HELP ! muizen op stal ..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:30

Muizenvallen zetten (niet in de stallen zelf natuurlijk) en i.p.v. kaas doe je er pindakaas in. Wij hadden thuis muizen in de garage en in één nacht waren ze allemaal naar de muizenhemel. Langleve de pindakaas :P.

YvonneV

Re: HELP ! muizen op stal ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:45

Bij mijn ouder s thuis waren elke keer de druiven op de fruitschaal aangevreten, toen hebben ze druiven in de vallen gebruikt en dat werkte erg goed.

Inmiddels hebben ze een kat ;)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 01:38

Bravura schreef:
Zet er maar geen gif neer. Die rotbeesten stoppen alles in de hooibalen zodat je die niet meer kunt voeren. Heb hier na het gif met klemmen gewerkt maar dat was ook niks. Een kat is hier geen optie. Alles opbergen dus maar en voor lief nemen dat ze de vlasbalen aanvreten en leegwoelen. :(

Vanaf morgen komt er toch een stalpoes. Eens kijken wat de muizen daar van vinden. We moeten toch wat....in de winter komt de hele muizenkolonie vanuit het bos hier de stal in. :D

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 04:08

Zelf jagen?
Een goeie tik met een zweep is meer dan voldoende als je er bij komt.
Anders een blaaspijp en een tandenstoker voor in het projectiel rollen.

Sonjabos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 06:36

muizen! Daar word je niet blij van. gif is idd geen optie

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 11:11

ik heb nog geen muis weer gezien *\o/* heb nogsteeds een watje met pepermuntolie en stop er elke week een nieuwe in :j .
dekjes nogsteeds buiten de kast dus ze hebben nu geen keus :')

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:10

ik zie nooit een muis in de stal, maar wel mijn 4 katten ! _O-

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 00:12

ik zie nu ook geen muis meer .. helaas wel gaten -:(-
zelfs het hoesje van mn cap is lekker geloof ik .. gelukkig niet mijn cap zelf _/-\o_

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:55

Livito schreef:
ik zie nu ook geen muis meer .. helaas wel gaten -:(-
zelfs het hoesje van mn cap is lekker geloof ik .. gelukkig niet mijn cap zelf _/-\o_

Ze zijn dus wel weer ìn je kast geweest? Balen zeg. Toch maar snel die kast 'muizenproof' maken (of had je vader dat inmiddels al gedaan?).
Ik heb zelf ook een tijdje muizen gehad, dat vond ik echt supervervelend. Zadelhoes compleet opgeknaagd, transportbeschermers ontdaan van de vulling en vast nog meer wat ik inmiddels gelukkig vergeten ben :+ . Maar ook zo erg: alles, werkelijk alles stonk verschrikkelijk naar de muizenpis!! Oh, echt zooooo vies! En dan had ik eindelijk alles schoon, kon ik weer overnieuw beginnen (andere stal verhuisd (niet om de muizen haha), bleken ook muizen de kast in te kunnen, grrr).

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:06

Ik zou geen gif strooien ivm dat er dieren zijn die ze pakken en opeten en of doodbijten, die krijgen dan weer gif binnen.

Katten zijn echte muizenvangers, maar ja als de staleigenaar dat niet wilt, dan moet hij maar een andere oplossing gaan bedenken.

leg iets in de kast neer wat de muizen verschrikkelijk vinden, hopelijk zitten er goeie tips bij van wat je in de kast kan neerleggen dat ze weghoudt.

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:09

heb het topic verder niet doorgelezen en weet dus ook niet of het al gezegd is maar je kunt een andere kast kopen waar geen muizen bij/in kunnen komen, en misschien zijn katten op stal een optie ?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:03

Heb ook het hele topic niet doorgelezen maar misschien wel een oplossing voor je.
Zelf vind ik het ook te smerig, zeker als ze nog tussen al m'n spulletjes rondracen en overal tussen piesen/schijten/aanvreten. Mijn paard staat op een zeer pittoreske en sfeervolle stal, helaas zijn de kasten ook vrij 'antiek'. Zien er erg mooi uit maar vol kieren en gaten. Heb alles in afgesloten bakken gestopt die je bij de Action kunt kopen en alle losse spullen welke wel lucht nodig hebben om bijv te drogen (wasspullen, beenbeschermers) in kratjes gedaan zodat er geen hopen losse troep in m'n kast ligt waar het vuil en muizen tussen gaan zitten. En zeker geen eten in m'n kast mits goed afgesloten in bakken, de geur trekt ook ongedierte aan. Verder heb ik veel spullen aan haken hangen aan m'n deur en laat geen dekens of dekjes opgevouwen op planken liggen, anders gaan ze hier in nestelen. Heb m'n dekje op een 2e zadelsteun onder m'n zadel hangen om te drogen, en om m'n zadel een goede zadelhoes tegen knagen etc. M'n zweetdeken hangt ook aan een dekenhanger aan de buitenkant van m'n kast om te drogen, komen ze ook niet aan.
Verder nog een tip, leg alleen spullen in je kast die je ook echt gebruikt en bewaar de rest wat amper gebruikt wordt thuis. Wat ook goed helpt is zo'n goedkope toiletverfrisser op je planken te zetten, zo'n plastic ding met geurgel erin, daar zijn zer niet dol op. Ik heb wattenschijfjes met China olie erop in m'n kast liggen, door die pepermuntgeur blijven ze ook weg, te koop bij een natuurwinkel/toko, en een paar druppels op een watje blijft zo'n week werken.