Heel veel basisdingen zijn mensen het wel aardig over eens, maar wat nou net de ene stal voor de een beter maakt dan voor de ander kan aan heel veel dingen liggen.
Wel of geen binnenbak, kwaliteit van de bodems en het onderhoud
Hoeveel en wat voor uitrijdmogelijkheden op welke afstand
afstand tot je huis
grootte van de stallen
soorten strooisel
kosten/budget
mate van verzorging van compleet doe het zelf tot compleet volpension
aanwezigheid van weiden en paddocks en de kwaliteit en kwantiteit daarvan. Moet je ze delen, kunnen de paarden op verzoek apart of in duo's of juist in groepjes, onbemest, bemest en netjes onderhouden of overbemest

voorzieningen op stal, inrichting erf en erfverharding, wel of niet je trailer of menkar mogen stallen (onder dak?)
Stalgenoten, wedstrijd of recreatiegericht, veel of weinig kinderen, groot of kleinschalig, rustig of veel activitieiten
En zo kan ik nog wel een paar pagina's doorgaan....
Zoveel mensen zoveel wensen...
Ik heb de paarden aan huis. 2 van mijzelf en nu ruimte voor 4 er bij. Ik probeer een zo goed mogelijke stal te zijn (in mijn ogen paarden zoveel mogelijk het hele jaar door naar buiten met zand- en verharde paddock, grote inloopstal, keuze wel of niet op stal voor de nacht mede afhankelijk van of de paddock droog genoeg is, veel ruwvoer, maar als het nodig is wel gedoseerd, gehakseld strooisel naar keuze of houtspaanders, maar wel met voederstro er bij om te knabbelen) maar onze grond is snel nat, dus de weide is minder goed bruikbaar in natte perioden en de paddock en bak liggen ook wel nat na veel regen (maar drogen ook weer vlot op) Men moet wel meedoen met de gezamenlijke verzorging van de paarden en helpen met voorkomende (onderhouds)klussen. Voor mensen die daar de tijd voor hebben en het leuk vinden kan dat positief zijn, maar voor mensen met weinig tijd of zin om te helpen ben ik geen "goede" (of vriendelijker: geschikte) stal. En zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen die niet "perfect" of "ideaal" zijn, terwijl die dingen misschien voor anderen minder belangrijk zijn en ik dan weer dingen bied die ze elders niet vinden.
En gelukkig maar dat niet iedereen hetzelfde is en hetzelfde zoekt, dan zouden de "goede" plekjes helemaal vol zitten