eten jullie....paardenvlees?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eet jij...paardenvlees?

ja ik vindt het gewoon heerlijk!
61 (13%)
nee....vindt ik hartikke zielig!
126 (28%)
nee..want ik ben vegetarier..
64 (14%)
ja ik eet het wel maar met gemengde gevoelens..
38 (8%)
nee want ik vindt het vies!
48 (10%)
nee...andere reden, oa;
101 (23%)

Totaal aantal stemmen: 438

Mowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 00:03

Ik denk dat iedereen het voor zichzelf moet weten of hij/zij wel of geen paardenvlees comsumeert. Hoe ik erover denk heb ik al eerder aangegeven.
Laten we iedereen in zijn/haar waarde laten en elkaars mening hierover respecteren en niet (ver)oordelen. De vraag in dit topic was: eten jullie paardenvlees en als er dan op wordt geantwoord, denk ik niet dat men zit te wachten op een lesje in moraal. OK dan!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 08:08

Chiqa"]
[quote="Buitenzorg schreef:
Hoe kan jij in godsnaam oordelen over mijn band met mijn paard. Mijn paard is mijn alles, ik ga door het vuur voor hem. En toch eet ik paardenvlees

Beste buitenzorg, er worden hier twee dingen finaal door elkaar gehaalt, het eten van je eigen paard en het eten van een willekeurig paard, ik weet zeker dat er hier op bokt niemand zn eigen paard gaat opeten! Haha!

Uitzonderingen nagelaten natuurlijk....
[/quote]

Mijn reactie was op Sherwoo die niet heeft over het eten van je eigen paard, maar de link legt dat als een paardeneigenaar paardenvlees eet een andere band met zijn/haar paard heeft, dat vind ik dus gewoon dikke onzin.

Verder sluit ik me aan bij Mowtje, er wordt idd gevraagd naar of we paardenvlees eten, daar zijn 2 antwoorden op mogelijk, ja of nee en als je dan bij een ja een lesje moraal krijgt, tja, zitten we daarop te wachten?

Het is Sherwood haar keus om geen paardenvlees te eten, net zoals het mijn vrije keus is om wel paardenvlees te eten. En daarom hou ik echt niet minder van mijn paard hoor Knipoog

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:37

ik vind het gewoon niet lekker, het smaakt vreemd en mijn ouders vinden het ook vies, dus het komt bij ons eigenlijk niet in huis.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:21

Mijn buurvrouw waar ik vroeger woonde had zelf twee paarden. Haar paarden werden ziek (beenproblemen), en ze heeft een slagerij .... je kan het al raden, ondanks dat ze gek op die beesten was is ze meegeweest naar het slachthuis voor de slacht, en zijn haar eigen paarden teruggekeerd naar haar in de koeling, en ... ook in de verkoop. Ze heeft het er zwaar mee gehad toen, maar haar mening was dat ze wist dat haar paarden gezond gehouden werden zonder rotzooi te voeren, en dat het dus zeker BIO was ....

Laat het duidelijk wezen, ik zou het NIET kunnen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:42

Ik vind over het algemeen vlees niet lekker. Ik lust alleen kip en zalm. Veel mensen denken dat ik dan vegetarisch ben, maar dat is dus niet zo. Verder zit het bij mij ook tussen de oren. Mijn maag draait zich al als ik een vrachtwagen met varkens over de snelweg zie rijden. Ik vind het heel zielig. Is natuurlijk hypocriet, want ik eet wel rustig een kroket. Ook mag het vlees niet teveel op het dier lijken. Klinkt stom, maar als ik een gegrilde kip zie, dan krijg ik het weer niet naar binnen. Het moet dus in filetvorm zijn zeg maar.

In een restaurant zie ik vaak dat mensen alleen het vlees opeten en dan de groentes laten liggen. Ik doe het dus andersom. Laat eerder het vlees liggen en eet lekker de groentes op.

En als ik ergens zie staan dat er paardenbiefstuk of rookvlees ligt, dan draait mijn maag zich ook. Zo voel ik het nou eenmaal.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:14

Ik ben vegetarier dus ik eet geen vlees. Wat anderen eten maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Maar als je vlees eet, eet dan ook alle vlees. Want waarom zou een kip minder zijn dan een hond of paard. Omdat "JIJ" die kip minder leuk vindt dan die hond of dat paard? Dat is gewoon onzin, maar goed dat is mijn mening. Vlees is in mijn ogen vlees, van welk dier dan ook!

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:18

dus dan is er toch nog iemand vegatarisch gelukkig ben ik dan niet de enige

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:24

Ook ik eet geen paardenvlees, net als geen koe of varken of kip Haha!
Moet jammer genoeg wel vis eten, anders heb ik aminozueren (ofzoiets) te kort. Die zitten namelijk in vis of in vlees. Ik eet toch liever visjes dan schattige kippetjes of koetjes met zo'n lief zacht neusje Verdrietig

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:26

mensen die vegatarisch zijn eten geen vlees en daar stel ik voor:

vis
kip
kalf
kalkoen en enz.

dus dan eet je geen dieren als je vegatarisch bent.

wie is er met me eens Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:52

animals schreef:
mensen die vegatarisch zijn eten geen vlees en daar stel ik voor:

vis
kip
kalf
kalkoen en enz.

dus dan eet je geen dieren als je vegatarisch bent.

wie is er met me eens Clown

And your point is?
Er zijn twee verschillende begrippen voor mensen die geen vlees eten:

Vegetariers (dus geen vlees)
Veganisten (geen vlees, maar ook geen producten die van dieren komen. Dus geen eieren, geen melk, kaas of kwark. Ze dragen geen leren schoenen (want ook daar moet een dier voor worden gedood).

Dus, vind je het zielig dat een dier moet sterven omdat wij het vlees ervan opeten: waar denk je dat je leren zadel vandaan komt? Draag jij weleens leren schoenen? Eet je weleens iets waar gelatine in verwerkt zit?

Mensen die vegetarier zijn omdat ze het zo zielig vinden dat dieren worden gedood omdat wij het vlees ervan willen hebben zijn in mijn ogen vreselijk hypocriet bezig, als ze een leren bankstel in huis hebben, leren schoenen dragen, en een leren zadel op hun paard leggen. Wees dan ook zo konsekwent om alle dierlijke producten te vermijden, inclusief de gelatinecapsules waar de antibioticakuur in verpakt zit als jij ziek bent en die antibioticakuur nodig hebt....Lips are sealed

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:57

Ja maar vegatanisten daar is een dier niet voor dood gemaakt en dat zijn gewone zuivere producten.
Ik weet nix anders dan vegatarisch zijn .
En er word altijd wel opgelet hoor whaha rustig maar

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:57

, ik eet geen paardenvlees!

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:59

Maar mensen: het is toch heel natuurlijk om dieren te eten?! vossen eten ook konijntjes (van die schattige beestjes) en reigers eten ook vissen! Zijn ook allemaal gezonde dieren.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:06

Waarom wel rund maar geen paard?
Ik eet gewoon paard, omdat ik het lekker vind.
En eerlijk gezegd eet ik liever paard dan rund, van t paard weet ik zeker dat ie een goed leven heeft gehad, vaak gewoon goed behandelt. Een koe ofzo word gewoon gefokt voor de slacht en heeft geen leven!

En om nou te zeggen dat ik dan niet van mn paarden hou.. dat slaat natuurlijk nergens op. Ik geef hartstikke veel om ze maar ik wil ook voedsel.
Mijn oude pony is ook naar de slacht gegaan dus wie weet heb ik haar wel eens opgegeten. Knipoog Maar ik geef er niks om, waar ik blij om ben is dat zij geen pijn meer heeft...

Ik ben al bijna heel mn leven verslaafd aan paarden-rookvlees.. Het is gewoon lekker, en dan ga ik het niet laten liggen omdat het een paard is.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:27

Nee eet geen paard,
en er komt hier ook GEEN paardenvlees in huis.
Oke ik weet dat er in de meeste frikandellen paardenvlees zit maar die ik haal dus ook frikandellen waar geen paardenvlees in zit.

Gewoon het idee al dat het misschien een paard is dat je kent,
Heb het trouwens ook nog nooit gegeten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:57

animals schreef:
Ja maar vegatanisten daar is een dier niet voor dood gemaakt en dat zijn gewone zuivere producten.

Even een vraagje: weet jij hoe kwark en kaas gemaakt worden? Om ervoor te zorgen dat de melk klontert (en dat is in principe al de kwark) en je van de wrongel kaas kunt maken, heb je een coagulatiemiddel stremsel/maagzuur voor nodig. Dit maagzuur komt uit de maag van een kalf, en dat kalf wordt daarvoor doodgemaakt.
Voor het maken van gelatine moet je ook dieren doden. Gelatine word namelijk gemaakt van beenderen. Moet jij eens opletten in hoeveel producten (ook van melkproducten bij de supermarkt, toetjes van de Mona enz) er gelatine in zit verwerkt.

Dus ben je veganist dan drink je alleen soyamelk, dan vermijd je producten waar dierlijke producten voor zijn gebruikt. Je eet geen eieren, of geen pasta als daar eieren in zijn verwerkt, je eet geen koeien, geiten, schapen of paardemelkproducten. Je loopt in kleding van natuurproducten (katoen, vlas en wol), en vermijd het dragen van leren schoeisel en weigert leer te gebruiken.
Ga jij je op deze manier voeden en kleden, dan ga je toch echt problemen krijgen om alle benodigde sporenelementen, eiwitten en vitamines binnen te krijgen (wat voeding betreft) en heel veel problemen krijgen om kleding bij elkaar te sprokkelen, omdat overal wel een kunstvezel of een dierlijk produkt bij gebruikt wordt. Van ondergoed tot schoenen en jassen.
En ik denk dat je dan toch ook moet proberen om zonder zadel op je paard te gaan zitten, omdat ook voor een zadel leer wordt gebruikt (en een wintec is een kunstof product...Haha!)

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:24

ja ik eet ook paardenvlees in iedergeval ik at het vroeger
wel eens ik koop het niet speciaal maar ik zou het ook niet
laten staan ik vind het namelijk echt lekker sorry!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:50

animals schreef:

HUH? Verward voor leer is een dier niet dood gemaakt? Dat zijn zuvere producten? Ja zuiver dode dieren hoor!

En waar wordt op gelet? Ik snap geen snars van dit berichtje!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:59

ik vind vlees zoooo lekker echt ik kan niet zonder...!!!
ik snap niet dat mensen dit niet kunnen heerlijk gewoon Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:03

mango schreef:
ik vind vlees zoooo lekker echt ik kan niet zonder...!!!
ik snap niet dat mensen dit niet kunnen heerlijk gewoon Lachen

ben ik helemaal met je eens mango! OK dan! Er bestaat niks lekkerders dan een lekkere gourmet of BBQ! Tong uitsteken

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:06

Gebruiken veganisten geen kunststofproducten, Cassidy?
Waarom niet? Verward

Ze gebruiken in ieder geval zeker geen wol (dierlijk product;
itt tot vegetariërs gebruiken veganisten ook niets dat van levende
dieren afkomstig is).

Plantaardig stremsel wordt in meer kazen gebruikt dan jij nu voor
mogelijk houdt Haha! en behalve soyamelk is er ook rijstmelk (erg Vingers aflikken ).

'Essential Organics' verpakt vitamines e.d. in vegacaps.
Vega drop- of snoepverslaafden kunnen maar beter even op de
verpakking van hun favo snaai kijken (gelatine).

(Pseudo)vegetariërs zul je vaak genoeg op bokt tegenkomen,
maar een veganist?

*wacht op eerste melding*

Haha!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:07

Ik ben gek op vlees, maar vanwege principes eet ik geen paardenvlees

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:10

Chiqa"]
[quote="animals schreef:

HUH? Verward voor leer is een dier niet dood gemaakt? Dat zijn zuvere producten? Ja zuiver dode dieren hoor!

En waar wordt op gelet? Ik snap geen snars van dit berichtje!
[/quote]

Maar inmiddels snap je door andere berichtjes hopelijk iets meer
van vegetarisme en veganisme?
Anders mag je me pb'en, hoor!

Knipoog

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:10

Ik heb een keer kroket met paardenvlees gegeten, op een ponykamp Haha! Maar verder eten we nooit paardenvlees thuis, maar ik zou het denk ik gewoon eten.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:20

Billy"]
[quote="sherwood schreef:

In 1 woord WALGELIJK!!!
Het idee al dat je een beest zit op te eten wat z'n leven voor je gewerkt heeft, of voor een ander natuurlijk. Eet je je hond ook op???
Paarden die op je bord liggen zijn of gefokt voor de slacht, niks geen gescharrel aan, maar gewoon als 6 maanden oud veulen dood gemaakt, of het zijn paarden waar lang mee gedokterd is, of paarden met een gebroken been, enz. Echter de laatste 2 groepen zijn erg klein, en de kans dat je er zo 1 opeet is dus gering. En ook bij de paarden worden er anabolen gespoten, dus niks eerlijks aan.
Walgelijk gewoon dat er mensen zijn die er zo hoteldebotel van zijn dat ze op een openbaar forum hun liefde voor het dode paard kunnen openbaren. De meeste mensen met paarden hebben een band met hun dier die heel erg hecht is. Zo met de meeste paarden. Die gaan al over hun nek als ze er aan denken dat er figuren zijn die zo een paard kunnen opeten, die notabene er zelf 1 hebben! Zo iets moois, die zo veel liefde terug geven. En wat doen jullie? Jullie ten ze op! Lekker is dat dan. Eet smakelijk na het overlijden van je hond, is in princiepe het zelfde.

Een vrij pennymeisjesachtige reactie als ik eerlijk mag zijn.
Dat ik een hechte band met mijn paard heb, betekent niet dat ik geen poaardenbiefstukje kan eten hoor. Dat heeft er niks mee te maken.
Ik hou ook van koeien, schapen, kippen etc, en die eet ik ook graag.
Dan maar een kannibaal, maar jouw verhaal slaat echt werkelijk nergens op, sorry dat k het zeg.
O ja, ik hou absoluut niet van varkens, en die eet ik dus ook bijna niet.
[/quote]
Ik ben denk ik 1 van de laatste die een penny meisje is. Maar goed, wat jij wil. Ik weet gewoon dat niet elk paard op je bord zo'n eerlijk leven heeft gehad, en dus is dat excuus voor mij al van de baan. Ook het idee dat je een dier zit op te eten waar je je dagen mee door brengt. Waar je een hechte band mee hebt, en het schuld gevoel tegen over mijn paarden waar ik daarna bij in de box stap, dat zou ik niet kunnen verkroppen. Ik ben ook gek op koeien, maar omdat ik daar niet veel mee omga heb ik er niet zo'n band mee, en dus kan ik dat wel eten.
Misschien is dat wel het verschil, het schuldig voelen tegenover je paard of niet.