Duurste stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:20

575 zou ik er nooit voor over hebben hoor,ik betaal 200 voor 2 paarden.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:34

KylaLover schreef:
ik betaal 415 in de maand vanaf januari 2012. Wordt gevoerd en gemest, buitenbaan van 20x40, binnenbaan van 20x40 en overdekte van 18x35ong. Geen weiland, wel 1x per week groepsles bij de prijs in.

Heb ook wel gehoord van een stal, all in incl weiland en verzorging en zo, 575 euro. Dat vindt ik asociaal veel

hmm..
- ruime gloed nieuwe binnenbak met eb/bloed bodem (rijdt haast altijd alleen of met zijn tweeën.)
- zeer ruime buitenbak
- longeercirkel bak
- 2 paddocks
- spoelplaats
- aanbouw kantine
- heel erg veel weiland!!
- incl. voeren biks en kuil

165 euro p/m :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:34

Ik ben toen ook eens bij een pensionstalling wezen kijken hier in de buurt, 280 euro excl. weidegang! Zat wel van alles bij (stapmolen/2 binnenbakken/solarium etc) maar ik wil dat mijn paard buiten komt. Dan maar iets minder luxe. :)
Ja je kon je paard wel weidegang geven, maar daar kwam nog eens 35 euro overheen. 8)7

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:36

just_kiki schreef:
ik betaal 380
dan heb ik:
(álle bodems agterberg) binnenbak 20*60 & binnenbak 20*40, buitenbak 30*70, en 2x buitenbak 20*60
overdekte stapmolen
4 wasplaatsen waarvan 2 met koud water, en 2met warm water. 4'normale' poetsplaatsen.(bij de manege gedeelte ook nog 3 poetsplaatsen)
2x solarium.
Weidegang HEEL het jaar door.
longeercirkel.
gallopeerbaan
Waterbak
grote parkeergelegenheid voor de trailer
Grote kantine waar je ook eten kunt bestellen
de paarden worden 5x per dag gevoert.
1x in de week volledig gemest (machinaal) en elke dag opgestrooit. maar aangezien mijn paard op zaagsel staat word er elke dag gemest

't buitenzetten kost 40 euro extra, en zaagsel of vlas 20 euro extra (en dat heeft me paard net nodig :+ )
en 15 euro voor me trailer. er word GEEN extra geld gevraagt als je de stapmolen of solariun wilt gebruiken.

(€305 is 'ponybox' 3x3 hier staat mijn paardje van 161 in)
en paarden box kost €335 en is 3x4
dus het is: 305+40+15+20=380

Kijk... dan heb ik nog wel enig begrip voor de prijs :D

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:41

Hier in de buurt is een nieuwe stal waar je €575 per maand betaald :+
Sta er zelf niet, ik betaal €150 per maand :)

edit: zie dat die stal okal op de vorige pagina staat :')
Laatst bijgewerkt door Yffiejj op 24-12-11 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:48

welke stal was dat Mayflower?

Mijn duurste stal sta ik nu ;) Aan huis...
Enorme hypotheek voor alleen stal met veel weide en fijne gedraineerde buitenbak met verlichting. Wel alles zelf doen en zelf aan moeten leggen/bouwen :P
Wie zegt dat paarden aan huis goedkoop zijn? Kan er 4 paarden voor op een luxe stal zettend en dan is het nog goedkoper dan nu, als ik dat op tel bij onze oude hypotheek van ons vorige huis :P

Hiervoor betaalde ik 90 euro per maand dag en nacht buiten met een box voor nood.
Alleen weidegang zonder box was toen ongeveer 50 a 60 euro.
Stallen met binnenbak zijn in onze regio ongeveer 200 tot 250 euro per maand, soms wel, soms niet naar buiten in de winter. In de zomer hebben alle stallen wel weidegang. (Friese wouden/3 provincien gebied Fr, Dr, Gr.)

Meest luxe stal in Friesland is denk ik bij Wergae http://www.wbstables.nl/
2 jaar geleden geloof ik al meer dan €325,- per maand (weet niet wat de prijzen nu zijn), 's zomers is er weidegang beschikbaar, 's winters staan ze binnen en kun je ze zelf in de overdekte trainingsmolen, overdekte longeercirkel of erg grote binnenbak beweging geven of loslaten in 1 van de 2 paddocks. Een gemiste kans vind ik dat ze niet gelijk veel meer goede gedraineerde paddocks hebben aangelegd zodat er veel meer paarden tegelijk lekker naar buiten kunnen. Op zoveel paarden mag je wel wat meer paddocks verwachten.
Er is wel ook nog een ruime galopbaan en springbak, dus om te trainen mogelijkheden genoeg!

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:52

enny schreef:
Wat een prijzen zeg :\ Dan ben ik zo blij met mijn stal in het oosten, weinig luxe, maar de paarden komen wel buiten... En voor onder de 200 euro..

85 euro en we hebben een grote bak, 8 weides, en de geweldigste uitrij mogelijkheden!!! _/-\o_

jenn0dv

Re: Duurste stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:00

Bij mijn laatste stal in Nederland, Purmerend, betaalde ik 150 euro pm.
Buitenbak 20x40, paddock erbij, 3 grote stukken weiland, 6 paardjes.
Mooie nieuwe boxen, 3x3.
Werden iedere dag om 8u buiten gezet, en rond 6 u naar binnen, kregen in die tijd 3x hooi (inclusief)
Weidegang mogelijk
Zelf mesten maar indien nodig deden ze dit graag voor me
Naast het Purmerbos(zo'n 150m openbare weg tot de ingang van het bos) de perfecte stalling!!

Nu heb ik mijn knolletjes lekker aan huis! Nog net iets perfecter :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:03

Ik betaal 355euro per maand voor een stal in Nieuwerkerk aan den IJssel (nabij Rotterdam) voor:
- binnenbak met agtenberg bodem
- buitenbak (20x60) met agtenberg
- Longeercirkel
- 2 paddoks
- mei t/m sept. in groepen of alleen naar buiten
- solarium

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:03

Moet je voor de "grap" eens terugrekenen naar de gulden!!
bv €550,- x 2.2 = Fl.1210,- }>

Prijzen zijn gewoon verdubbeld, als je 8 jaar geleden zou horen dat je ooit 1000 gld zou moeten gaan betalen..

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:21

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:25

Gigantisch wat een prijzen komen hier langs! :oo
Hebben jullie allemaal de loterij gewonnen ofzo?!..

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:26

Ach dat is toch verschrikkelijk, voor wie is dat nou luxe, voor jou of voor je paard??

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:37

Wat een prijzen :wow: .

Ik sta gewoon bij een boer.. Heb om de hoek een buitenbak met verlichting en hindernismateriaal tot beschikking (kost niks). Mag hier rijden, longeren, losgooien etc. Bos is op 30 seconden stappen..

Hooi krijg ik op het moment 'gratis'. (Mijn vader heeft daar veel tegels gelegd, daken gemaakt, dus in ruil daarvoor). Het enige wat ik dus betaal zijn de spullen en evt ander voer (brokken).

Moet wel zelf uitmesten, voeren ook. Maar indien nodig kan de boer dit voor mij doen.

Wat is dus betaal per maand is verschillend.. Soms een paar maanden helemaal niks! (Omdat ik genoeg voer heb voor een tijdje, + geen nieuwe spullen nodig). En soms dan weer even wat meer, voor een nieuwe deken.. Nieuwe zakken voer..

Vind dit ideaal! Paard kan 24/7 buiten lopen ook :D ..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:19

Fidele schreef:
Tot voor 3 jaar geleden verhuurde ik onze buitenboxen, midden in de randstad, Zoetermeer, met super uitrijmogelijkheden ( zo vanuit de tuin) redelijk tot goede buitenbak mét verlichting, spuitplaats, wei in de zomer en in de winter zette ik de dieren enkele uren in de buitenbak, 2x per dag bix en 3x per dag hooi, ze staan op vlas. Uitmesten in overleg (of ik, of de klant zelf)

Momenteel heb ik 4 boxen leeg staan, wat zou volgens jullie een redelijke prijs per maand zijn?

250 zou ik redelijk vinden maar denk dat er genoeg mensen 260 tot 280 aan je willen betalen.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:33

smurffie schreef:
Fidele schreef:
Tot voor 3 jaar geleden verhuurde ik onze buitenboxen, midden in de randstad, Zoetermeer, met super uitrijmogelijkheden ( zo vanuit de tuin) redelijk tot goede buitenbak mét verlichting, spuitplaats, wei in de zomer en in de winter zette ik de dieren enkele uren in de buitenbak, 2x per dag bix en 3x per dag hooi, ze staan op vlas. Uitmesten in overleg (of ik, of de klant zelf)

Momenteel heb ik 4 boxen leeg staan, wat zou volgens jullie een redelijke prijs per maand zijn?

250 zou ik redelijk vinden maar denk dat er genoeg mensen 260 tot 280 aan je willen betalen.

Hahaha dank je, *gaat er toch aan denken de boel weer te verhuren*

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:39

haha nou ik betaal ong rond de 200 per paard
heb 20/60 binnenbak, een buitenbak, binnen longeerbak, solarium, weiland, paddocks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:52

Ik betaal ook een kleine 400 euro (en dat als student, ik ben eigenlijk gek haha), maar zowel voor mij als voor het paard is het geweldig.

Mijn paard kan onbeperkt hooi eten van zeer goede kwaliteit, krijgt kwalitatief erg goede muesli, komt iedere dag buiten in een grote gedraineerde paddock, grote boxen (4x4 voor mijn paard van 1.48) met buitenluik en super controle iedere dag op evt. wondjes etc. De stal wordt 3x p/d uitgemest en ze staan op rubberen matten en vlas.

Voor mijzelf is er een 60x30 binnenbak met topbodem (rijd western, dus bodem is enorm belangrijk), Wasplaatsen met verwarmd water en solarium, verwarmde kantine met thee en koffie.

Er zijn slechts 3 andere stalgenoten, dus heerlijk rustig, voor zowel mij als het paard.

Het is een hoop geld, maar ik heb nog nooit zo fijn kunnen trainen en mijn paard staat er ook geweldig bij.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-12-11 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:54

Wat ik heb gehoord hier in de buurt is manege Hippisch Centrum Nootdorp :=
heb je drie categorien
duurste categorie is 510,- en dan nog 520,- per jaar extra voor weiland in de zomer, die je dan met z'n tweën mag delen.
Kom je dus op 531 uit, en dan hebben we het nog niet over bijrijders/verzorgers ( 35,- p/maand extra), trailerstalling ( 23,- per maand) , en lessen := (25 pstuk)
Als je dit alles erbij zou nemen zit je dus op 589 :') en dan heb je nog niet eens de binnen/buitenzet service erbij

wat je er dan qua accommodatie voor hebt:
Dubbele (buiten)box,
2x daags hooi, 3x daags hardvoer
zaagsel als bodem
Zelf binnen/buiten zetten (tenzij je ervoor betaald)
1 binnenbak
3 buitenbakken
spuitplaats
solarium
longeerbaan/cirkel
stapmolen

:= gelukkig sta ik gewoon bij een boer voor 190,- per maand, wordt lekker alles gedaan en een buitenbak+longeerbak, en zo het bos in _O-

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:03

Ik betaal €200,- pm.
Ik heb dan:
*1 Ruime binnenbak
*1 Ruime buitenbak (met 1x regen gehad te hebben niet te rijden!)
* Ruime stal
* Zadelkast
* Stro
* Hooi

Word gemest en gevoerd. Basisbrok enz. moet ik appart nog bij halen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:04

hier in brabant betaal je rond de 300 euro en dan heb je alles erop en er aan
maar ik heb even uitgerekend dat als je 1 maand stage gaat lopen bij stal mireille,dan ben je meer dan 2000 euro kwijt, dat vindt ik ook echt belagelijk veel geld

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:05

Het duurst heeft mijn 2,5 jarige 10 jaar geleden gestaan, 1 nachtje
Mijn schoonouders hadden haar bij Riant, Mieke van Tergouw, staan als gezelschap van een gepensioneerd marathon paard. De hele zomer in de wei gelopen koste niets, ze was toen van mijn schoonouders en die werkten voor Mieke. Was een mooie regeling, Mieke had gezelschap voor haar paard dat 24/7 buiten kon blijven en wij hadden een goede opvoeder voor een brutale vlegel.
Tot ik haar van mijn schoonouders had gekregen en het weer slecht werd, kwam ze op stal te staan, of ik even 750 gulden in de maand wilde betalen...
Heb haar de volgende dag opgehaald en lekker met ander paarden 24/7 buiten gezet voor 80 gulden. Dat zelfde kost nu overigens 80 euro...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:06

Grace schreef:
165 euro p/m :D

man o man, mijn paarden staan hier thuis al duurder... ben toch al wel rond de 200 aan kosten kwijt en dan heb ik nog geen renovatie-, aanleg- en hypotheekkosten of onderhoudskosten terrein gerekend...

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:57

jesito schreef:
KylaLover schreef:
ik betaal 415 in de maand vanaf januari 2012. Wordt gevoerd en gemest, buitenbaan van 20x40, binnenbaan van 20x40 en overdekte van 18x35ong. Geen weiland, wel 1x per week groepsles bij de prijs in.

Heb ook wel gehoord van een stal, all in incl weiland en verzorging en zo, 575 euro. Dat vindt ik asociaal veel

Zoveel geld en niet eens wei :')
575 euro is ook belachelijk veel daar heb je een huis voor, maar neem me niet kwalijk 415 euro is ook al belachelijk zeker zonder wei.
Zullen wel gouden brokken en hooi krijgen.

daarom zei ik al, als iemand iets anders weet, met uitrijmogelijkheden, binnenbak en volpension voor minder, hoor ik het graag.
Daarbij is Posterholt toch wel hele andere omgeving dan Amsterdam, zou graag bij je in de buurt wonen maar kan daar geen werk vinden

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:59

bij ons in de buurt is een stal,
met twee binnebakken, verschillende buitenbakken.
Grote stallen, solarium, poetsplaatsen en eigelijk alle luxe.
Veel wedstrijden daar ook,
en ook verschillende bekende ruiters daar.
Daat kost dan 600 per maand.
dit is in noordbrabant

edit: zonder weide,

hier zijn ook een paar prive stallen, daar hebben wij een pony aan verkocht.
Hier kon je staan maar je wilt niet weten wat het koste!
2500 per maand zonder weide.
Hier stonden echt peper dure paarden, en dan voorql hengsten.
Laatst bijgewerkt door ietjelover op 24-12-11 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt