Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:54

ik had een meisje op mijn pony rijden. het was voor mij geen moeten dat deze bereden werd. ze krijgt immers haar beweging wel. zij moest 50 euro p/m betalen, maar mocht dan ook alles met de pony doen 7 dagen in de week. ik deed gewoon de verzorging van de pony. dus in zo'n situatie vind ik dat je er geld voor kunt vragen. als jij als eigenaar iemand zoekt omdat jezelf geen tijd hebt vind ik dat je er geen geld voor kunt vragen aangezien je er dan zelf baat bij hebt.

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:08

Ik heb er gemixde gevoelens over.

Geen bijdrage
Je verleent de eigenaar toch hulp, met uitmesten en verzorgen. Hun hoeven er 1 of 2 dagen niet heen, wat hun scheelt een avondje rust. Plus het paard krijgt extra aandacht.

Wel een bijdrage
Als je het echt over rijden en eventueel lessen en wedstrijden starten meer intensief vind ik een bijdrage normaal mits een normale prijs. Op een manege betaal je toch ook om een paard te mogen rijden? Veel mensen vinden dat een bijdrage leveren toch extra zekerheid geeft dat de verzorger/bijrijder wel echt gaat (Wat normaal hoort te zijn maar er zijn uitzonderingen). Als een bijrijder/verzorger ook meer gaat verzorgen en rijden denk aan 3 x in de week word het ook een klein beetje ''haar paard'' en vind ik dat je ook wel een beetje mee mag betalen in de kosten het is niet goedkoop!

De bijdrage ligt aan wat zijn de faciliteiten?(meer faciliteiten is de stal prijs vaak duurder) Is het recreatie rijden of intensief met lessen erbij?(leskosten) Is het ver weg voor de verzorger? (rijkosten)

Wat deze mevrouw vraagt vind ik wel erg duur ik zou eerder denken aan 50 euro per maand :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:10

melanie81 schreef:
ik had een meisje op mijn pony rijden. het was voor mij geen moeten dat deze bereden werd. ze krijgt immers haar beweging wel. zij moest 50 euro p/m betalen, maar mocht dan ook alles met de pony doen 7 dagen in de week. ik deed gewoon de verzorging van de pony. dus in zo'n situatie vind ik dat je er geld voor kunt vragen. als jij als eigenaar iemand zoekt omdat jezelf geen tijd hebt vind ik dat je er geen geld voor kunt vragen aangezien je er dan zelf baat bij hebt.

Heeft zij zomaar benaderd?
Of had jij een advertentie lopen of ergens een vraag naar een bijrijder..?

xGaab

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:17

Hier betalen de verzorgers 15 euro. Dit is om de kosten te dekken, als er wat kapot gaat. De volledige verzorging doe ik zelf. Ze hoeven alleen maar te poetsen en te rijden.

100 euro vind ik wel erg veel. als je daarbij ook nog klusjes moet doen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:39

Als er wat kapot gaat door de verzorgers/bijrijders toe doen, dan horen zij dat te betalen, vind ik :j
Als het niet hun schuld is, dan vind ik niet dat ze daaraan mee moeten betalen..

Maar met een bijdrage van 15 euro kan ik wel leven :j Dat is gewoon een symbolisch bedrag imo

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:42

en wat betaal je dan voor een lease paard
hoorde iemand hier in de buurt die betaald 450 euro :brr:
Ik heb betalende bijrijdsters.
Omdat ik
Ook niet betalende gehad heb en die kwamen dan gewoon niet, dus nu duidelijk meer continuïteit in het berijden en dat is beter voor de paarden dan dat ze opeens verschijnen met mooi weer en dan uren de dieren "afmatten"
Ik vind alles met paarden leuk mesten ook wei beheer enz. dus dat is niet nodig of ze moeten het zelf willen doen.
maar ook daar slechte ervaringen mee gehad dat ze dus hun afspraak niet nakomen wel rijden en jij dan nog van dagen mest kan kruien
Ik hoef niet elke dag te rijden, maar paarden vinden het heerlijk in het bos.
Iemand krijgt de kans om goedkoop (vind het niet nodig dat ze mijn hele huur betalen dat vind ik onbeschoft) te rijden
het gevoel van een deels eigen paard te hebben wat voor vele bij een droom blijft.
Ze hebben de risico's niet de smid niet de DA niet
maar een kleine bijdrage opdat inderdaad mensen ook serieus met ze omgegaan ja ik vind dat het mag en gelukkig mijn bijrijdsters ook.
Band met manege paard zekers mijn dochters wel.
Betaal je voor een manege paard? zeer beslist zeker niet alleen voor de les.

Hier kan je het bos in of de Veluwe op maar je krijgt echt een paard niet gratis mee dat kost je meer voor 1of 2 uur dan dat je
voor een paar keer in de week onbeperkt een bijrijdt paard hebt.

100 euro is teveel zou ik niet willen je raakt te afhankelijk van het bedrag als je niet uit kijkt en bent failliet als ze stoppen
nee gewoon een bijdrage 15/30 euro per maand voor 3 dagen in de week daar wordt niemand mee bevoor of nadeeld
Maar help je elkaar

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:50

Ik betaal 75 euro per maand. daarvoor mag ik 3 dagen rijden. Ik mag buiten rijden, verder is er nog een buitenbak en een kleine binnenbak van 15x35 maar daar zijn ze meestal bezig met vrijheidsdressuur. Ik moet wel uitmesten maar dat is wel logisch vind ik. Verder wil de eigenaar mij naar t strand ofzo brengen als ik een strandrit wil maken :)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:53

Johnie schreef:
Ik betaal 75 euro per maand. daarvoor mag ik 3 dagen rijden. Ik mag buiten rijden, verder is er nog een buitenbak en een kleine binnenbak van 15x35 maar daar zijn ze meestal bezig met vrijheidsdressuur. Ik moet wel uitmesten maar dat is wel logisch vind ik. Verder wil de eigenaar mij naar t strand ofzo brengen als ik een strandrit wil maken :)

nou ik vind dat dus heel redelijk :j !

Ik vroeg toen der tijd dus 100 euro maar mijn paard stond op een onwijs dure stal waar alles werd gedaan en 2 buitenbakken en een binnenbak , stapmolen enz. Dus ze kon gewoon lekker rijden en had verder geen klusjes .

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:55

Ik betaal 50 euro voor een haflinger die ik elke dag mag rijden. Mag altijd alles doen ermee, en hoef niet te mesten. :) Wel moet ik zorgen dat ik alles netjes achterlaat natuurlijk.

Ik vind het zelf een prima bedrag! :D

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:11

Maar TS; 100euro per maand voor 2, 3 keer in de week is wel veeel

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:20

Ik ben al erg lange tijd op zoek, en heb dus ook veel bekeken/prijzen gezien. En hier is het allemaal toch wel tussen de 80 en 100 euro per maand. Vaak ben je dan ook nog verplicht eens in de twee weken of iedere week les te nemen. dit gaat dan over 2 tot 3 keer per week rijden.

Ik vind het echt bizar. Ja, een paard onderhouden is duur maar dat weet je toch op Het moment dat je er een aanschaft? Een kleine bijdragen zou ik niet vreemd vinden (max 50 euro) en eens in de twee weken les kan ik me ook in vinden. Maar de prijzen vind ik vaak veel te hoog. Je helpt zo'n eigenaar toch ook?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:35

hier betaal je voor een leasepaard/pony 175,00 euro, hetzelfde als stalling.

Ik heb 2 pony's (haflingers) hier, en een verzorgmeisje.
die rijd me haflinger en zo, en de stal en zo is mijn verantwoording.
ook geen probleem als zij het doet, maar hoeft het niet.
ze betaald niets, en vind ik ook niet nodig.
ik ben blij dat me paard bereden wordt, zowel hier of in het bos.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:37

vrouwke schreef:

hmm dan sta je goedkoop , ik betaal 320 euro voor stalling .

maar goed , mooi geregeld dat ze dan gratis kan komen , dan heeft die van mij toch wat minder geluk :=

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:42

Ik kan rijden wanneer ik wil, er is een binnen en buitenbak.
Ik hoef eigenlijk nooit te mesten, soms help ik maar dat doe ik dan uit mezelf.
Ik betaal alleen m'n les verder hoef ik de mensen waarvoor ik rijd ook niks te betalen.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:45

Ik vind het zeker te duur, ik kan zeggen dat ik het (zelfs voor deze regio) dan beter heb getroffen.
Ik heb ook wel een leasepony, maar hoef geen stal te mesten en ben er minder voor kwijt, leer er veel van (jong dier) mag er lessen op nemen en indien alles goed gaat (toekomstidee misschien, moet het wel bereikt kunnen worden) mag ik misschien ook een keer onderling een wedstrijdje rijden..
Ik ben er echt enorm blij mee, en vind het dan ook echt super leuk!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:03

Ik vind dat je er op zoveel manieren tegenaan kan kijken.
*Een persoon heeft een paard betaald daar een x bedrag voor wil iemand de kans geven ook lekker te rijden, maar vraagt daar ook een behoorlijk x bedrag voor, maar dat bedrag is tov de kosten van een eigen paard houden echt minimaal.
Deze persoon hoeft hier verder niets voor te doen, paard staat in vol pension.
* Een persoon heeft een paard betaald daar een x bedrag voor, heeft een bijrijdster die daar een x bedrag voor betaald, maar omdat ze klusjes moet doen is dat wel een laag bedrag.
* Een persoon heeft een paard die ze beschikbaar steld voor iemand waar verder niets mee gedaan word, maar het paard heeft wel grote potenties.
* Een persoon die een paard heeft waar verder niet veel in zit of anders gezegt leuk dier, maar niet voor de sport.
En zo kan ik nog heel wat voorbeelden geven.

Waarom zou iemand niet wat geld uit willen geven voor een paard dat ze kunnen rijden voor een x bedrag, maar zelf de verdere lasten niet heeft.
Het bedrag dat er vaak gevraagd word is een lachertje tov het bedrag wat een paard kost, degene die een paard rijd waar geld voor gevraagd word heeft wss zelf al een optel sommetje gemaakt.
En ja ik snap ook wel de mening, maar je de eigenaar rijdt zelf geen 7 dagen, goh zou dat paard er nou mee ztten dat het een x dagen stil staat :=

En voordat ik verkeerd begrepen word ;) ik heb 6 paarden, bijrijdsters en ik vraag geen vergoeding :+
Maar ik verwacht wel dat er mee geholpen word met de stallen uitmesten, de wei schoonmaken, tuigage invetten etc. :Y)

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:50

100 euro vind ik een beetje te veel 50 vind ik redelijk maar 100 moet het wel een goed paard zijn.
Succes met verder zoeken. (nouja ik neem aan dat je niet 100 p/m gaat betalen?)

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:14

@nancy deze mensen stonden bij mij op stal en de vader had mij benaderd.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:20

Zelf vraag ik niks voor het rijden van mijn shetter. Wel wil ik graag dat de ruiter lid wordt van de ponyclub of priveles neemt bij mijn buren in de bak.

Overigens vind ik 100 euro echt de max, dan wel voor minimaal 4 dagen in de week en ik vind dat je dan geen klusjes hoeft te doen. Als je ook nog moet mesten en alles dan vind ik het niet reëel om (veel) geld te vragen daarvoor.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:24

Ik had twee meiden die mijn pony reden.
Beide 2 a 3 keer in de week.
Zij gingen veel buitenrijden waardoor ijzers noodzakelijk waren en daarom moesten ze ieder 15 euro in de maand bijbetalen.
Dit was dus voor de hoefijzers.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:26

Ik vind 100 euro voor 2-3 keer rijden en ook nog de stal uit doen ook veel te veel. Ik vraag 110 euro/maand (helft stalgeld) maar dan heb je er ook een eigen paard voor en je hoeft geen klussen te doen, alleen te poetsen en te rijden. Zelf rijdt ik een ander paard.
Alle kosten (DA, hoefsmid, etc) zijn ook voor mij. Dan vindt ik dit een heel redelijk bedrag. Helaas zit ik blijkbaar in de verkeerde hoek, want ik kan geen geïnteresseerden vinden ;( (vorige bijrijdster moest stoppen ivm zwangerschap)

maxxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:20

meen je deze opmerking echt serieus. Of heb je het over je fiets?

maxxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:21

hannah41 schreef:
veel te veel aangezien je hem ook nog verzorgen moet!! ;)

Meen je dit serieus, of heb je het over een fiets

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 02:54

vrouwke schreef:

Jeetje, 175 euro in de maand voor lease. Slik! Kan ik alweer winst maken op mijn pony hahaha

Ik kijk er net zo tegenaan als jou, ik vind het fijn dat mijn pony extra aandacht krijgt. Of het nu rijden is of gewoon een hele lange poetssessie, of alleen even voeren en een aai.
Toen mijn paard ziek was, nam zij ook een stukje zorg uit handen.

Ik ga met een gerust hart op vakantie en dat is mij ook heel wat waard :)
Hoef er geen cent voor!

(ik heb ook 0,0 aan voorzieningen haha, dus t is in de winter vaak even afzien brrrr koud!)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 04:38

Poehh ik vind het het bedrag echt too much! Toen ik nog een bijrijd paard had betaalde ik €50 p/m voor 3 dagen in de week. Dan 'moest' ik ook uitmesten, maar verder kon ik echt doen en laten wat ik wilde. Ik heb nu voor mijn paardje ook een verzorgster voor 2 dagen in de week. Zij betaalt de hoefsmid (enkel bekappen). Verder vraag ik er geen bijdrage voor. Ik weet dat zij goed is voor mijn beestje, kan erop vertrouwen dat ze komt en ik kan lekker 2 avonden in de week op de bank hangen. Iedereen blij! :)