Huurpijs voor deze locatie.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:21

Bedankt voor de tips en reacties!

Op dit moment verwachten wij 2, of in ieder geval 1, pensionklant(en) die slechte ervaringen hebben met het niet zelf voeren en binnen/buiten zetten. Dit willen zij dus helemaal zelf doen.

Mochten wij inderdaad geen klanten meer kunnen vinden die dit ook wensen, kunnen we altijd nog gaan werken met schema's e.d. en duidelijke afspraken.

Het inkopen van hooi en bodembedekking verwachten wij ook alleen voor onze paarden te doen, aangezien wij totaal andere producten gebruiken dan onze klanten.

Als zij wel dezelfde producten willen gebruiken kunnen we ook gezamenlijk inkopen, waarna ieder direct zijn/haar deel betaald. Vervolgens wordt alles apart opgeslagen.

Het maandelijks schoonspuiten van de stallen/wasplaats wordt ook door ons gedaan, een rijbak zou voor ons best haalbaar zijn maar hier hebben wij een vergunning voor nodig. Hiervoor zullen wij zeer waarschijnlijk geen toestemming krijgen.

Het inenten/ontwormen/bekappen van de paarden wordt ook gezamenlijk gedaan.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:41

shirleyp schreef:
scoxxx schreef:
Kortom, bereken al bovenstaande kosten eens door per pensionklant... meiske... je draait verlies.

Wat is er mis met 'verlies' draaien als je je eigen paard aan huis kunt houden? Ik heb een gewone koopwoning in een woonwijk, dan draai ik toch ook 'verlies'?

inderdaad, iedereen met paarden 'draait toch verlies' in feite? Is het plan bedoelt als kostendrukkend of als vorm van inkomsten. Dat maakt nogal verschil denk ik zo.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:13

Iris82 schreef:
joyce B schreef:
Hooi en strooisel regel ik dus zelf voor iedereen, wel hulp met ophalen of afladen en op de plek zetten.

Heeft bij jullie iedereen eigen balen hooi en stro?
Of mag iedereen van de voorraad pakken?

Het is kleinschalig (sinds deze zomer maximaal plaats voor 6 paarden)
Er is gewoon steeds 1 baal voordroog open, die we met elkaar op de plek zetten. We voeren elkaars paarden, zowel in de paddock/inloopstal, als in de individuele boxen. Hebben een unster waarmee we de hooinetten kunnen wegen. Maar het is dus niet zo dat je met een pony minder kosten hebt aan voordroog dan een paard. Dat verrekenen is veel te veel gedoe. Als 1 iemand alleen hooi zou voeren is dat wel weer makkelijker apart te berekenen, maar het kan ook gezamenlijk samen met de voordroog en dan de totale kosten delen. Dat is een kwestie van afspreken.

Ook het mesten doen we voor elkaar. Wanneer het nodig is gaat er een baal strooisel bij in de stal en die wordt dan aangestreept op het bord bij de persoon of bij de inloopstal. Goed bijhouden is erg belangrijk. Het komt nu regelmatig voor dat ik zelf nog moet strepen omdat men het vergeten is, hiervoor ging dat redelijk goed, soms moest ik achteraf corrigeren en dat werd dan verdeeld over het aantal paarden. het is niet zo dat men alleen voor zichzelf vergeet te strepen, gewoon nog niet in het ritme van aanstrepen zodra je een pak open snijd ;)

nicole1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:01

ik zou hier geen interesse in hebben.
zelf voeren, buiten/binnen halen is niet haalbaar.

petitparis

Re: Huurpijs voor deze locatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:14

Het zelf regelen en apart stockeren van voer, hooi en strooisel is werkbaar. Dat zie ik op onze stalling en die telt 60 paarden...
Wij betalen 150 euro voor een ruime stal (minimaal 3.5x4 tot 4x5) met automatische drinkbakken en gebruik van de accomocatie, welke wel vrij veel omvat (binnenpiste, buitenpiste, longeerbak, verharde stapmolen, stap-en drafmolen, galopbaan, 2 paddocks, 7 grote weiden, 2 spuitplaatsen met warm water, meerdere zadelkamers, hooizolders en hangars voor stockage hooi en stro.
Stalbaas heeft al 10 prefabstallen moeten bijzetten wegens tekort aan stallen

in theorie moet iedereen alles zelf doen, maar er is een stalknecht die kan voeren, binnen en buiten halen en de stal mesten. Voor voeren vraagt hij een 10-15 euro/maand en voor het mesten betaal je hem per uur... (meesten houden zelf hun stal bij en laten hem 1x/week leeghalen) voor het binnen en buiten halen spreek je af met de mensen waarmee je paard buiten gaat.
Gezien we 3 trainers op stal hebben kan je bij hen wel een volpension regelen met en zonder training...

gezien jullie weinig accomodatie hebben zou ik toch ook geen 100euro/maand betalen...

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:22

bij ons op stal betalen we 90 euro voor box, uitstekende buitenbak, longeerbak, ('s ochtends worden ze wel gevoerd) in de wintermaanden paddock.

Verders doen we wij bij ons op stal alles zelf! zelf regelen dat je paard buiten en binnen komt, zelf afvoeren, zelf mesten.

Wij betalen dus 90 voor stal daar komt bij:
Hooi, stro (houtmot), biks, muesli, landkosten (40 in de zomer) of paddock (17,50 in de zomer).

Ik moet zeggen alles is haalbaar.
Ik werk volledig en doe alles zelf met mijn paard (staat op 10 minuten van huis).
Verders regelen wij onder elkaar wie er 's ochtends een groepje buitenzet aangezien alle paarden buitenzetten niet mogelijk is ( staan met ongeveer 50 paarden).
Het gaat prima zo!! Sta er al bijna 7 jaar met heeeeeel veeel plezier

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:52

Even onze plannen aangepast na een positief gesprek met de gemeente.

Opnieuw dezelfde vraag: Wat hebben jullie over voor deze stal:

Onze faciliteiten:
1,88 ha weiland in totaal (optie op meer), verdeeld in verschillende stukken + verlicht
Schuilen in de wei d.m.v. bomen/struiken zodat de dieren uit de wind staan
Watervoorziening
Springweide met hindernismateriaal
Buitenbak 20x40 met letters, grasbodem met verlichting (bodem kan aangepast worden mits wij hier een vergunning voor kunnen krijgen)
Longeerbak

6 buitenboxen op privéterrein achter het woonhuis dus optimaal toezicht (weiland en boxen worden gescheiden door een zandweg + hekwerk) waarvan 4 boxen met uitloop 3mx3m.
Hekwerk is voorzien van een slot
Wasplaats
Watervoorziening
Opslagplaats voor ruwvoer/krachtvoer/bodembedekking (afsluitbaar met cijferslot)
Opslagplaats voor tuigage e.d. d.m.v. zadelkasten (afsluitbaar met cijferslot)
Afdak voor stalgereedschap
Kantine, geïsoleerd, met kachel, drinken warm/koud beschikbaar (afsluitbaar met cijferslot)
2 zitplaatsen bij de stallen (picknicktafels)

Ultieme uitrijmogelijkheden naar Landgoed Slangenburg en Landgoed 't Zand
Rijvereniging op 5 minuten fietsafstand
Dierenarts op 5 minuten loopafstand

Opties:
Doe-het-zelf
Gebruikmaken van het binnen/buitenzetten (gebonden aan een tijdschema en zelf voer klaarzetten)

Hooi/krachtvoer/ruwvoer wordt door ons ingekocht en opgeslagen (enkel aangeven wat gewenst is) en vervolgens verrekend.
Dierenarts/hoefsmid bezoek wordt door ons geregeld.

Merrie's, ruinen, veulens, grote en kleine paarden/pony's zijn welkom.

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:24

met optie buiten/binnen zetten en voeren € 170 euro aangezien de buitenbak nog niet van goede bodem is

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:40

Omdat het hooi en voer er eigenlijk nog los bijkomt zou ik hier rond 125 euro voor geven. Als er een goede bodem inligt tot 150.
Zo klinkt het in ieder geval een stuk aantrekkelijker dan hoe het in eerste instantie was!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:46

Ik sta zelf op een doe-het-zelf stal met minder faciliteiten dan deze stal, alleen hebben we wel een buitenbak met goede bodem. Ik betaal 70,- per maand.

Ik zou rond de 100 tot maximaal 120 gaan zitten omdat het hooi en voer zelf betaald moet worden en er een rijbak is met grasbodem, waar ik niet heel blij van zou worden. Als de bak een goede bodem krijgt, zou je meer kunnen vragen.

Ik denk dat er zat animo is voor een doe het zelf stal. Ik vind het heel fijn om zelf te bepalen welk krachtvoer ik koop, welk hooi en op welke bodembedekking ze staat.

PaardKjeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:43

als de bodem goed zou komen zo ik voor 180 gaan
als de bodem gras zou blijven dan minder... 150 denk ik...

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:51

Ik betaal voor me stal nu €100 kale huur. Verder betaal je naar gebruik (stro en hooi) en moet je zelf voor je krachtvoer regelen. Ook voeren en binnen/buiten zetten moet je zelf regelen. Ik vind het heerlijk, zou niet meer anders willen. Sta dan wel om 5.30 uur bij me paarden 's ochtends maar ik vind het heerlijk om alles zelf te doen.

Bij die €100 zit in; Buitenbak (goede bodem!), longeerbak, eigen paddock (met hooiruif), eigen stuk land, stal 3.3 x 3.3, kantine, spuitplaats, springmateriaal en een deel opslag ruimte voor jezelf. Zadelkast kan je zelf neer zetten, of huren (€10 p/m).

Krachtvoer zou ik sowieso zelf willen inkopen. Stro gebruik ik niet (heb strokorrels). Dus ik pak alleen hooi en dit betaal je dus naar gebruik.

Eventueel kan je je paard wel laten voeren en laten binnen/buiten zetten.. en later mesten etc. Maar hier betaal je ook elke keer apart voor (dus ook naar gebruik). Als ik dus een keertje niet kan, kunnen hun het gewoon voor me doen. :j

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:08

Eigenlijk wel grappig dat veel mensen het heerlijk zijn gaan vinden. Ik zat eerst op een pensionstal waar alles, behalve mesten, werd gedaan. Dat ben ik altijd gewend geweest. Alles werd geregeld. Prima..

Nu kom ik twee keer per dag bij mijn paard en ik vind het echt heel fijn. Soms vind ik het vroege opstaan lastig, als ik heel moe ben of als ik een nacht uit wil (dan moet ik vanaf het uitgaan meteen door en sta ik om 7 uur in de ochtend dronken lallend in de weide met peerd), maar ik zou niet snel meer anders willen.

Afin, ik ga offtopic :P

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:23

@Elines: Haha dronken lallend in de wei! Dat kom je ook niet vaak tegen :+

Ontopic:
Een degelijke bodem in de rijbaan maken is een kwestie van een vergunning krijgen, en laat onze gemeente nou juist niet mee willen werken. Proberen kan altijd uiteraard want tussen een aanvraag indienen en de uiteindelijke vergunning krijgen zit ook een geruime tijd.

We hebben inmiddels alles berekend en komen uit op een redelijke prijs.

Bedankt voor alle reacties!

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:53

Zelf persoonlijk zou ik het wel fijn vinden om zo te kunnen staan als dat nodig zou zijn om eerlijk te zijn.
Maar goed ik heb ook alles hier thuis staan en dan maak je niet zo druk om hooitje strootje. Komt altijd goed .
Volgens mij zijn er maar weinig die weten hoe vervelend paardenmensen kunnen zijn en in dit geval laten ze het helemaal aan de pensionklant over. Dan is het stro niet goed, dan het hooi niet, dan moet die weer op zaagsel of vlas en ga zo maar door..die mag dat brok of muesli niet..die mag niet bij die in de wei en hou op wat een gezeur. Als ik met alle 6 me knollies een plek zou zoeken dan zou ik dit perfect vinden.
Daarentegen zie ik bedragen voorbij komen dat ik denk je heb geen idee wat het kost allemaal.
Het gaat niet om een stukje wei of stal maar wat denk je van water en elektra en het onderhoud van de weiden en afrastering en stallen mestafvoer en ga zo maar door. Komt ook een verantwoordelijkheid bij kijken hoor. Maar omdat niet word gezien hoeft dat niet betaald te worden. Ja duhhhh.
En dan ook nog de gastvrijheid ik zelf moet er niet aan denken dat iedereen hier over het erf banjerd en in de schuren rondhobbelen en me bak bezetten en neem me petje af voor diegene die dat wel toelaten.

Zijn wat punten zoals een goede rijplaats en longeerbak die ik zelf wel op prijs zou stellen voor als je eventueel geen zin heb om buiten te rijden of te trainen natuurlijk.

En kom op met een gezellig ploegje kom je er toch wel uit met voeren en buiten zetten..
Ik stond vroeger bij een boer en ook alles zelf doen behalve stro inkopen en stond ik voor 135 euro p.paard en dat is al een paar jaar geleden. Dus was ook niet al te goedkoop zeg maar..maar vond het heerlijk op die manier.
Hadden daar ook alleen een buitenbak..

Maar goed mooi verhaal lekker kort :D
Denk toch dat je ook tussen de 75 en 100 mag gaan zitten dan.

jadygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:11

Weinig mensen hebben door wat het allemaal kost. Ik zie van die onredelijke bedragen voorbij komen van 40 , 50 euro. Water, licht, ozb, mestafvoer, schilderen, plankje vervangen,verzekering, onderhoud. Dan vergeet ik nog zo veel.waterleiding gesprongen, zand er bij. Ik kan nog wel even doorgaan. Wij staan met 5 man en 6 paarden op een kleine privé stal. Voeren onderling volgens rooster, ook het buiten zetten.
In de zomer 24/7 in het land, in de winter allemaal twee aan twee in de paddock van 9 tot 5. Degene die s'avonds voert haalt de mest uit de paddock. Als iemand op vakantie gaat zorgt iedereen voor het paard van dat persoon. Wij betalen 120 euro per maand en dat heeft de eigenaar al nodig om uit de kosten te komen. Binnenkort een nieuwe toplaag in de bak, geloof dat een heleboel mensen geen idee hebben wat dat kost. Niet alleen je all weather tuft maar ook een loonwerker om te egaliseren en te freesen. Hopla, onder de 2500 euries ben je niet klaar. Het is dat er een redelijke zandbodem ligt en er alleen een laag overheen moet. Mestafvoer, wij kunnen het niet kwijt dus moet er iemand gebeld worden, 150 euro per maand. Dan hoef je geen rekenwonder te zijn om te bedenken dat er nou schandalig aan verdiend zou worden

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:09

Ik zag dat je ondertussen een advertentie op commercieel hebt geplaats. Wel een prachtige locatie hoor, zo op de foto's te zien :j

Ik ben wel erg benieuwd of je klanten gaat trekken met deze prijs. Als ik kijk wat ik (vooral in de winter) kwijt ben aan hooi, dan ben je uiteindelijk toch wel duur uit.
Ik heb ook het idee dat in de meeste reacties hierboven een prijs genoemd is incl hooi/stro.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:15

@loulou: Klopt! We hebben al wat stallen verhuurd maar nog plek. Ik heb de reacties doorgelezen, ook via pb en de meningen verschillen nogal. De locatie is inderdaad prachtig, je kunt hier echt heerlijk buitenrijden.

Qua prijs denk ik dat ik nu goed zit, ik ben voor mezelf redelijk uit de kosten en erop verdienen lukt toch niet (is ook totaal niet onze doelstelling). En hooi is nou eenmaal prijzig, ik ga niet voor mijn pensionklanten bijbetalen. Paarden houden is niet goedkoop.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:30

nee, natuurlijk ga je niet bijbetalen voor pensionklanten. maar die 125 euro is toch excl hooi, of begrijp ik het verkeerd?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:30

ik sta op een stalling waar ik 80 euro kale boxhuur betaal, buitenzetten wordt gedaan net als de ochtendronde voeren. (zelf klaarzetten)
1 maand ruwvoer kost me 35 euro.
paard staat op matten en zaagsel (zaagsel haal ik zelf op, kost niets)
we hebben een binnenbak, buitenbak, uitrijdmogelijkheden, wasplaats en een kantine, S avonds zelf binnenhalen en voeren, onderhoud aan weide en stallen word allemaal gedaan net als de aanvoer van ruwvoer en eventueel bodembedekking naar wens.
veearts zit 5 minuten van ons vandaan, een hoefsmid is aanwezig.
op dit moment ben ik gemiddeld 125 euro per maand kwijt inklusief consumpties :=

om aan te geven dat we een redelijk fijne stalling hebben, de eigenaar heeft enkele weken geleden een hersenbloeding gehad, sinds die tijd doen we om beurten alles zelf, ook zijn manegepaarden buitenzetten, voeren en uitmesten.

voor een stalling zoals jullie die aanbieden zou ik in deze omgeving 100 euro willen betalen mits het all in was qua voer en het buitenzetten er bij zou zitten.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:00

@loulou: Dat klopt!

Inmiddels hebben we nog 1 plekje over vanaf juni/juli. Als er genoeg animo is kunnen we altijd nog uitbreiden.

Over het algemeen zit alles mee, afgezien van het feit dat we 6 weken moeten wachten met bouwen i.v.m. een bezwaartermijn wat betreft het kappen van een eik. We hopen na de winter zo spoedig mogelijk te beginnen.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:01

ik heb op een dergelijke stal gestaan, maarrrrrrrrrr:

-e was een goede buitenbak
-er was een (kleine 15x30) binnenbak
- er werd 's ochgtends en 's avonds gevoerd
-de paarden werden door de week 'sochtends buitengezet

ik betaalde kaal 100 euro, dat zou ik voor deze locatie nooit overhebben als er nniet eens een goede bak is!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:27

Wat mij heel erg opvalt is dat nogal veel mensen alles afkraken.

Dit vind ik niks want:
ik wil uitslapen
ik werk
ik heb ook nog een huishouden
moet ik mijn hele leven rondom mijn paard plannen
geen tijd om zo vaak naar mijn paard te gaan

Sorry maar ik heb zelf een stal, voer 4x per dag, heb een kind en ook gewoon een huishouden en een sociaal leven, werk 4 dagen in de week en zelfs mij lukt het om mijn paardjes elke dag keurig te verzorgen. Het is maar net wat je voor je dieren over hebt.

Als je alleen naar je paard wilt gaan om te knuffelen (staat ie ook echt om te springen) en even een uurtje rond wil hobbelen en vooral mooi wil zitten zijn dan moet je lekker naar een luxe stal gaan.....waar er al meer dan genoeg van zijn.
Ga niet iemand lopen afkraken omdat die een plek aanbied voor mensen die echt een paard willen houden zoals het houden van een paard bedoeld is.

En nee ik ken de TS niet maar word een beetje onpasselijk van alle reacties waarbij het lijkt of het paard enkel een soort statussymbool is......kijk ik heb een paard maar ervoor zorgen laat ik lekker aan een ander over.

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:30

Forcalquier: Amen!!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:41

Wesco schreef:
Voor de gemiddelde werkende mensen is dit niet haalbaar.

Onzin. Ik heb m'n paarden altijd op zelfdoeplekken gehad, naast m'n werk. Beetje aanpassen en de boel handig inrichten (grote fijnmazige hooinetten zodat ze met de voerbeurt van 's ochtends de hele dag toe kunnen bijv.) dan is het prima te doen. Je moet er inderdaad wél iets voor over hebben... ik ging drie keer per dag naar m'n paard, 's ochtends voor m'n werk uit (en dan kantoorschoentjes en jas in de auto en kaplaarzen over de broek en langere jas aan naar de wei) ging ik voeren, dan aan't eind van de middag voeren en stallen doen en 's avonds laat nog een keer afvoeren voor de nacht en een laatste check. 's Winters is het afzien (ik heb ook wel plekken gehad waar ik 's winters geen water had en dus ook jerrycans water in de auto mee moest nemen) in kou, drek en donker (ook plekken zonder licht gehad, oplaadbare ledlampjesbalk mee voor licht).
En ik had ook plekken waar ik geen bak of iets had dus dan is 'werkjes met je paard doen' ook een kwestie van het bos in of op een hoekje van de paddock/wei...
Het is maar waar je prioriteiten liggen. Voor mij was dat een paardvriendelijke plek waar ze zo veel mogelijk buiten kunnen lopen, met verzorging zoals ík dat wil en als dat op een pensionstal niet betaalbaar lukt , dan doe ik het liever zelf.
En voordat mensen gaan 'ja maren'... Ik ben alleenstaand moeder, heb dus ook werk, honden, een huishouden en m'n kind had in't begin ook nog lagere school leeftijd.

Plek klinkt goed. Als er meerdere mensen komen is't wel zaak om dingen als voer en bedding óf centraal te regelen, óf goed gescheiden te houden. Mensen zijn nou eenmaal mensen en er zal altijd iemand bij zitten die een plak hooi van de baal van een ander pakt, z'n taken niet doet (wie schept mest van de wei waar paarden van meerdere eigenaren staan? Ik heb op een plek gestaan waarbij ik de enige was die dat trouw deed, waardoor ik dus mest van 6 paarden stond te scheppen waar er maar 1 van mezelf was... Dat word je een keer zat...).
Voeren zou wel op dezelfde tijd moeten dus iedereen 's avonds voer in emmertjes klaar laten zetten voor 's ochtends én de volgende avond, anders kweek je problemen als iedereen op andere tijden eten krijgt. Zo zijn er dus wel wat zaken waar je goede afspraken of regelingen voor moet treffen als je een 'gedeelde zelfdoeplek' hebt.
Laatst bijgewerkt door Francis op 02-12-11 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt