Billy"]
[quote="sherwood schreef:
In 1 woord WALGELIJK!!!
Het idee al dat je een beest zit op te eten wat z'n leven voor je gewerkt heeft, of voor een ander natuurlijk. Eet je je hond ook op???
Paarden die op je bord liggen zijn of gefokt voor de slacht, niks geen gescharrel aan, maar gewoon als 6 maanden oud veulen dood gemaakt, of het zijn paarden waar lang mee gedokterd is, of paarden met een gebroken been, enz. Echter de laatste 2 groepen zijn erg klein, en de kans dat je er zo 1 opeet is dus gering. En ook bij de paarden worden er anabolen gespoten, dus niks eerlijks aan.
Walgelijk gewoon dat er mensen zijn die er zo hoteldebotel van zijn dat ze op een openbaar forum hun liefde voor het dode paard kunnen openbaren. De meeste mensen met paarden hebben een band met hun dier die heel erg hecht is. Zo met de meeste paarden. Die gaan al over hun nek als ze er aan denken dat er figuren zijn die zo een paard kunnen opeten, die notabene er zelf 1 hebben! Zo iets moois, die zo veel liefde terug geven. En wat doen jullie? Jullie ten ze op! Lekker is dat dan. Eet smakelijk na het overlijden van je hond, is in princiepe het zelfde.
Een vrij pennymeisjesachtige reactie als ik eerlijk mag zijn.
Dat ik een hechte band met mijn paard heb, betekent niet dat ik geen poaardenbiefstukje kan eten hoor. Dat heeft er niks mee te maken.
Ik hou ook van koeien, schapen, kippen etc, en die eet ik ook graag.
Dan maar een kannibaal, maar jouw verhaal slaat echt werkelijk nergens op, sorry dat k het zeg.
O ja, ik hou absoluut niet van varkens, en die eet ik dus ook bijna niet.
[/quote]
Ik ben denk ik 1 van de laatste die een penny meisje is. Maar goed, wat jij wil. Ik weet gewoon dat niet elk paard op je bord zo'n eerlijk leven heeft gehad, en dus is dat excuus voor mij al van de baan. Ook het idee dat je een dier zit op te eten waar je je dagen mee door brengt. Waar je een hechte band mee hebt, en het schuld gevoel tegen over mijn paarden waar ik daarna bij in de box stap, dat zou ik niet kunnen verkroppen. Ik ben ook gek op koeien, maar omdat ik daar niet veel mee omga heb ik er niet zo'n band mee, en dus kan ik dat wel eten.
Misschien is dat wel het verschil, het schuldig voelen tegenover je paard of niet.