Wij hoeven niet uit te mesten of te voeren, maar al het "vertier" voor je paard moet je zelf doen, inclusief buitenzetten in de kleine paddocks, waar de paarden vaak na twee, drie uur wel weer uit willen omdat ze zich daar ook al snel vervelen (die van mij helemaal). Er is geen weidegang. Dus wat ik doe is: rijden, wandelen aan halster in het bos, aan de hand laten grazen, in paddock zetten met vriendje en er later weer uithalen (soms is dat onderling te regelen dat de een buiten zet en de ander weer binnen doet), tussentijds extra hapje voeren (zowel ruwvoer - met name in het weekend wordt dat te weinig gevoerd- als bijvoorbeeld slobber en wortels).
Als ik vrij ben ga ik vaak sochtends een paar uur, tussendoor naar huis om te lunchen en de hond uit te laten enz en eind van de middag nog een paar uur. Dan rij ik ook regelmatig twee keer, meestal eerst in de bak en dan later nog het bos in. Als ik moet werken ga ik voor en na mijn werk en probeer ik iemand te regelen die haar tussendoor buiten zet.