Paddock los frezen een optie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Paddock los frezen een optie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 20:45

Het was wel een werkje maar zo zwaar was het niet, wij hadden wel een 8 PK machine, weet niet of dat het verschil maakt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:58

2,5 PK kan een heleboel verschil maken. Het is wel de kracht van de motor waar je hebt over hebt :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:09

DubbelDun schreef:
2,5 PK kan een heleboel verschil maken. Het is wel de kracht van de motor waar je hebt over hebt :D

Ik ben eerst naar een machinepark winkel geweest. Hij kan ze nieuw aan me leveren. Man wist veel, heeft veel verteld. Hij gaf aan dat het om de kiloos gaat. Het apparaat moet zwaar genoeg zijn om zich de grond in te boren. Het apparaat wat ik gebruik, weegt circa 40 kilo. Maar hij groef dus niet naar beneden. Wat ik gedaan heb: ik heb hem op 1 plek gehouden, moest met mijn volle gewicht eraan hangen. Dan groef hij iets naar beneden en kon ik 10 cm doen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 21:19

Ohh die wij hadden was bijna 100 kilo zwaar zelf en dan 8 pk, dat is samen dan een behoorlijk verschil!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:21

LADPR schreef:
Ohh die wij hadden was bijna 100 kilo zwaar zelf en dan 8 pk, dat is samen dan een behoorlijk verschil!

En waar heb jij die gehuurd? Dat scheelt idd behoorlijk!
Ik meende dat de TS ook met een 5,5 pk werkte, daarom durfde ik dat wel aan.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 21:26

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 08:57

LADPR schreef:
Haha nee ik had een 8 pk

Wij hadden hem hier vandaan
http://www.dekker-verhuur.nl/default.asp

Sorry, jij bent de Ts :o
Ik meende ergens gelezen te hebben dat iemand een 5,5 pk ding gebruikte.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:03

Ik heb destijds de firma Boels gebeld en mij werd zelfs een 16 PK machine aangeraden....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:12

Hartje schreef:
Ik heb destijds de firma Boels gebeld en mij werd zelfs een 16 PK machine aangeraden....

Voor dat geld (76 per dag.. excl vervoer, benzine, slijp-en stijtagekosten).
Heb ik hier (bijna) 2 uur lang een loonwerker met machine die dit voor mij doet.
En in 2 uur, kunnen ze heel veel doen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 10:25

Een loonwerker heeft toch echt veel nadelen voor ons. Maar als je een groter stuk hebt is een loonwerker wel sneller.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:28

Hier laten wij in het voorjaar onze paddock en het "hele" weiland doen (6600 m2). En dat kost ons 85 Euro.
Dan gaat hij wel 40cm diep (en geen 20 zoals degene die jullie hebben gebruikt).

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 10:34

Met 40 cm diep zitten wij met het probleem dat de paarden er niet meer op kunnen lopen. Dat ging nu nog maar net. Dan zou ik twee keer een loonwerker moeten laten komen, en de paddock in twee helften laten doen. Daarnaast komt een trekker ook niet overal in de paddock omdat wij er veel hoeken in hebben zitten. En nu zijn we met 55 euro klaar.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:37

LADPR schreef:
Met 40 cm diep zitten wij met het probleem dat de paarden er niet meer op kunnen lopen. Dat ging nu nog maar net. Dan zou ik twee keer een loonwerker moeten laten komen, en de paddock in twee helften laten doen. Daarnaast komt een trekker ook niet overal in de paddock omdat wij er veel hoeken in hebben zitten. En nu zijn we met 55 euro klaar.

Bij ons is het helaas echt nodig.
Het weiland is 10tallen jaren niet onderhouden dus onder het grotere/zwaardere werk komen wij nu niet uit.
Na het frezen gaan we het eggen/slepen en wordt er nieuw gras ingezaaid.
Maar ik snap dat je voor een klein stukje beter zelf aan de slag kan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:38

@Brainless
Das goedkoop zeg,hier betaal je tussen de €200,- en €400,- voor een stuk land te laten frezen door het loon bedrijf.De frees gaat dan wel een stuk dieper de grond in dan 20cm.
Een stuk weiland 'omspitten' kost rond de €800,-.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:18

Ik was €70 kwijt voor frees van 5,5 pk, plus huur van dubbelasser aanhanger, verzekering, slijtage en brandstofkosten. Vind ik best meevallen eigenlijk. De frees woog wel veel, heb 2 dagen zere armen gehad en kreeg hem met moeite door de bochten heen, maar daardoor freesde hij wel lekker. Hij is maar 1x afgeslagen en dat was midden in het meertje, dus dat was op een heel zwaar stuk.

De paddock is inmiddels helemaal aangestampt en nog steeds kurk- en kurkdroog. Jaarlingen lopen er weer elke dag in met lekker droge voetjes! Als ik hier in de buurt kijk, vraag ik me echt af waarom niet meer mensen de moeite nemen. Zie nog zoveel paddocks met plassen er in....

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:42

Wij zijn zaterdag ook aan de slag gegaan. Maar nadat tot 3 keer toe het apparaat stuk was gegaan (en wij dus telkens terug moesten naar Boels) hebben we er de brui aangegeven. Daarbij was het de vraag of het echt diep genoeg zou zijn, obv het kleine stukje wat we wel hebben kunnen doen.
Als het goed is komt de loonwerker woensdag !

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:11

marina schreef:
Wij zijn zaterdag ook aan de slag gegaan. Maar nadat tot 3 keer toe het apparaat stuk was gegaan (en wij dus telkens terug moesten naar Boels) hebben we er de brui aangegeven. Daarbij was het de vraag of het echt diep genoeg zou zijn, obv het kleine stukje wat we wel hebben kunnen doen.

Had jij dat klote ding van Honda, 5 PK?

Ik heb vanmorgen mijn beklag gedaan. Mijn man heeft ehm gerepareerd en toe deed ie nog wel iets.
K service daar.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:35

Antheman schreef:
marina schreef:

Had jij dat klote ding van Honda, 5 PK?

Ik heb vanmorgen mijn beklag gedaan. Mijn man heeft ehm gerepareerd en toe deed ie nog wel iets.
K service daar.

Nee de 8PK. Gewoon 2 apparaten gehad, die dus beide stuk gingen! De eerste overigens al toen het Boels-mannetje hem ging demonstreren :')
Maar goed, wij waren er helemaal klaar mee,netjes ons geld terug gekregen, dus ik vond het wel best zo!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:52

Ondertussen is de loonwerker geweest, met de cultivator (hij zei dat frezen een papzooi zou geven). Nog toen hij eergisteren klaar was had ik wel zoiets van oeps dat is wel heel erg zwaar nu. Maar heb de bak nu gesleept en hij licht er echt weer perfect bij. Vanmorgen na alle regen ook nog super, ik ben blij!

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:56

Hoor veel goede resultaten.
Wil ook een stuk van mijn weide (20 X 33) laten open trekken met de cultivator, maar ik moet wachten tot mijn hand beter is, zodat ik daarna ook kan slepen, duurt alleen nog 4 weken, Hoop dat ik er daarna ook in kan rijden, dus een combi van bak en paddock.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:03

Agnes75 schreef:
De paddock is inmiddels helemaal aangestampt en nog steeds kurk- en kurkdroog. Jaarlingen lopen er weer elke dag in met lekker droge voetjes! Als ik hier in de buurt kijk, vraag ik me echt af waarom niet meer mensen de moeite nemen. Zie nog zoveel paddocks met plassen er in....

Ik heb hier op kleine 50-60cm een dikke leemlaag zitten en durf dus niet los te trekken. Ben bang voor bak drijfzand.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 12:22

Ik wil aankomend weekend toch even een sleep erdoor halen met een van de paarden. Het is nog steeds niet vlak.

Iemand nog ideen over wat makkelijk te gebruiken is als sleep? Gaat dus alleen om het vlak maken.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:30

Door alle regen was mijn paddock vanmorgen toch weer deels nat :( . Geen plassen, maar hier en daar bleef toch wel weer water staan, vooral op de zwaar aangestampte plekken. Hoewel het nu wel weer snel aan het opdrogen is, het regent hier nu ook even niet meer..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 12:33

Ik ben eind van de dag pas op stal, ben benieuwd hoe het bij ons is dan.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:40

LADPR schreef:
Ik wil aankomend weekend toch even een sleep erdoor halen met een van de paarden. Het is nog steeds niet vlak.

Iemand nog ideen over wat makkelijk te gebruiken is als sleep? Gaat dus alleen om het vlak maken.

Zie hier:
[HK] Weiland veranderen in Paddock Paradise *Deel 2*