Paard staat al 2-3 jaar in opgesloten stal, wat doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:05

Lekker zo 2 verhalen door elkaar :S

Maar TS je staat er een maand zeg je en het paard komt nooit uit zijn stal. Hoe weet je dat zo zeker?
Ben je er 24 uur per dag? Ligt zijn stal vol met mest omdat zijn stal nooit uitgemest wordt?

En persoonlijk denk ik dat als een paard 24 uur per dag op stal staat en nooit eruit komt hij zich dus ook niet zo laat aaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:06

kemponiet schreef:
@ liekiej
het schiet niets op.. je hebt een paard zonder paspoort die mag ej niet eens vervoeren ofz als ej een niwu aspoort aanvraagt bellen ze naar de oude eigenaar.. nee het is niet handig, ik zou gewoon een anoniem meldpunt zoeken..

Ach je, denk je dat een paard zonder paspoort niet gewoon vervoerd wordt??? Hoeveel paarden denk je die geen chip hebben en geen paspoort?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:07

russel schreef:
kemponiet schreef:
@ liekiej
het schiet niets op.. je hebt een paard zonder paspoort die mag ej niet eens vervoeren ofz als ej een niwu aspoort aanvraagt bellen ze naar de oude eigenaar.. nee het is niet handig, ik zou gewoon een anoniem meldpunt zoeken..

Ach je, denk je dat een paard zonder paspoort niet gewoon vervoerd wordt??? Hoeveel paarden denk je die geen chip hebben en geen paspoort?

Het gebeurt, maar het mag niet. :)
Als je gepakt wordt ben je gewoon de sjaak.

eenitraM

Re: Paard staat al 2-3 jaar in opgesloten stal, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:08

2 á 3 jaar op stal.

Onmogelijk! De stal moet uitgemest worden. Want na een half jaar staat de stront al tot 1 meter hoog. Dan past het dier nooit meer in zijn hok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:08

Tant pis....alsof er dagelijks controles zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:11

russel schreef:

Regels zijn regels toch? ;)
Op de snelweg mag je ook maar 120 of 130... veel mensen rijden harder. Ach.. alsof je dagelijks gecontroleerd wordt...

Uitmesten kan prima met het paard in de stal.
Gebeurt hier op die stal in Beilen ook.
En anders gewoon potstallen.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:12

Ik vind zowel het verhaal van Rommelus als van TS onmogelijk?
hoe wou je dat controleren?
Zit je er 24 uur per dag bij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:13

Voor mensen die zich verbazen..

Ik heb bij een ex varkensboer gestaan...die had een veulen, een hengstveulen..best leuk dier...kocht een heel erg duur veulen voor zijn dochter, deed beide veulens in 1 stal, kon best, maar ze werden groter, dus werd krap...totdat de merrie hengstig werd en dat hengstje interesse kreeg, moest hij wel splitsen..hengst kreeg stal achterin..was geen automatische drinkbak, werd niet uitgemest, dus stond op stront, kreeg af en toe een emmertje waar 5 liter in past...stond hele dagen binnen in het duister...dier had lasogen...

Ik stond daar dus vlak bij met mijn paard...en ik moest heel snel en stiekem zijn om hem water te geven...mijn hart brak, maar als je wat zou zeggen had je ongelovelijke bonje, wat ook eentje die vond dat hij alles van dieren en paarden af wist.....ben vrij snel daarna weggegaan, want mijn afkeuring heeft hij natuurlijk wel aan mij afgelezen, mijn paard werd niet meer uitgemest en kreeg geen brokken meer....tja dan ben ik snel weg, wat ook de bedoeling was.....

Het komt zo vaak voor...ander pension een koeienboer met een heel luxe net gebouwd pension, had hij ook een paard, stond al 2! jaar binnen achterin de koeienstal in het donker.....ze hebben gezeurd om hem bij de paarden te zetten, iemand was er bij toeval achter gekomen....men dacht dat dat paard was verkocht....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:14

Jolliegirl schreef:
russel schreef:

Op de snelweg mag je ook maar 120 of 130... veel mensen rijden harder. Ach.. alsof je dagelijks gecontroleerd wordt...

Nou met snelheid helaas wel, maar of je paard een paspoort heeft niet..gelukkig..... ;)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:14

Jolliegirl schreef:
russel schreef:

Regels zijn er om gebroken te worden.

Het is maar net waar je de grens trekt van waarde en normen. De een hecht veel waarde aan de snelheidslimieten, terwijl de anders ziets heeft van potop!

Ik vind het verschrikkelijk zielig als hondjes een jasje opkrijgen. Dierenmishandeling en het ziet er niet uit. Schandalig!

[terwijl een ander zoiets kan hebben van+ zonder jasje is zielig.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:16

russel schreef:
Voor mensen die zich verbazen..

Ik heb bij een ex varkensboer gestaan...die had een veulen, een hengstveulen..best leuk dier...kocht een heel erg duur veulen voor zijn dochter, deed beide veulens in 1 stal, kon best, maar ze werden groter, dus werd krap...totdat de merrie hengstig werd en dat hengstje interesse kreeg, moest hij wel splitsen..hengst kreeg stal achterin..was geen automatische drinkbak, werd niet uitgemest, dus stond op stront, kreeg af en toe een emmertje waar 5 liter in past...stond hele dagen binnen in het duister...dier had lasogen...

Ik stond daar dus vlak bij met mijn paard...en ik moest heel snel en stiekem zijn om hem water te geven...mijn hart brak, maar als je wat zou zeggen had je ongelovelijke bonje, wat ook eentje die vond dat hij alles van dieren en paarden af wist.....ben vrij snel daarna weggegaan, want mijn afkeuring heeft hij natuurlijk wel aan mij afgelezen, mijn paard werd niet meer uitgemest en kreeg geen brokken meer....tja dan ben ik snel weg, wat ook de bedoeling was.....

Het komt zo vaak voor...ander pension een koeienboer met een heel luxe net gebouwd pension, had hij ook een paard, stond al 2! jaar binnen achterin de koeienstal in het donker.....ze hebben gezeurd om hem bij de paarden te zetten, iemand was er bij toeval achter gekomen....men dacht dat dat paard was verkocht....

Een hoop leed dat je dus niet weet....

ThreeFingers

Maf eigenlijk, allemaal piepen als een paard in de modder staat, en voordat je het weet word je paard in beslag genomen, en aan de andere kant dit soort verhalen.
Hoe dan ook het punt is "bewijsmateriaal" want je MOET kunnen aantonen dat het paard er nooit uitkomt. En als een paard er goed uitziet en de hoeven zijn bekapt en heeft drinken tot zijn beschikking word er zo goed als niks aan gedaan.
En zulke situaties kunnen jaren lang gaan duren, zolang er geen uitspraak is gedaan...........

Iris82

orienta schreef:

Ik heb het ook meegemaakt overigens. Paard werd wel uit de stal gehaald om in een lege stal gezet te worden om uitgemest te worden. Stond op bijna geen stro want dat at ie toch alleen maar op...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:18

orienta schreef:

Nou, het staat vast dat dit soort zaken niet onmogelijk zijn.
Hoeveel nieuwsberichten verschijnen er niet van paarden die jaren lang hun stal niet uit gekomen zijn?
Stront stapelt zich nogal op wanneer een paard goed te eten krijgt, maar dit is bij dit soort mensen vaak ook niet zo. Je kunt er vanuit gaan dat ie zo'n beetje de helft van zijn eigen stront weer op eet.

Mijn eerste pony kwam ook uit een stronthok tussen de varkens, in het donker, onder de wonden vandaan.... eigenaar vond dat ze er uitstekend bij stond... het was een nachtmerrie.

Het bestaat....

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:20

Vervelend dit kan echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:20

Dan nog zijn er topics dat men zo boos is dat er dierenpolitie is...

Nog eentje, een grote handelsstal...heeft zeker wel goede jonkies in de opfok, maar doet ook voor andere opfok...iemand heeft 2 ruinen, jaarlingen, stonden in 1 stal, jaarlingen worden twenters. Nog steeds in die stal. 1 keer in de week wordt er uitgemest....dus paarden gaan dan in de paddock, ook de pensionners...dus...maar die moesten zelf op de wei zetten..stonden ze op stal werden ze in de paddock gezet...die 2 ruinen mochten dat niet...nee dat buiten zetten kostte nl meer en 2 stallen natuurlijk ook....die paarden moesten er wel uit om uit te mesten...die waggelde de stal uit, want lopen konden ze niet meer......werden in andere stal gezet..uitgemest, terug. In begin wel buiten gezet hoor, maar eigenaar was een keer onverwachts en is toen heel boos geworden....

NIet te geloven..maar ik had zo iemand weggestuurd...

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:22

@ Ninx en Iris82 Er heet ook nog zoiets als bewijs?
Er word genoeg opgeblazen in de media.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:23

dit is geen media, dit zijn verhalen uit de eerste hand...helaas.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:23

Dames, waarom loopt dit nu binnen no-time uit tot een soort rel-topic, terwijl TS op zinvolle tips zit te wachten waar ze iets mee kan? Dat helpt, pagina's modder gooien niet :n .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:24

Tips liggen voor de hand...of niet kijken of aangeven...maar beter eerst informeren en kijken of het ook zo is.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:24

russel schreef:
dit is geen media, dit zijn verhalen uit de eerste hand...helaas.

Heet jij Ninx? :+ ;)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:26

orienta schreef:

Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Bewijs? Hoe bedoel je? Ik heb dat dier gekocht, het 'amper' levende bewijs had ik dus in mijn achtertuin staan....
Ik geloof ts onmiddellijk.... niemand heeft er baat bij iets dergelijks te verzinnen.... (tenzij je 12 jaar oud bent wellicht).

Wellicht liever opbouwende posts en kijken hoe we kunnen helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:27

Nee juf... :D

Maar snap je reaktie niet, ze praten over eigen ervaring..

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:28

Ninx schreef:
orienta schreef:

Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Bewijs? Hoe bedoel je? Ik heb dat dier gekocht, het 'amper' levende bewijs had ik dus in mijn achtertuin staan....
Ik geloof ts onmiddellijk.... niemand heeft er baat bij iets dergelijks te verzinnen.... (tenzij je 12 jaar oud bent wellicht).

Wellicht liever opbouwende posts en kijken hoe we kunnen helpen?

TS heeft het verhaal toch niet uit de eerste hand?
Zij heeft het van horen zeggen.

Ik doelde trouwens op jouw regel over de berichten in het nieuws :)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:29

russel schreef:
Nee juf... :D

Maar snap je reaktie niet, ze praten over eigen ervaring..

Citaat:
Hoeveel nieuwsberichten verschijnen er niet van paarden die jaren lang hun stal niet uit gekomen zijn?

Ik doelde hierop mevrouw :D