Cowgirl schreef:Het is alleen jammer dat de gemeentes daar anders over denken die zien paarden het liefst opgehokt staan.
Dan zie ik ze toch liever buiten , desnoods met een deken als het weer erg extreem word. De regen van deze week zijn veelal korte buien.
Die van mij staan ook 24/7 buiten....kunnen wat beeschutting vinden in de luwte van het huis naast de stal.
Als het even kan haal ik ze naar binnen om wat te eten(kuil/subli priores). Ze zien er beide prima uit en ookal voelde ik mij schuldig vandaag ze waren toch weer erg blij het land op te mogen na een uurtje of 5 binnen te hebben gestaan.
Ik houd ze gewoon goed in de gaten. Wil wel een regendeken gaan aanschaffen voor het geval dat. Mijn haflinger is inmiddels 20 kan al iets minder makkelijk eten dus misschien heeft ie straks wat extra's nodig.
Ja bagger is dat he van die gemeentes. Hier in de buurt wordt het opgelost met zeecontainers. Ziet er niet uit, maar het paard kan droog staan. Ik woon in het noorden van het land en helaas zijn er hier geen korte buien, heel het land is praktisch blank. Droog staan vind ik vooral belangrijk voor de hoeven en de benen. Voor sneeuw maakt het me niet uit, maar voor regen en wind en kou, vind ik een droge schuilplaats toch erg belangrijk.