kan dit? buitenzetten op beton?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: kan dit? buitenzetten op beton?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:45

Die van ons gaan wel rustig rondjes rennen om de stal heen, maar betontegels zijn ook niet volledig glad natuurlijk. Wil prima :j ze weten zelf wel hoever ze kunnen gaan.
Bij twijfel gewoon wat zand erover gooien dat maakt het stroever :)

feminin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 23:50

De beton is bij ons ruw genoeg gelukkig. op die plek hebben altijd kalveren gestaan (met die iglos) en door hun melk is de beton iets ingesleten. de toplaag welke glad was is net zo ingesleten dat de grindkiezels bloot liggen. absoluut niet glad dus!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:54

Ik zie hier ook geen provbleem in hoor. Mijn paarden hebben de keuze uit betrating of een zeiknatte paddock. Nou.... zre staan de hele dag op het beton. ze kunnen kiezen en kiezen wat voor hun het fijnste is. Liggen gaat gewoon ff wat minder maar ja.... je kan niet alles hebben he. Toen het vorige week wat droger was lagen ze meteen in het zand/ modder. Maar nu is het even niet anders!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:10

Nou, dan is het toch geen probleem? :) voor je het weet is het weer lente en het land weer droog. Tot die tijd lekker op de beton platen :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:26

Wij hebben de stallen open staan. Voor de stallen ligt een stuk erf met beton. Daar krijgen ze nu hun hooi, want het weiland is veranders in een gore modderzooi. Ze zakken wel 40 cm weg in de blubber op het pad naar het weiland. Maar ze kiezen er dan wel zelf voor, want ze kunnen helemaal droog staan in de stallen en droger op het beton. Dat vind ik ideaal. Het rollen en rennen/ de rodeo bewaren ze voor in het weiland en op het beton stappen ze alleen.

Ik zou er ook geen problemen mee hebben om ze te luchten in een betonpaddock. Het is wel fijn als ze nog een keer de gelegenheid krijgen om te rollen.

Geen haar op mijn hoofd die er over denkt om ze op stal te laten staan. Dat zouden ze me niet in dank afnemen... Ik weet niet of het sportpaarden zijn (Z en M drs), maar dat maakt voor mij geen donder uit. De shetlander die erbij loopt, staat (uit eigen wil) het meest op stal!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:15

Die van mij staat nu 's nachts ook op het beton, maar gedraagt zich keurig. Ze hebben bij ons ook wel eens met z'n 3e op het beton gehad met paaltjes ertussen, omdat ze niet zulke goede vriendjes waren, en dat ging prima. Ze gaan niet rollen op gekdoen

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:58

Hier een slotje wegens het aanmaken van het topic met een SA.