Eerst stond zij ook op stro maar knabbelde de helft op en de andere helft was binnen 3 dagen echt hoognodig toe aan vervanging. Kon 2 x per week heel de stal leeghalen en dat terwijl ik toch elke dag al het vieze er tussenuit probeerde te zoeken.
Nu met de stropellets gaat het echt super... Ik had zelf in het begin zoiets van we zullen wel zien, hoorde er goede dingen over maar eerst de proef op de som nemen en eens zien.
Ik moet bij haar wel dagelijks heel de stal 'doorzeven' omdat ze de ballen echt overal heenloopt en trapt maar met het uitmesten haal ik ook echt enkel de ballen eruit. pisplekken hark je er weer doorheen en klaar. Alles bij elkaar ben ik er zo'n 20 minuutjes mee bezig (en echt doorwerken doe ik op het moment niet gezien ik 32 weken zwanger ben

Stropellets worden eigenlijk niet gegeten. De eerste dag dat ze erin lagen heeft die van mij er een hap van genomen maar het smaakte niet en heb haar daarna ook nooit meer erop kunnen betrappen een hap te nemen.
Kwa prijs: tja... Ik woon in belgie en haal ik het bij het dichtsbijzijnde punt betaal ik 8 euro per zak. Haal ik het zelf op op ongeveer 25 km met de auto betaal ik iets minder dan 4 euro per zak (wel minimale afname is dan een pellet (65 zakken)
In nederland is de prijs van 4 euro per zak normaal als ik me niet vergis.
Bij de lege stal heb ik er 9 zakken ingegooid.
Ze zeggen elke week een nieuwe zak erin maar als ik kijk bij mij in de praktijk is het maar 1 zak in de 2 weken die ik erbij gooi. (en toch staat ze nog op een mooie, dikke, zachte laag)
Gemiddeld haal je de stal na 3 maanden weer helemaal leeg. Komt neer dus op de eerste keer instrooien en dan 12 x een zak erbij (bij daadwerkelijk elke week een nieuwe zak). Totaal van 21 zakken per 3 maanden. Dus dat is 21 zakken x 4 euro = 84 euro.