Hoelang zijn jullie per dag op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:32

Wij hoeven niet uit te mesten of te voeren, maar al het "vertier" voor je paard moet je zelf doen, inclusief buitenzetten in de kleine paddocks, waar de paarden vaak na twee, drie uur wel weer uit willen omdat ze zich daar ook al snel vervelen (die van mij helemaal). Er is geen weidegang. Dus wat ik doe is: rijden, wandelen aan halster in het bos, aan de hand laten grazen, in paddock zetten met vriendje en er later weer uithalen (soms is dat onderling te regelen dat de een buiten zet en de ander weer binnen doet), tussentijds extra hapje voeren (zowel ruwvoer - met name in het weekend wordt dat te weinig gevoerd- als bijvoorbeeld slobber en wortels).
Als ik vrij ben ga ik vaak sochtends een paar uur, tussendoor naar huis om te lunchen en de hond uit te laten enz en eind van de middag nog een paar uur. Dan rij ik ook regelmatig twee keer, meestal eerst in de bak en dan later nog het bos in. Als ik moet werken ga ik voor en na mijn werk en probeer ik iemand te regelen die haar tussendoor buiten zet.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:01

van een half uur tot 3,5 uur, en met wedstrijden veel langer.

daphiezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:05

Dat is per dag verschillend, ik doe wat ik moet doen en als ik klaar ben ben ik klaar.
De ene dag ben ik er wat langer dan de andere keer

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:12

Ik ben 3 tot 4 uur op stal, soms nog wel eens 5 uurtjes als het heel gezellig is. Ik ben zeker 3 kwartier bezigmet poetsen, dan nog de wei uitmesten opzadelen lekker lang instappen rijden en weer lekker lang uitstappen afzadelen voeren en nog even kletsen. Als mijn vriend mee komt ben ik meestal met 2 uurtjes klaar dus gemiddeld in de week zit ik zn 15 uur op stal.

Shaya_

Re: Hoelang zijn jullie per dag op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:53

Ik heb 2 1,5 jarige friese op de wei lopen. Ik verzorg/poets ze en voer ze en dan heb je het ook ver gehad.
Laat ze nog lekker paard zijn en van hun vrijheid genieten :)

Wild_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:13

verschilt per dag. Ene keer een uurtje andere keer wel twaalf uur.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:17

Vandaag 45 minuutjes op stal geweest. In deze tijd gelongeerd met bijzet en gepoetst :)

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:42

meestal wel een uurtje of 3 of langer. poetsen, rijden, daarna paardje laten drogen en de stal doen, voeren opruimen enz dan nog een keer een borstel erover heen om het zweet uit de vacht te borstelen en dan dekentje erop en dan is het klaar ;)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:58

Meestal tussen de 2 en 3 uur. Ligt er aan of ik les heb, of ik naar buiten ga, of ga longeren ofzo.

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:03

Meestal tussen 1.5 en 2 uur per dag, maar als ik naar de manege ga kan het zo 3 uur zijn. Als ik op wedstrijd ga ben ik langer op stal met alle voorbereidingen die gedaan moeten worden

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:09

Verschilt per keer. Van 10 minuutjes tot een hele dag. Ik rijd niet veel meer met haar (al half met pensioen) en ben er dus meestal om even te troetelen, borstelen, mest uit de wei halen en voeren. In het weekend ben ik er langer, dan maak ik een lekker buitenritje met haar.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:13

Nu m'n paard in pension staat kost het me minder tijd: ga 2 tot 3 keer per dag naar stal, gemiddeld 4 uur tot 5 uur totaal per dag. Buiten- en binnenzetten, mesten, rijden/longeren, aan de hand grazen of stappen, etc.

Thuis hebben we de paarden aan huis en doe je snel "even" iets. Maar soms ben ik uren bezig met mest uit de wei halen, grasland maaien, stallen mesten, voer kopen, voeren, binnen- en buitenzetten, bak slepen, etc.

Kortom, nu m'n paard tijdelijk in pension staat heb ik 'constantere' tijd dat ik er mee bezig ben. :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:12

Als ik ga rijden of longeren ben ik zo'n 2 uur kwijt. Als ik daarbij ook het weiland nog ga mesten, dan ben ik zo'n 3 uur op stal.
Alleen even deken rechtleggen en voerklaarzetten etc. Half uur.

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:42

Door de week ongeveer 2uurtjes (ivm school ;) ) : poetsen, rijden of longeren ,stal uitmesten, knuffelen, verwennen en vervolgens alles weer opruimen :P

in het weekend minstens 2uur: poetsen, rijden of longeren ,stal uitmesten, knuffelen, verwennen, buiten zetten, aan de hand laten grazen, soms leer schoonmaken en invetten en vervolgens alles weer opruimen :P

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:11

Zonder rijden ben ik ongeveer een tweetal uur per dag bezig: drie paarden voeren (4x per dag), hooi, biet schoonmaken, stallen uitmesten, paddock uitmesten, weiland uitmesten, borstelen... Met rijden ongeveer 1.5 uur per paard extra. Staan wel aan huis...

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:18

Vaak 2 uur, moet de stal mesten van mijn paard, bakjes voer vullen, wat lekkers in haar voerbak doen en dan ook nog haar verzorgen, wandelen of rijden. Weiland mesten is alleen in de zomermaanden.