Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kemponiet schreef:@ liekiej
het schiet niets op.. je hebt een paard zonder paspoort die mag ej niet eens vervoeren ofz als ej een niwu aspoort aanvraagt bellen ze naar de oude eigenaar.. nee het is niet handig, ik zou gewoon een anoniem meldpunt zoeken..
russel schreef:kemponiet schreef:@ liekiej
het schiet niets op.. je hebt een paard zonder paspoort die mag ej niet eens vervoeren ofz als ej een niwu aspoort aanvraagt bellen ze naar de oude eigenaar.. nee het is niet handig, ik zou gewoon een anoniem meldpunt zoeken..
Ach je, denk je dat een paard zonder paspoort niet gewoon vervoerd wordt??? Hoeveel paarden denk je die geen chip hebben en geen paspoort?
russel schreef:Tant pis....alsof er dagelijks controles zijn.
Jolliegirl schreef:russel schreef:Tant pis....alsof er dagelijks controles zijn.
Regels zijn regels toch?
Op de snelweg mag je ook maar 120 of 130... veel mensen rijden harder. Ach.. alsof je dagelijks gecontroleerd wordt...
Uitmesten kan prima met het paard in de stal.
Gebeurt hier op die stal in Beilen ook.
En anders gewoon potstallen.
Jolliegirl schreef:russel schreef:Tant pis....alsof er dagelijks controles zijn.
Regels zijn regels toch?
Op de snelweg mag je ook maar 120 of 130... veel mensen rijden harder. Ach.. alsof je dagelijks gecontroleerd wordt...
Uitmesten kan prima met het paard in de stal.
Gebeurt hier op die stal in Beilen ook.
En anders gewoon potstallen.
russel schreef:Voor mensen die zich verbazen..
Ik heb bij een ex varkensboer gestaan...die had een veulen, een hengstveulen..best leuk dier...kocht een heel erg duur veulen voor zijn dochter, deed beide veulens in 1 stal, kon best, maar ze werden groter, dus werd krap...totdat de merrie hengstig werd en dat hengstje interesse kreeg, moest hij wel splitsen..hengst kreeg stal achterin..was geen automatische drinkbak, werd niet uitgemest, dus stond op stront, kreeg af en toe een emmertje waar 5 liter in past...stond hele dagen binnen in het duister...dier had lasogen...
Ik stond daar dus vlak bij met mijn paard...en ik moest heel snel en stiekem zijn om hem water te geven...mijn hart brak, maar als je wat zou zeggen had je ongelovelijke bonje, wat ook eentje die vond dat hij alles van dieren en paarden af wist.....ben vrij snel daarna weggegaan, want mijn afkeuring heeft hij natuurlijk wel aan mij afgelezen, mijn paard werd niet meer uitgemest en kreeg geen brokken meer....tja dan ben ik snel weg, wat ook de bedoeling was.....
Het komt zo vaak voor...ander pension een koeienboer met een heel luxe net gebouwd pension, had hij ook een paard, stond al 2! jaar binnen achterin de koeienstal in het donker.....ze hebben gezeurd om hem bij de paarden te zetten, iemand was er bij toeval achter gekomen....men dacht dat dat paard was verkocht....
orienta schreef:Ik vind zowel het verhaal van Rommelus als van TS onmogelijk?
hoe wou je dat controleren?
Zit je er 24 uur per dag bij?
orienta schreef:Ik vind zowel het verhaal van Rommelus als van TS onmogelijk?
hoe wou je dat controleren?
Zit je er 24 uur per dag bij?
orienta schreef:@ Ninx en Iris82 Er heet ook nog zoiets als bewijs?
Er word genoeg opgeblazen in de media.
Ninx schreef:orienta schreef:@ Ninx en Iris82 Er heet ook nog zoiets als bewijs?
Er word genoeg opgeblazen in de media.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Bewijs? Hoe bedoel je? Ik heb dat dier gekocht, het 'amper' levende bewijs had ik dus in mijn achtertuin staan....
Ik geloof ts onmiddellijk.... niemand heeft er baat bij iets dergelijks te verzinnen.... (tenzij je 12 jaar oud bent wellicht).
Wellicht liever opbouwende posts en kijken hoe we kunnen helpen?