Te luxe voor shetlander?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:48

paard is een paard. groot of klein..
Misschien is het wel wat veel eten voor 'm?

Malouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 20:55

casperzazoe schreef:
paard is een paard. groot of klein..
Misschien is het wel wat veel eten voor 'm?

Het eten ga ik inderdaad nog bespreken daar. Over hoeveel zij nodig heeft enzo. :)

Cath

Re: Te luxe voor shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:56

Daar houden ze ook rekening mee.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:58

1 uur per dag buiten in de winter? :oo

Wat doet hij dan die andere uren? Potje kaarten in zijn stal?
Dat vind ik echt niet kunnen... :n

Malouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 20:59

Cath_16 schreef:
Daar houden ze ook rekening mee.

Dat is helemaal mooi dan!
Morgen ga ik erheen verhuizen,, eerst nog even in het kleine gedeelte daar waar vijf stallen staan en dan volgend weekend naar het ''nieuwe'' gedeelte.

Maar wat ontzettend rot dat je paard niet meer leeft. :(

Die indruk kreeg ik inderdaad ook daar over hun. :)
Maar ik ben elke dag met haar aan het trainen dus beweging krijgt ze wel genoeg.
En stel het bevalt niet kan ik altijd weer opzoek naar iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:01

Mijn Shet staat 's nachts ook op stal,is geschoren en leeft ook het leven van hoe een groot paard hier leeft. En ja,ze heeft het super naar haar zin! :)
Pas wel op met het voer,dat lijkt idd wat aan de hoge kant :)

Gully

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:01

TS, als je pony in de winter maar een uur per dag buiten komt, snap ik niet dat je voor deze stal kan kiezen.
Het gaat hier toch tenslotte om je pony? Je wilt hem of haar toch het beste geven? Die luxe maakt je pony niets uit hoor.
Dat is echt alleen voor jou. Ik zou zeggen, zoek ergens een leuk weitje waar je pony gewoon naar buiten kan als hij dat wilt.

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:06

een shet is ook gewoon een paard en waarom zou je die op een weitje met een schuilstal zetten, als je het geld hebt om hem een lekkere warme stal te geven? 1 uur naar buiten is wel wat aan de weinige kant maar ik zou het gewoon doen! :)

Malouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 21:07

meganproperx schreef:
een shet is ook gewoon een paard en waarom zou je die op een weitje met een schuilstal zetten, als je het geld hebt om hem een lekkere warme stal te geven? 1 uur naar buiten is wel wat aan de weinige kant maar ik zou het gewoon doen! :)

Ze komt sowieso meer dan één uur per dag buiten dus dat scheelt :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:08

Malouke schreef:
meganproperx schreef:

Ze komt sowieso meer dan één uur per dag buiten dus dat scheelt :)

Hoeveel uur dan gemiddeld?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:09

Maar wat zou de pony kiezen denk jij, lekkere wei met goede schuilstal of de hele dag op stal met een uurtje naar buiten. Met een beetje mazzel nog een uurtje trainen en mss nog even in de stapmolen. Das ongeveer nog 20 uur in een stal. Denk dat er weinig gezonde paarden zijn die dan voor een stal zouden kiezen.

Ben toch wel benieuwd hoe lang ze buiten gaat komen, ts negeert vrijwel alle berichten met die vraag.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:10

Ze gaan ze nu langer naar buiten doen ja, maar dan moeten er wel meer paddocks komen anders red je het niet. Maar nu is er een wet dat paarden minimaal 4 uur per dag buiten moeten zijn daarom gaan ze er verandering in brengen.
Maar de paarden kwamen daar altijd maar een uur naar buiten hoor!
Laatst bijgewerkt door Cath op 09-12-11 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Malouke schreef:
Maar ik ben elke dag met haar aan het trainen dus beweging krijgt ze wel genoeg.

Weet je eigenlijk wel hoeveel beweging een paard nodig heeft?
Ze krijgt niet genoeg beweging in de winter. Maar dat is een bewuste keuze van veel mensen, in dit geval dus ook van jou.

Barbulet

meganproperx schreef:

Je doet net alsof een stal o zo goed is. Een wei met schuilstal is (imo ;) ) veel beter. Kan ie lekker paard zijn.
Je zegt het zelf al: een shet is gewoon een paard, dus laat hem dan ook paard zijn en zet hem in de winter niet heel de dag op stal.
Oh, bijna vergeten, ze gaan 1 uur per dag de wei op... :j

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:13

ElineB schreef:
love_western schreef:

als jij daar het geld voor hebt zou ik het doen.
@ eerste reactie, een topsport paard kun je niet 24/7 in een weiland
zetten, bij een shet is dat niet erg. Best groot verschil vind ik. :')
Hoezo zou een topsportpaard dat niet kunnen :')

Zelfde gedachte, waarom zou dat niet kunnen?
Een sportpaard is ook een paard. :)

TS, ik vind het op zich heel mooi klinken, maar stapmolen en solarium voor shetlanders... Sorry maar dat vind ik persoonlijk net wat te ver gaan.
Ontzettend leuk hoor, maar het blijven Shetlanders, en die hebben imo echt geen stapmolen nodig.

Sorry maar ik vind de meeste reacties een beetje naar, het is geen sportpony enz enz enz, je kan je shet op verschillende manieren houden. Je hebt namelijk ook sport shets of misschien rijd ze er wel intensief mee weet veel en TS wil alleen maar antwoord op de vraag of het te luxe is en niet of he voor een sportpony is of niet. Het is ook wat je pony fijn vind als hij een stapmolen nou leuk vindt en een solarium lekker ik zou het doen als ik het geld er voor had hoor! het is naar de behoefte van je paard dat lijkt me belangrijker dan hetv of je het te luxe vind , ik vind dat shets hier een beetje als onderdeurjes weg worden gedaan terwijl ze hardstuikke leuk zijn en ook goed kunnen worden in de sport

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:16

Het gaat er niet om dat shetjes onderdeurtjes zijn.
Het gaat erom dat de paarden in de winter maar 1 uur per dag in de paddock staan.
Al zijn het er 3 of 4, dan nog. Het is luxe voor de eigenaar. Niet voor de shet.
Daarnaast intensief rijden? Diertje is nog maar 3./

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:17

Horzlover, daar heb ik het toch ook niet over? Ik heb het vooral over het feit dat een shetlander, sportpaard, fjord, konik, etc, het gelukkigst is op de wei. En niet 1 uur per dag in de winter.
Overigens heb ik niets tegen shetlanders hoor, ik heb er zelf ook een en ben er hartstikke dol op.
Hij staat overigens lekker in de wei. :)

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:18

Iris82 schreef:
Het gaat er niet om dat shetjes onderdeurtjes zijn.
Het gaat erom dat de paarden in de winter maar 1 uur per dag in de paddock staan.

Precies mijn gedachte. :)

Malouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 21:20

In de zomer staat ze van 07.30 tot 18.00 buiten.
In de winter staat ze sowieso over de dag verspreid 3 uur in de paddock.
Half uur in de stapmolen en dan nog elke dag de training met mij samen.

Ik heb liever dat ze dan de rest van de tijd in een warme grote stal staat dan dat ze doodstil in de blubber staat omdat ze daar totaal niet van houdt.
Misschien is mijn shet dan wel een uitzondering. Ze houdt totaal niet van regen/wind/kou..

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:23

Ik wil niet vervelend zijn maar mijn paard heeft nog nooit daar 3 uur buiten gestaan in de winter.
In de zomer staat je paard ook lang niet altijd buiten omdat ze nogal zuinig zijn op het gras.
We hebben dit jaar ook wel een rot zomer gehad maar ze hebben amper buiten gestaan deze zomer.

Malouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 21:24

Cath_16 schreef:
Ik wil niet vervelend zijn maar mijn paard heeft nog nooit daar 3 uur buiten gestaan in de winter.
In de zomer staat je paard ook lang niet altijd buiten omdat ze nogal zuinig zijn op het gras.
We hebben dit jaar ook wel een rot zomer gehad maar ze hebben amper buiten gestaan deze zomer.

Klopt de andere paarden staan ook niet zo lang,, maar zij mag dan bij de andere shetjes

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:24

Iemand die hier reageerde, die ervaring met de desbetreffende stal heeft, zei wat anders? (1 uur per dag in de paddock)
Overigens is 3 uur buiten ook niet veel hoor, maar goed.

edit; ik bedoede cath ^ dus.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:25

O, dat is dan wel fijn! Dan zal ze ook wel de hele zomer buiten staan. De shetten gooien ze altijd naar buiten op de grasbaan dan.

Malouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 21:26

Cath_16 schreef:
O, dat is dan wel fijn! Dan zal ze ook wel de hele zomer buiten staan. De shetten gooien ze altijd naar buiten op de grasbaan dan.

Ja klopt dat vertelde hij me inderdaad gister.
Zij mag daar in de zomer ook bij, dat vond ik ook wel erg fijn om te horen. :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:32

Hmm, als ik daar zou staan, zou ik het daar niet mee eens zijn, mijn paard komt amper buiten, maar diegene die een shetmander hebben die mogen gewoon buiten, is niet echt eerlijk hé, immers betalen ze hetzelfde stalggeld maar krijg je niet hetzelfde.