vind het zorgwekkend dat zoveel verzorgsters/bijrijders hun afspraken niet nakomen...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mindim schreef:Waarom hoeft een bijrijder niet blij zijn dat een paard aan hem/ haar wordt aangeboden om zijn/ haar hobby uit te oefenen?
Elco schreef:Maar als je dit allemaal vindt WAAROM wil je dan een bijrijder.??? Echt ik snap dit niet..Ik heb zelf 2 paarden maar er komt echt niemand anders op, ik heb namelijk paarden voor mezelf en niet voor iemand anders..
lifaya schreef:even als toevoeging, ik ga altijd naar de paardenof ik nou wel of niet zou betalen, ik heb een afspraak en ik houd me er aan. ik heb wel eens dat ik niet kan maar dan communiceer ik dat ruim van te voren
vind het zorgwekkend dat zoveel verzorgsters/bijrijders hun afspraken niet nakomen...
Naaltje schreef:_Nancy schreef:Waarom zou je een bijrijder nemen als je toch alleen maar ziet dat zij je spullen gebruikt en het zo sneller sluit..
Of je kunt niet rijden wanneer zij komt rijden, terwijl je toch wel zin hebt om te gaan.
Neem dan géén bijrijderJe neemt toch een bijrijder omdat je tijd te kort hebt en juist wíl dat ie meer gereden wordt.
Ja, dan slijt het tuig misschien sneller..
Maar het is óf je paard staat stil, óf het tuig slijt sneller, de keus is aan de eigenaar
niet iedereen neemt om die reden een bijrijder!
Mindim schreef:Waarom mag je volgens jou geen bijdrage vragen? Want veel bijrijders nemen het niet zo nauw hoor.
Zijn niet altijd even voorzichtig met je paard of met je spullen en nee, dat zullen ze niet doen waar je bij staat nee. Een bijrijder zoekt toch een paard , omdat ze het leuk vind om te rijden, want anders geen paardrijhobby toch?
Ik was van de ene hand wast de andere, maar als de loyaliteit van een kant komt, heb je het snel bekeken hoor, met gratis bijrijden.
VogeltjeM schreef:Ja tuurlijk moet een bijrijder daar blij mee zijnIk heb jarenlang hetzelfde paard bijgereden en was daar echt iedere keer dat ik ging superdankbaar voor (ik had ook extreem veel geluk daarmee, ik zou nooit zijn gestopt als ik geen tijdgebrek had). Maar dat wil niet zeggen dat de eigenaar er ook profijt van had dat ik ging. Want zij kon zelf vaak niet, en dan ging ik.
Ik ben trouwens nooit te beroerd geweest om iets te kopen hoorEen longeerlijn, een halster, dat soort dingen. Maar structureel een bedrag gaan betalen, dat ging me gewoon te ver. Ik kwam áltijd als zij niet kon (toen ik nog op de middelbare school zat, skipte ik er zelfs lessen voor
), zelfs toen zij drie maanden niet kon ik en ik pfeiffer had, ging ik elke dag. En in die periode kon ik nog niet eens rijden, want paard stond kreupel. En andere perioden stond het paard niet kreupel, en maakten we leuke bosritten e.d.
Maar de eigenaresse heeft ervoor gekozen een paard te nemen en die hoort gewoon de kosten te dragen. Ik ga over een half jaar mijn eigen paard kopen, no way dat ik een ander voor de kosten van mijn dier zou laten opdraaien
Kijk en ergens snap ik jullie argumenten ook wel. Het hangt er denk ik een beetje vanaf hoe je het ziet. Ik zie mijn dier straks als míjn verantwoordelijkheid. De eigenaresse van mijn vroegere verzorgpony zag haar dier als háár verantwoordelijkheid. Dat vind ik terecht. Ik zou zelf gewoon nooit willen betalen, zolang een ander ook profijt van mij heeft. Ik vind het een win-winsituatie: eigenaar van het paard is ermee geholpen en de bijrijder vindt het leuk. Als de eigenaar van het paard er niet mee geholpen is om een bijrijder te hebben, vraag ik me een beetje af wat dan echt het voordeel is. Maar dan nog vind ik het niet terecht als diegene een bedrag zou vragen, want het is nog altijd het paard van diegene.
Achja, mijn opvatting is blijkbaar ook redelijk schaars
p.s. Ik zou zelf btw geen bijrijder willen. Maar stel dat het echt nodig zou zijn, zou ik er ook meteen klaar mee zijn als diegene zijn afspraken niet na zou komen. Je moet iemand wel kunnen vertrouwen. Ik zou een bijrijder zoeken van het kaliber 'zou-ik-mijn-paarden-bij-achterlaten-als-ik-op-vakantie-ging'.
_Nancy schreef:Als jij weet dat jouw bijrijder zo te keer gaat met jouw paard, dan laat je niet toch niet meer komen..
Dit is ook wel een vertrouwenskwestie
Ik zou nooit iemand bij mij paard in de buurt willen hebben die ik niet vertrouw, maar er zijn betrouwbare bijrijders en als het voor jouw goed voelt..
Dan is het toch goed..
Mindim schreef:Tja, jij hebt waarschijnlijk andere ervaringen met bijrijders dan ik, want hier geef ik ze niet uit handen dan hoor op vakantie. Hier staan ze 24/7 op het land in de zomer en water bijvullen is niet zo moeilijk en een draadje verzetten ook niet. Dat vraag ik dan nog liever aan bekenden en laat een paardenkennis af en toe even kijken.
Sterker nog, de bijrijders die ik had hoeven niet te komen als ik op vakantie ben.
Mindim schreef:Ik heb haar ook direct de laan uit gestuurd en een nieuwe serieuze bijrijder vinden, das lastiger dan je denkt.
Lolacabana schreef:Ik zou best voor een bijrijdpaard willen betalen, maar dan moet je van mij niet verwachten dat ik zal mesten/opstrooien of andere rotklusjes voor je zou doen
Nu is het in mijn geval niet meer aan de orde, want ik heb een eigen pony en heb ook een bijrijdster.. en die betaald niks
_Nancy schreef:Mindim schreef:Tja, jij hebt waarschijnlijk andere ervaringen met bijrijders dan ik, want hier geef ik ze niet uit handen dan hoor op vakantie. Hier staan ze 24/7 op het land in de zomer en water bijvullen is niet zo moeilijk en een draadje verzetten ook niet. Dat vraag ik dan nog liever aan bekenden en laat een paardenkennis af en toe even kijken.
Sterker nog, de bijrijders die ik had hoeven niet te komen als ik op vakantie ben.
Je neemt toch sowieso geen bijrijder die je niet vertrouwt..??
Ik neem aan dat na een tijdje de bijrijder ook wel een bekende en een paardenkennis is.
Anders zie jij die bijrijder als een product lijkt wel..
_Nancy schreef:Mindim schreef:Ik heb haar ook direct de laan uit gestuurd en een nieuwe serieuze bijrijder vinden, das lastiger dan je denkt.
Ben ik helemaal met je eens
Grote kans dat je eerst 10 foute bijrijders vind en dan ineens de juiste.
Ik neem aan dat 20 jarige ook wel zo volwassen genoeg zijn om te weten wat kan en wat niet kan.
Toen ik 14 was en mijn eerste bijrijd pony had, deed ik allerlei gekke stunts die ik nou niet eens meer zou durven uit te halen..
Als ik een eigen paard zou hebben, zou ik minimaal een 18+ bijrijder willen hebben.
MerelxG_R schreef:Waar ik overigens niet bij kom met mijn hoofd, zijn mensen die 2 weken niet op komen dagen, of gewoon niet zuinig zijn met de spullen van een ander.. is dat nou zoveel gevraagd? Ik vind het ook fijn als mijn dekjes en bescherming gewoon netjes terug liggen in 'mijn' kast en dat het tuig netjes opgehangen is zodat ik het de volgende keer weer kan gebruiken, dus dan is het toch een kleine moeite om dat voor een ander ook even te doen. Zéker als het niet jouw spullen zijn.