wel op manege betalen maar niet voor bijrijpaard ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:39

even als toevoeging, ik ga altijd naar de paarden :) of ik nou wel of niet zou betalen, ik heb een afspraak en ik houd me er aan. ik heb wel eens dat ik niet kan maar dan communiceer ik dat ruim van te voren :P

vind het zorgwekkend dat zoveel verzorgsters/bijrijders hun afspraken niet nakomen...

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:41

Mindim schreef:
Waarom hoeft een bijrijder niet blij zijn dat een paard aan hem/ haar wordt aangeboden om zijn/ haar hobby uit te oefenen?

Ja tuurlijk moet een bijrijder daar blij mee zijn :D Ik heb jarenlang hetzelfde paard bijgereden en was daar echt iedere keer dat ik ging superdankbaar voor (ik had ook extreem veel geluk daarmee, ik zou nooit zijn gestopt als ik geen tijdgebrek had). Maar dat wil niet zeggen dat de eigenaar er ook profijt van had dat ik ging. Want zij kon zelf vaak niet, en dan ging ik.

Ik ben trouwens nooit te beroerd geweest om iets te kopen hoor :) Een longeerlijn, een halster, dat soort dingen. Maar structureel een bedrag gaan betalen, dat ging me gewoon te ver. Ik kwam áltijd als zij niet kon (toen ik nog op de middelbare school zat, skipte ik er zelfs lessen voor :') ), zelfs toen zij drie maanden niet kon ik en ik pfeiffer had, ging ik elke dag. En in die periode kon ik nog niet eens rijden, want paard stond kreupel. En andere perioden stond het paard niet kreupel, en maakten we leuke bosritten e.d.

Maar de eigenaresse heeft ervoor gekozen een paard te nemen en die hoort gewoon de kosten te dragen. Ik ga over een half jaar mijn eigen paard kopen, no way dat ik een ander voor de kosten van mijn dier zou laten opdraaien :)

Kijk en ergens snap ik jullie argumenten ook wel. Het hangt er denk ik een beetje vanaf hoe je het ziet. Ik zie mijn dier straks als míjn verantwoordelijkheid. De eigenaresse van mijn vroegere verzorgpony zag haar dier als háár verantwoordelijkheid. Dat vind ik terecht. Ik zou zelf gewoon nooit willen betalen, zolang een ander ook profijt van mij heeft. Ik vind het een win-winsituatie: eigenaar van het paard is ermee geholpen en de bijrijder vindt het leuk. Als de eigenaar van het paard er niet mee geholpen is om een bijrijder te hebben, vraag ik me een beetje af wat dan echt het voordeel is :) . Maar dan nog vind ik het niet terecht als diegene een bedrag zou vragen, want het is nog altijd het paard van diegene.

Achja, mijn opvatting is blijkbaar ook redelijk schaars :')

p.s. Ik zou zelf btw geen bijrijder willen. Maar stel dat het echt nodig zou zijn, zou ik er ook meteen klaar mee zijn als diegene zijn afspraken niet na zou komen. Je moet iemand wel kunnen vertrouwen. Ik zou een bijrijder zoeken van het kaliber 'zou-ik-mijn-paarden-bij-achterlaten-als-ik-op-vakantie-ging'.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:46

ik zou er als verzorger zo tegenaar kunnen kijken.

IK doe de eigenaar hulp aanbieden omdat hij/zij er geen tijd voor heeft od, en dus hoef ik NIET voor die hulp te betalen.
of...
ik mag van de eigenaar haar paardje verzorgen en rijden en de eigenaar kost het paard geld, ik verzorg dat paardje een deel van de week dus hoor ik ook een deel te betalen

als eigenaar kun je er zo tegenaan kijken.

mijn bijrijdster helpt mij daar ben ik ook blij mee, ze neemt me van alles uit de hand dus hoeft zij er niet voor te betalen.
of...
mijn bijrijdster mag mijn paardje verzorgen en rijden maar mag wel ALLE kosten betalen mooi niet dus

dus t licht maar net aan de situatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:54

Elco schreef:
Maar als je dit allemaal vindt WAAROM wil je dan een bijrijder.??? Echt ik snap dit niet..Ik heb zelf 2 paarden maar er komt echt niemand anders op, ik heb namelijk paarden voor mezelf en niet voor iemand anders..

Nou dat zal ik je vertellen. Ik ben er afgegooid en had een gebroken sleutelbeen, welke na 5 maanden pas is gezet. Ik dacht weet je wat, ik ga een bijrijder zoeken, harstikke leuk. Het paard zou dan tijdens mijn herstelperiode beweging krijgen en later wanneer dat gebeurt was, konden we samen op het paard rijden. Ik heb een koudbloed dus noodzakelijk was het niet, die kunnen met 2 a 3 maal in de week ook wel toe.
Ik heb geen geld gevraagd, want de ene hand wast de andere dacht ik. Mijn paard is ook jong en moet nog het een en ander leren. Dit heb ik allemaal in een advertentie gezet en ook dat ik een volwassen iemand zocht. Ik heb 2 bijrijders gehad, de een kwam alleen maar om te knuffelen en bleef het rijden achterwege, degene daarna alleen rijden, de rest van de verzorging (poetsen) werd afgeraffeld. Prima, beiden kwamen niet regelmatig, bleven lange periodes weg. De een kwam in de wei zitten en de andere ging niet echt zachtzinnig met mijn paard om.
Ik heb nu dus ook geen bijrijder meer. Maar mocht er ooit eentje komen, dan denk ik er serieus over na om een bijdrage te vragen, zodat ik er ook van op aan kan dat men komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:55

lifaya schreef:
even als toevoeging, ik ga altijd naar de paarden :) of ik nou wel of niet zou betalen, ik heb een afspraak en ik houd me er aan. ik heb wel eens dat ik niet kan maar dan communiceer ik dat ruim van te voren :P

vind het zorgwekkend dat zoveel verzorgsters/bijrijders hun afspraken niet nakomen...

Chapeau, helaas zijn mensen met deze instelling niet goed te vinden :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:55

Naaltje schreef:
_Nancy schreef:
Waarom zou je een bijrijder nemen als je toch alleen maar ziet dat zij je spullen gebruikt en het zo sneller sluit..
Of je kunt niet rijden wanneer zij komt rijden, terwijl je toch wel zin hebt om te gaan.

Neem dan géén bijrijder :roll: Je neemt toch een bijrijder omdat je tijd te kort hebt en juist wíl dat ie meer gereden wordt.
Ja, dan slijt het tuig misschien sneller..
Maar het is óf je paard staat stil, óf het tuig slijt sneller, de keus is aan de eigenaar ;)

niet iedereen neemt om die reden een bijrijder! :z

Waarom dan?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:57

Mindim schreef:
Waarom mag je volgens jou geen bijdrage vragen? Want veel bijrijders nemen het niet zo nauw hoor.
Zijn niet altijd even voorzichtig met je paard of met je spullen en nee, dat zullen ze niet doen waar je bij staat nee. Een bijrijder zoekt toch een paard , omdat ze het leuk vind om te rijden, want anders geen paardrijhobby toch?

Ik was van de ene hand wast de andere, maar als de loyaliteit van een kant komt, heb je het snel bekeken hoor, met gratis bijrijden.

Als jij weet dat jouw bijrijder zo te keer gaat met jouw paard, dan laat je niet toch niet meer komen..

Dit is ook wel een vertrouwenskwestie :j

Ik zou nooit iemand bij mij paard in de buurt willen hebben die ik niet vertrouw, maar er zijn betrouwbare bijrijders en als het voor jouw goed voelt..
Dan is het toch goed..

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:57

op een manege krijg je les, en de manege doet het om geld te verdienen.

Mensen zoeken een bijrijder zodat hun paard genoeg beweging krijgt, niet voor t geld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:58

VogeltjeM schreef:
Ja tuurlijk moet een bijrijder daar blij mee zijn :D Ik heb jarenlang hetzelfde paard bijgereden en was daar echt iedere keer dat ik ging superdankbaar voor (ik had ook extreem veel geluk daarmee, ik zou nooit zijn gestopt als ik geen tijdgebrek had). Maar dat wil niet zeggen dat de eigenaar er ook profijt van had dat ik ging. Want zij kon zelf vaak niet, en dan ging ik.

Ik ben trouwens nooit te beroerd geweest om iets te kopen hoor :) Een longeerlijn, een halster, dat soort dingen. Maar structureel een bedrag gaan betalen, dat ging me gewoon te ver. Ik kwam áltijd als zij niet kon (toen ik nog op de middelbare school zat, skipte ik er zelfs lessen voor :') ), zelfs toen zij drie maanden niet kon ik en ik pfeiffer had, ging ik elke dag. En in die periode kon ik nog niet eens rijden, want paard stond kreupel. En andere perioden stond het paard niet kreupel, en maakten we leuke bosritten e.d.

Maar de eigenaresse heeft ervoor gekozen een paard te nemen en die hoort gewoon de kosten te dragen. Ik ga over een half jaar mijn eigen paard kopen, no way dat ik een ander voor de kosten van mijn dier zou laten opdraaien :)

Kijk en ergens snap ik jullie argumenten ook wel. Het hangt er denk ik een beetje vanaf hoe je het ziet. Ik zie mijn dier straks als míjn verantwoordelijkheid. De eigenaresse van mijn vroegere verzorgpony zag haar dier als háár verantwoordelijkheid. Dat vind ik terecht. Ik zou zelf gewoon nooit willen betalen, zolang een ander ook profijt van mij heeft. Ik vind het een win-winsituatie: eigenaar van het paard is ermee geholpen en de bijrijder vindt het leuk. Als de eigenaar van het paard er niet mee geholpen is om een bijrijder te hebben, vraag ik me een beetje af wat dan echt het voordeel is :) . Maar dan nog vind ik het niet terecht als diegene een bedrag zou vragen, want het is nog altijd het paard van diegene.

Achja, mijn opvatting is blijkbaar ook redelijk schaars :')

p.s. Ik zou zelf btw geen bijrijder willen. Maar stel dat het echt nodig zou zijn, zou ik er ook meteen klaar mee zijn als diegene zijn afspraken niet na zou komen. Je moet iemand wel kunnen vertrouwen. Ik zou een bijrijder zoeken van het kaliber 'zou-ik-mijn-paarden-bij-achterlaten-als-ik-op-vakantie-ging'.

Ik ben ook zo begonnen hoor, ik hoefde ook niet te betalen. Ik was er bijna elke dag, sloeg niet over en deed de paarden ook in de vakanties. En ik had precies dezelfde instelling als jij en die zou ik waarschijnlijk nog hebben als ik een fijne bijrijdster had getroffen. Maar als je begint te merken dat het van een kant zeer vrijblijvend blijft, dan kijk je wel anders tegen de zaken aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:59

_Nancy schreef:
Als jij weet dat jouw bijrijder zo te keer gaat met jouw paard, dan laat je niet toch niet meer komen..

Dit is ook wel een vertrouwenskwestie :j

Ik zou nooit iemand bij mij paard in de buurt willen hebben die ik niet vertrouw, maar er zijn betrouwbare bijrijders en als het voor jouw goed voelt..
Dan is het toch goed..

Ik heb haar ook direct de laan uit gestuurd en een nieuwe serieuze bijrijder vinden, das lastiger dan je denkt.

MerelxG_R

Ik ben zelf ook bijrijder, ik mag (bijna, 2 vaste dagen in de week rijd de eigenaar) elke dag komen, hoef nog niet eens iets te laten weten, heb de sleutel van de schuur. Als de eigenaren op vakantie zijn doen ik en een ander meisje om de beurt de paarden daar. Dus 's ochtends paarden voeren en in de winter buiten zetten, honden voeren en buiten doen, eieren bij de kippen halen, hondenhokken schoonmaken, in de winter stallen uitmesten. En vervolgens 's avonds weer terug om de paarden te voeren, in de winter weer binnen te halen, honden binnen doen en eten te geven, post uit de brievenbus etc. En dit vind ik echt geen probleem om te doen, maar ik fiets er wel heen- en terug in totaal een uur op en ben er ook elke dag zo'n 4 uur (inclusief rijden, dat wel) mee bezig. Maar hier krijg ik voor betaald, maargoed, alle dieren worden daar dan verzorgd dus dat vind ik niet zo raar. Verder betaal ik regelmatig dekjes, beenbescherming, etc. Maar een vast bedrag betalen, nee dat hoeft niet.

Ik werk daar ook 1 halve dag per week, tuig poetsen, stallen mesten, hondenhokken schoonmaken etc en hier krijg ik voor betaald én ik vind het leuk. Ik heb absoluut niks te klagen, eigenaar wil mij overal heen brengen, mag alles doen met het paard, kan hem in principe gewoon als 'eigen' beschouwen.. Echt super. Ik kom wel altijd gewoon en als ik verkort lesrooster heb, of vakantie, of uitval dan kom ik een keertje extra. Imo is het een win-win situatie, maar ik besef wel dat ik het erg getroffen heb. :)
Laatst bijgewerkt door MerelxG_R op 06-12-11 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Mindim schreef:
Tja, jij hebt waarschijnlijk andere ervaringen met bijrijders dan ik, want hier geef ik ze niet uit handen dan hoor op vakantie. Hier staan ze 24/7 op het land in de zomer en water bijvullen is niet zo moeilijk en een draadje verzetten ook niet. Dat vraag ik dan nog liever aan bekenden en laat een paardenkennis af en toe even kijken.
Sterker nog, de bijrijders die ik had hoeven niet te komen als ik op vakantie ben.

Je neemt toch sowieso geen bijrijder die je niet vertrouwt..??
Ik neem aan dat na een tijdje de bijrijder ook wel een bekende en een paardenkennis is.

Anders zie jij die bijrijder als een product lijkt wel.. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:01

De paarden die ik verzorg, ja, ze zijn gewoon afhankelijk er van dat je komt, vind niet dat je het kan maken om dat niet op te komen dagen (eigenaar zit in buitenland).
Ben vorig jaar en begin dit jaar ook gewoon trouw elke zondag gekomen, ook met sneeuw, en toen 4 KM door de sneeuw gefietst waar ook niet gestrooid word :P Ik zie het ook als bezigheidstherapie :D

Daarbij vind ik het ook heerlijk om die buitenritten te doen op Whitney, lekker over het strand en duin crossen :P ookal is het echt bikkelen (9 KM fietsen :') ) en om 9 uur daar zijn op maandag ochtend, maar heb het er voor over :j Absoluut.

Ik hoop echt dat bijrijders/verzorgers hun mentaliteit in het algemeen veranderen, ik hoor echt te vaak verhalen over meiden die na een paar keer niet kwamen opdagen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:01

Mindim schreef:
Ik heb haar ook direct de laan uit gestuurd en een nieuwe serieuze bijrijder vinden, das lastiger dan je denkt.

Ben ik helemaal met je eens :j

Grote kans dat je eerst 10 foute bijrijders vind en dan ineens de juiste.
Ik neem aan dat 20 jarige ook wel zo volwassen genoeg zijn om te weten wat kan en wat niet kan.

Toen ik 14 was en mijn eerste bijrijd pony had, deed ik allerlei gekke stunts die ik nou niet eens meer zou durven uit te halen.. :n

Als ik een eigen paard zou hebben, zou ik minimaal een 18+ bijrijder willen hebben.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:02

Helaas hebben die onbetrouwbare bijrijders niet een bordje omhangen met onbetrouwbaar erop. Vaak moet er eerst iets gebeuren. Die van mij was heel goed in het begin, later werd dat steeds minder maar dan geef je iemand voordeel van de twijfel omdat het eerst goed ging.

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:02

Lolacabana schreef:
Ik zou best voor een bijrijdpaard willen betalen, maar dan moet je van mij niet verwachten dat ik zal mesten/opstrooien of andere rotklusjes voor je zou doen :)

Nu is het in mijn geval niet meer aan de orde, want ik heb een eigen pony en heb ook een bijrijdster.. en die betaald niks :)

Je vindt mesten/opstrooien rotklusjes??

Ik zou er geen probleem mee hebben om een bijdrage te betalen. Ik denk ook niet dat een eigenaar een bijdrage vraagt om er op te verdienen, anders zou hij/zij veel meer moeten vragen dan 50 of 100€/maand.
Als je lid bent van een sportvereniging moet je ook elke maand lidgeld betalen. Ga je elke week zwemmen moet je hier voor ook betalen. Dus ik vind het dan niet meer dan normaal dat je ook betaalt als je gaat paardrijden. En dat je mee helpt met de verzorging, is voor mij een logisch iets. Ik weet dat het niet voor iedereen zo is en dat er mensen zijn die dat niet willen doen, moeten ze dan maar zelf weten.
De mensen die tegen betaling zijn, denken dat een eigenaar de bijdrage van de bijrijder nodig heeft om het paard te kunnen houden. Vind ik dus onzin. Ook zie ik dat er een instelling is dat een eigenaar blij moet zijn dat de bijrijder tijd en energie in zijn of haar paard. Als bijrijder moet je blij zijn dat je een paard tot je beschikking krijgt waar je in heel veel gevallen echt veel mee mag doen. Daar mag dan best iets tegen over staan.

vuurneon

Re: wel op manege betalen maar niet voor bijrijpaard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:03

Mindim, waarom reageerde je op mij dat ik met mijn instelling het terrein bij jou niet op kwam? Best bijzonder namelijk dat je dat uit 1 zin kan halen... :)

Piep71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:05

Ik ben ruim een jaar bijrijder geweest. De eigenaar wilde hiervoor geen geld. Ik verzorgde 3 tot 5 dagen per week het paard. Zeven maanden per jaar staat ze op de wei en 5 maanden per jaar op stal. Gemiddeld was ik per dag zo'n drie tot vier uur kwijt aan het verzorgen en berijden. Ik deed dit met liefde en volle verantwoordelijkheid. In weer en wind ging ik er naar toe. Ik was blij dat ik de mogelijkheid kreeg om alle ins en outs van het hebben en onderhouden van het paard heb mogen ontdekken. Ik vind echter wel dat ik de eigenaar een dienst verleen om voor haar paard te zorgen op de dagen dat zij daar geen tijd voor heeft en dat ik daarvoor dan mag rijden is dan de wederdienst. Want het verzorgen kostte me minstens net zoveel tijd als het berijden. Het komt erop neer dat als ik alleen sec als bijrijder zou fungeren (dus alleen hoef te rijden net zoals op de manege en verder geen verdere verantwoordelijkheden) dan snap ik best dat je daarvoor een bijdrage wilt vragen. Maar als er ook van je gevraagd wordt om naast het rijden ook te mesten, voeren ed. dan vindt ik het niet meer dan redelijk dat het met gesloten beurs gaat... :)

Het feit dat ik niet hoefde te betalen maakte me niet minder verantwoordelijk.. in tegendeel: ik voelde me daardoor juist nog meer verplicht om goed voor haar te zorgen omdat ik weet hoeveel geld het onderhouden van een paard kost.. en zuinig zijn op andermans spullen vind ik persoonlijk niet meer dan normaal.. Ik denk dat iemand verantwoordelijkheidsgevoel heeft of niet, daar helpt geld vragen niet zoveel bij denk ik. Ik denk dat er genoeg mensen op bokt zijn die ervaring hebben met bijrijders die niet op kwamen dagen ondanks dat ze moesten betalen.. Dus vind ik ook niet echt een scherp argument.
Als je wilt voorkomen dat er (te) jonge meisjes reageren op advertentie voor bijrijder geef dan een minimum leeftijd aan (bijv. 18 of 20 of ouder). Probleem opgelost :P

Uiteindelijk denk ik dat je gewoon ook een beetje mazzel moet hebben om een goeie bijrijder te vinden. :)

Helaas ben ik net verhuisd en daardoor ben ik nu m'n paardje kwijt geraakt anders had ik er nog steeds met liefde voor gezorgd <3 Ik mis haar enorm ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:05

_Nancy schreef:
Mindim schreef:
Tja, jij hebt waarschijnlijk andere ervaringen met bijrijders dan ik, want hier geef ik ze niet uit handen dan hoor op vakantie. Hier staan ze 24/7 op het land in de zomer en water bijvullen is niet zo moeilijk en een draadje verzetten ook niet. Dat vraag ik dan nog liever aan bekenden en laat een paardenkennis af en toe even kijken.
Sterker nog, de bijrijders die ik had hoeven niet te komen als ik op vakantie ben.

Je neemt toch sowieso geen bijrijder die je niet vertrouwt..??
Ik neem aan dat na een tijdje de bijrijder ook wel een bekende en een paardenkennis is.

Anders zie jij die bijrijder als een product lijkt wel.. :')

Ik heb teveel vertrouwen in ze gesteld zelfs en het is beschaamd, zo kun je het ook zien.
Het is in het begin vaak geen bekende en dan blijf je er bij. Wanneer je er bent, zal men ook geen stap fout zetten en in het begin komt men ook vaak. Ik wilde ook geen eigenaar zijn, die constant over de schouder meekijkt. Maar goed dat gebeurt me dus niet weer.
Dat ik een bijrijder als product zou zien, die opmerking negeer ik maar, want dat spreekt van weinig volwassenheid. Er zijn namelijk genoeg eigenaren die het goed willen doen voor hun bijrijder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:06

_Nancy schreef:
Mindim schreef:

Ben ik helemaal met je eens :j

Grote kans dat je eerst 10 foute bijrijders vind en dan ineens de juiste.
Ik neem aan dat 20 jarige ook wel zo volwassen genoeg zijn om te weten wat kan en wat niet kan.

Toen ik 14 was en mijn eerste bijrijd pony had, deed ik allerlei gekke stunts die ik nou niet eens meer zou durven uit te halen.. :n

Als ik een eigen paard zou hebben, zou ik minimaal een 18+ bijrijder willen hebben.

Die had ik beide keren, dus leeftijd zegt ook niet per definitie iets.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:07

Ik zie die win-win situatie niet altijd zo, vooral als het paard in volpension staat. Kan aan mij liggen hoor, maar qua 'rijprestaties' moet je echt een goede en ervaren bijrijder hebben om beter te presteren dankzij je bijrijder. En een paard wat dagelijks met vriendjes op de wei komt maakt het echt niet uit of hij nou 3 of 5 keer per week gereden wordt. Qua training leert een paard meestal sneller dan de ruiter, dus trainingsuren zal het je als eigenaar weinig voordeel opleveren als paard twee keer extra loopt onder een ander. Je bent daarentegen wel minder flexibel en je loopt een flink risico, qua aansprakelijkheid, nalatige bijrijder, spullen die slijten en kapot gaan etc. Want ja natuurlijk neem je alleen een bijrijder die je vertrouwt maar dat is vooraf natuurlijk nogal moeilijk in te schatten. Dus zul je in het begin je bijrijder ook nog goed in de gaten moeten houden en begeleiden.
Het moge duidelijk zijn, ik laat mijn paard liever een week op de wei lopen dan dat ik een bijrijder neem. Maar mocht ik nou ooit iemand tegenkomen waarvan ik zou denken, dat zou nou leuk voor degene zijn om lekker op mijn paard rond te hobbelen, dan zou ik daar dus wel een kleine bijdrage voor vragen. Gewoon puur uit principe, als iemand er dat al niet voor over heeft, waarom zou ik dan gratis en voor niets mijn leuke paard aan degene uitlenen?

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:09

Waar ik overigens niet bij kom met mijn hoofd, zijn mensen die 2 weken niet op komen dagen, of gewoon niet zuinig zijn met de spullen van een ander.. is dat nou zoveel gevraagd? Ik vind het ook fijn als mijn dekjes en bescherming gewoon netjes terug liggen in 'mijn' kast en dat het tuig netjes opgehangen is zodat ik het de volgende keer weer kan gebruiken, dus dan is het toch een kleine moeite om dat voor een ander ook even te doen. Zéker als het niet jouw spullen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:12

vuurneon schreef:
Mindim, waarom reageerde je op mij dat ik met mijn instelling het terrein bij jou niet op kwam? Best bijzonder namelijk dat je dat uit 1 zin kan halen... :)

Om de berichten in dit topic, als je de instelling hebt die daar uit over komt, dan nee bedankt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:13

In de tijd dat ik voor anderen reed, reed ik echt al lang niet meer op de manege hoor :=
Ik ben ondertussen nog twee keer ooit naar de manege geweest: om conditie te krijgen na het bevallen zodat ik op mijn zelf ingereden net zadelmakke paard kon wat ondertussen alweer weken stilstond en.... de instructrices durfden beide keren niks tegen mij te zeggen 'want ik reed te goed' (alsof er niks te verbeteren viel, yeah right!) en ik kreeg op de manege ook nog een driejarige te rijden in zijn eerste lessen :roll: Dat was me het lesgeld dus ook echt niet waard.

Ik zie geld betalen ook niet als een middel om te komen, eerder andersom. Als ik ergens gratis kom of ik krijg betaald heb ik een verplichting, de eigenaar rekent op mij. Als ik zelf betaal (stel dat) moeten ze echt niet mauwen als ik niet kom rijden, ze hebben hun geld gehad (mijn deel van de afspraak) en het staat mij vrij om af te zien van de dienst die ze me in ruil verlenen (rijden van het paard)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:14

MerelxG_R schreef:
Waar ik overigens niet bij kom met mijn hoofd, zijn mensen die 2 weken niet op komen dagen, of gewoon niet zuinig zijn met de spullen van een ander.. is dat nou zoveel gevraagd? Ik vind het ook fijn als mijn dekjes en bescherming gewoon netjes terug liggen in 'mijn' kast en dat het tuig netjes opgehangen is zodat ik het de volgende keer weer kan gebruiken, dus dan is het toch een kleine moeite om dat voor een ander ook even te doen. Zéker als het niet jouw spullen zijn.

Mijn paard hingen ze het bit achterstevoren in zodat ie wat scherper was. Stiekum dan he, want het bit wordt wel weer op de goede manier terug geplaatst, gelukkig had iemand het gezien. Maar ook dekens die provisorisch werden op gegooid en noem het maar.