pearlie schreef:pearlie schreef:Ik heb mijn paard wel verzekerd maar niet heel uitgebreid omdat je dan megaveel premie betaald. En zo duur was mijn paard nou ook weer niet...![]()
Hij is me wel veel waard maar das wat anders.
Ik heb em verzekerd tegen brand en diefstal. En iets met acute ziektes van binnenuit maar als je dat verder gaat bestuderen dan blijtk dat maar heel weinig te zijn...
Mijn shetlander heb ik niet verzekerd. Ook die wil ik niet kwijt, maar ik denk A dat die te goedkoop is voor een verzekering uberhaupt om aan te nemen en B de premie die ik dan moet betalen ik denk dat ik datbeestje er dan over een paar jaar er al drie keer uit heb dan...
Hmm ik heb er van de week eens over nagedacht, ik geloof dat ik mijn polisvoorwaarden eens goed door ga lezen. Bedacht me namelijk dat mijn paard straks 15 is en het wellicht niet meer zo zinvol is hem in de verzekering te houden. Heb gehoord dat ze boven een bepaalde leeftijd ook nauwelijks meer iets uitkeren dus dat is dan wat zonde van de premie die je betaalt..
Bovendien is mijn paard met de huidige markt lang niet meer waard wat ie mij gekost heeft een paar jaar geleden...
Het gaat niet zozeer om de waarde (binnen zekere grenzen) maar om wat jij verzekerd wil hebben. Je verzekerd namelijk geen paard; je verzekerd je van een uitkering van een afgesproken bedrag onder afgesproken omstandigheden. Niet meer, niet minder.