan toch ook de toestand hoe dit paard gehouden word :?

De eigenaar zal wel vertellen, dat het om een dekhengst gaat en die kun je niet in de wei gooien...breekt uit, brengt dan maatschappij in gevaar, bla bla enz, en een dekhengst heeft toch een mooi leven!? O:)
Hoe dan ook balanceerd de eigenaar op het randje van kunnen of niet....

Sta helemaal achter jullie, dat aan dit soort praktijken moet een einde komen.

Misschien is het handig een "deskundige" mee te nemen, mocht je nog eens gaan, en dan bedoel ik een Dierenarts met aanzien. Kan in uiteindelijk rechtzaak een grote rol spelen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:02

uryanne nogmaals: Omdat de tijd en norm zijn veranderd. Omdat dingen die 9 jaar geleden normaal waren nu niet meer geacepteerd en gewenst zijn. Lees de advies welzijnsnota over paarden nog een keer door. Had dit 9 jaar geleden gepubliceerd en iedereen had je uitgelachen. Reed 9 jaar terug bitloos en iedereen stond je met open mond aan te kijken.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:06

@ Jolliegirl en Romulus: wil even kwijt dat ik de indruk heb dat jullie dit weloverwogen en verstandig aanpakken.
Getuige vele andere 'zielige-paarden-topics' kunnen veel Bokkers hier naar mijn mening een voorbeeld aan nemen.

Heel veel succes en laat je niet gek maken door eventuele sensatie-zoekers.
Die foto's zijn voor niemand hier interessant, alleen voor de instanties.
(ik vraag me ook ernstig af waarom mensen deze uberhaupt willen zien)

Succes!

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:14

JJane schreef:
uryanne nogmaals: Omdat de tijd en norm zijn veranderd. Omdat dingen die 9 jaar geleden normaal waren nu niet meer geacepteerd en gewenst zijn. Lees de advies welzijnsnota over paarden nog een keer door. Had dit 9 jaar geleden gepubliceerd en iedereen had je uitgelachen. Reed 9 jaar terug bitloos en iedereen stond je met open mond aan te kijken.

Ja precies! En daarom vraag ik mij af waarom het nodig is om eerst op bokt een topic te openen en zelf te gaan kijken en dan pas te bellen naar bevoegde instanties.
Lees even een paar pagina's terug, toen ik dit ook al postte...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:17

@ Uryanne: lees even goed de openingspost en je vraag is beantwoord.

Jolliegirl schreef:
Ik wil graag zoveel mogelijk gegevens van instanties waar ik verwaarlozing kan aanmelden.

Dat is het doel van dit topic. En wat er verder allemaal heeft gespeeld is hier totaal niet van toepassing in dit topic.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:26

Dat ben ik niet met je eens. Het is inmiddels veel verder dan dat. Ts is zelf weer beginnen met posten. Wat natuurlijk heel goed is om iedereen die wil helpen of advies gegeven heeft op de hoogte te houden.

Wat mij trouwens verbaasd; JJane en Threefingers komen met dezelfde vragen als ik 2 weken geleden. Ik word uitgemaakt voor reller. Blijkbaar ben ik toch niet de enigste met vragen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 12:37

ThreeFingers : Het bedrijf is openbaar.... Komen ''dagelijks'' mensen over de vloer die geld binnen brengen in dat bedrijf....Doormiddel van de paarden. (meer kan ik hier écht niet over zeggen... dit om te voorkomen dat dit bedrijf bekend gemaakt wordt op bokt!)
De hengst staat afgezonderd... containerstal...buitengesloten van het bedrijf, midden in een weiland..
En officieel dekhengst is hij zeker niet.... hij wordt ervoor gebruikt...In hoeverre dit openbaar is, geen idee.. Zal wel vriendendienst zijn... beetje geld trekken via een paard...
Misschien weet Rommulus hier wat meer van, ik weet niet wat hierover wel/niet gezegd kan worden.

Zoals ik nu al 10x heb uitgelegd : Waarom ik dit topic heb geopend :

De reden waarom wij eerst zelf wilden kijken is om te weten of er verandering is.
Mocht meneer nu opeens het licht hebben gezien, waarschuwingen gekregen hebben, boetes en weet ik veel wat en het paard staat er goed bij......
Hoé vervelend is het om een instantie naar je toegestuurd te krijgen... terwijl je je best doet voor een dier....je gewaarschuwd bent.. je inziet dat je fout zat enz. enz.
Dat wilden wij voorkomen. Nu is er gezien dat er nog niets veranderd is aan de situatie.. en dmv dat zijn er instanties ingeschakeld en hier nu mee bezig... :)

Het doel van mijn topic was gegevens krijgen ja.. en echt, die heb ik gekregen, veel pb's waar we wat mee konden!
Inmiddels loopt het uit op allemaal vragen... ook zijn er mensen die vinden dat wij ongeloofwaardig overkomen(zo komt het op me over.. o.a de posten van jou Uryanne)

Wij willen gewoon kijken of we nog IETS kunnen doen...
Dat Rommulus nu na 9 jaar tóch nog de moed vind om te vechten is omdat ik haar ge-pb't heb.. omdat ik toevallig donders dichtbij dit bedrijf woon.. dit bedrijf ''ken''...
Kleine moeite dus om eens te gaan kijken... en Rom te blijven motiveren om door te gaan, en haar te helpen.

Wie weet levert het wat op!

Ik begrijp dat mensen kritisch zijn.. sorry voor mijn botte reacties soms..
Maar soms komen dingen gewoon verkeerd over, wij doen ons BEST... en dan worden er dingen gevraagd op een manier alsof wij gek zijn en maar wat doen en het allemaal niet zo erg is...

Er staat hier een paard wat slecht verzorgd wordt...
Verbeter de wereld... Begin bij jezelf... WIJ ondernemen actie(proberen iets te doen)
Je kunt niet alle paarden helpen... maar doe iig IETS als je zo'n situatie tegenkomt... :)

En héél graag willen Rommulus en ik nu wat begrip dat wij niet alles kunnen melden... Het is gewoon even niet anders nu!
Zodra wij ook maar iets kunnen zeggen hoe de situatie loopt/veranderd, dan doen wij dit echt....
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 28-02-12 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:38

@uryanne
Tuurlijk mag je vragen stellen,maar ga niet zeggen: blijkbaar is er niets aan de hand.
Want dan komt het over dat je er niets van gelooft van de hele situatie van dit paard.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 12:39

Dat was idd o.a hetgeen wat héél vervelend op mij overkwam...
En de manier van posten...

Er zijn mensen die dezelfde vragen stellen waar ik normaal op reageer, omdat ze het op een hele andere toon vragen.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:48

gohya schreef:
@uryanne
Tuurlijk mag je vragen stellen,maar ga niet zeggen: blijkbaar is er niets aan de hand.
Want dan komt het over dat je er niets van gelooft van de hele situatie van dit paard.

uryanne schreef:

Waar lees jij dat ik het niet geloof?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:50

uryanne schreef:
Als je een eigenaar in een kwaad daglicht zet, terwijl er blijkbaar niets aan de hand is... Tja, dan vraag je om kritiek.
De een houdt zijn dieren op een manier die de ander niet ideaal vind. Of dat direct mishandeling is is wellicht teveel gezegd.

Daarbij open je een topic. Dan kun je reacties verwachten waarbij de een wel in je straatje past en de ander niet.

Dat zeg je dus hier!

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:57

Jolliegirl schreef:
Er staat hier een paard wat slecht verzorgd wordt...
Verbeter de wereld... Begin bij jezelf... WIJ ondernemen actie(proberen iets te doen)
Je kunt niet alle paarden helpen... maar doe iig IETS als je zo'n situatie tegenkomt... :)

Alle respect daarvoor +:)+

Je opende dit topic voor info en tips,blijkbaar heb je die gekregen
Ik zie niet waarom je jezelf moet verantwoorden aan iedere bokker die daarom erom vraagt.
Succes en hoop van harte dat er (wat dan ook) gebeurt om dit paard een beter leven te geven.