Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
keona schreef:ts ik ga je even steunen.
ik had een tinker niet geschoren maar wel onder de dekens ,mevrouw vond het nodig iedere keer uit te breken naar het zomer gedeelte.het was zeker -11 enik had het gehad met haar.heb haar de dekens afgetrokken,en mevrouw ging net meer door de draad.ze is nooit ziek geweest.
misschien krijg ik nu ook bokt over me heen,dan ben jij het niet alleen ts.
en als ik weer zo ee er tussen zou hebben dan deed ik het weer.
nou is ts haar paard braaf en is dit een andere situatie,maar ik zou het proberen ts want ze is niet kaal,succes met je paardje.
hou ons op de hoogte
Storm schreef:Euhhh... even tellen.... 87 reacties die zeggen dat je het beter niet kan doen.
En toch vind jij dat het wel kan.
Tja....
roxxxiejjj schreef:Mallow schreef:Juist roxxxiejjj, de mensen die zeggen dat het wel kan hebben hun mening ook onderbouwd.. Dus beetje een kromme beredenering..
Nee zeggen dat t niet kan omdat de rest dat ook vind is echt een fantastisch argument..
In_Black schreef:Je kunt beter een paard bij min tien en droog dekenloos neerzetten dan met dit weer, plus vijf hier, en zonder deken.
Maar iedereen moet dus nu typen dat het een prima idee is de deken eraf te halen?
En heel kort door de bocht, heeft je paard schuurplekken, dan past de deken niet.
Zodra een paard koud aanvoelt ben je al te laat met een deken. Hij is dan namelijk al onderkoeld en hard op weg zwaar ziek te worden.
In_Black schreef:Je kunt beter een paard bij min tien en droog dekenloos neerzetten dan met dit weer, plus vijf hier, en zonder deken.
Maar iedereen moet dus nu typen dat het een prima idee is de deken eraf te halen?
En heel kort door de bocht, heeft je paard schuurplekken, dan past de deken niet.
Zodra een paard koud aanvoelt ben je al te laat met een deken. Hij is dan namelijk al onderkoeld en hard op weg zwaar ziek te worden.
mirgino schreef:In_Black schreef:Je kunt beter een paard bij min tien en droog dekenloos neerzetten dan met dit weer, plus vijf hier, en zonder deken.
met deze temp raakt je paard niet onderkoeld.
ik weet niet waar jij woont maar bij ons aan de kust is het 10 gr,en voor een paard een fijne temp![]()
hij staat niet in de volle wind en in de regen, maar heeft een grote loopstal waar hij uit de wind droog kan staan
randie schreef:Ik zou hem niet zonder deken zetten..! Je hebt zijn bescherming zelf weggeschoren. De andere paarden zonder deken hebben niet voor niks dikker en meer haar. Vooral regen en wind zijn niet prettig voor een geschoren dier. Een deken zoeken die past lijkt me de beste optie.
Mijn paard is ook geschoren, en heeft nu een mooi kort zomervachtje. Die zou ik dus nu echt niet zonder deken buiten zetten.
Annickkii schreef:Weet je wat pas zielig is, een paard bij 10 graden en hoger met dek opzetten (tenzij geschoren). Een paard is van nature ook gewend zonder deken te staan en krijgt het pas wat kouder als t vriest en dan heb ik het niet over -1. Soms zie ik zelfs paarden hoogzomer met een deken opstaan en dat is geen vliegendeken. Ts heeft al een beslissing genomen en als je paard niet zo een verwend nest is en je je paard goed verzorgd kan het makkelijk.
Annickkii schreef:Weet je wat pas zielig is, een paard bij 10 graden en hoger met dek opzetten (tenzij geschoren). Een paard is van nature ook gewend zonder deken te staan en krijgt het pas wat kouder als t vriest en dan heb ik het niet over -1. Soms zie ik zelfs paarden hoogzomer met een deken opstaan en dat is geen vliegendeken. Ts heeft al een beslissing genomen en als je paard niet zo een verwend nest is en je je paard goed verzorgd kan het makkelijk.
Mallow schreef:Annickkii schreef:Weet je wat pas zielig is, een paard bij 10 graden en hoger met dek opzetten (tenzij geschoren). Een paard is van nature ook gewend zonder deken te staan en krijgt het pas wat kouder als t vriest en dan heb ik het niet over -1. Soms zie ik zelfs paarden hoogzomer met een deken opstaan en dat is geen vliegendeken. Ts heeft al een beslissing genomen en als je paard niet zo een verwend nest is en je je paard goed verzorgd kan het makkelijk.