Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Lenn schreef:Mijn zus is hier een redelijke expert in/ heeft dit helemaal uitgedokterd, dus ik hanteer blindelings haar schema:
Ontwormingsschema 2012:
7 januari: Eqvalan (Ivermectin)
4 mei: Equimax (Ivermectin & Praziquantel)
22 juli: Embotape (Pyrantel) (Double Dose)
16 sept: Eraquell (Ivermectin)
25 nov: Equest Pramox (Moxidectin & Praziquantel)
Die van 22 juli kun je eruit laten, maar ik heb een jong paard en weet niet precies wat hij bij zn fokker heeft gehad.
[***] schreef:Lenn schreef:Mijn zus is hier een redelijke expert in/ heeft dit helemaal uitgedokterd, dus ik hanteer blindelings haar schema:
Ontwormingsschema 2012:
7 januari: Eqvalan (Ivermectin)
4 mei: Equimax (Ivermectin & Praziquantel)
22 juli: Embotape (Pyrantel) (Double Dose)
16 sept: Eraquell (Ivermectin)
25 nov: Equest Pramox (Moxidectin & Praziquantel)
Die van 22 juli kun je eruit laten, maar ik heb een jong paard en weet niet precies wat hij bij zn fokker heeft gehad.
Interessant schema!
Weet je ook waarom je de ene keer Eqvalan doet en de andere keer Eraquell?
Ik zal haar eens oppiepen om het uit te leggen
) achternalopen om mijn kuren op tijd te hebben (hij komt regelmatig op stal en zegt dan van "ik neem ze de volgende keer mee", maar meestal zijn er een paar volgende keren nodig ...
).
). Vanavond maar eens werk van maken dan
Dus vraag me af hoe dat met deze kuren zit? Iemand ervaring?

)
Ook die Panacur heb ik bijna dubbel zo duur betaald als nu de gewone ivermectine (en dat is niet eens een sterke ontworming). Dus ja, als dit goed loopt dan weet ik het wel .. Nu heb ik het besteld voor een jaar dus als het goed is dan gewoon volgend jaar rond deze tijd weer, paar klikjes en hup
) maar ik had dus zondag al meteen betaald. Weet nu niet of ik me daar iets van moet aantrekken of niet?