DEURNE

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:06

het valt allemaal best wel mee hoor!!! spijbelen, werd niet veel aan gedaan tenminste ik kwam er altijd onderuit
en net zoals vroeger dat je elke dag met gepoetste laarzen en tuig in de les moest verschijnen , pfff nee hoor , geen haan die daar naar kraait!
wat wel goed is, is dat je vrijdags pas naar huis mag als je stal gepoetst is, dus alle wanden schoon, en de drink en voerbak schoon , en je paard goed gepoetst en schone hoeven heeft
zo niet, dan blijf je net zolang tot het wel goed is, en ohw ja je tuig moet ook ter controle getoont worden, en niet goed ---> blijven tot het wle goed is, en evt straf als het te vaak voorkomt
maar denk eens na, het is toch logisch dat je je paard schoon achterlaat en dat zijn voer en drinkbak schoon zijn ???
discipline word ook net als het niveau , elk jaar minder en minder
het is zoo sund dat zo'n mooie accomodatie zich laat leiden door het geld, en dat er steeds meer slechte instructeurs en leidinggevenden daar komen , ik ken iemand die daar lesgeeft ,mmm als je het daar van moet leren >????
ook zijn er echt wel goede instructeurs, zoals remi(zit die er nog) en loeffen, henk diks, ricardo sloof en nog n paar meer .

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:07

Pipo"]
[quote="crossmonster schreef:
ook de directrice zelf , is een heel lief en aardig mens hoor, maar ze kan voor geen ene meter rijden , en dan is ze directrice van een paarden school???:?

Naar mijn weten is de directeur van het NHB nog steeds een man. Destijds was het Tjeerd Velstra, die had alleen ietwat andere probleempjes. Nu is het Willy...... kom er even niet op.

De reden dat hij niet kan paardrijden maar wel directeur is, is destijds bewust voor gekozen. Vooral omdat het van een particuliere opleiding naar een gesubsidieerde opleiding ging. En er een beleid moest komen. Waaronder dat iedereen de kans kreeg om de opleiding te doen. Daardoor is het nivo van de praktijk minder geworden ( ook is het nivo in het land in korte tijd flink omhoog gegaan) maar de kwaliteit van de theoretische vakken een stuk hoger geworden.

Verder ben ik het behoorlijk eens met het berichtje van Charlotte.
[/quote]

in mijn tijd is lemstra gekomen, daarvoor zat idd die willy daar, maar die had iig mee met paarden als lemstra !!! en meer verstand van zaken !

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:11

Mrietjesueel schreef:
Ik denk dat deurne als opleiding zeker wel slim is als je verder de paarden in wil, al is het maar puur om de naam die deurne heeft bij de paardenbedrijven in Nederland EN in t buitenland..

Precies, en DAAROM ga ik volgend jaar naar Deurne.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:15

het is zo jammer dat alles tegenwoordig om geld draaid, vroeger keek ik zo tegen deurne op, maar toen ik er eenmaal zat zag ik dat het niets meer voorsteldem vroeger bleven alleen de besten over, 15 van de 300 slaagden in een keer!!! en zaterdagavond mocht je naar huis om zondagavond weer terug te komen, nu is het vakantie vieren op deurne, discipline is helemaal weg !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:42

Remi zit inmiddels bij Jan greve. En ricardo die deed examen in mijn tijd, remi ook trouwens.

Cor zit er nog steeds. De rest heb ik geen idee van, ik ben van voor jou tijd dus jij zou het nu beter moeten weten.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:49

wauw wat een reacties ineens Pling

angeliek, heb je misschien informatie over 'Warendorf' voor mij? Een site of zoiets dergelijks? Kan via google niets vinden..

bvd!

Oh trouwens nog iets.. heb ik het nou goed begrepen dat de paarden daar niet in de wei komen? Bloos! Mag je ze wel losgooien dan? Anders worden het toch lopende bommetjes of heeft alleen mijn paard dat Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:52

Gewoon in de buurt van Deurne gaan wonen, kun je zo les krijgen van de fijne instructrices van het centrum.
En de slechte hoef je dan niet te nemen Lachen
Zoals Piet pluk (jacobs)
een paard van hem heb ik ooit op stal gekregen om weer goed te maken
Maar die is al jaren geen instructeur meer, hebben ze toch nog een beetje verstand gekregen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:55

Nee mag niet in de wei.
Zeer slechte zaak.

Kent er iemand Wodan nog?
Die heeft er heel zijn leven gestaan, behalve zijn laatse jaar.
Toen heeft hij op de pension stal gestaan waar ik nu sta.
daar mocht hij voor het eerst in zijn leven naar buiten in de wei.
Elke avond wilde hij niet naar binnen, dacht vast dat hij zijn hele leven weer op stal zou staan.
Na een tijdje wist hij gelukkig beter.

Ow de leeringen is wijs gemaakt dat hij dood was, maar was niet zo, want hij moest weg want er moesten stallen vrij gemaakt worden voor een evenement.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:55

Piet is toch nooit instructeur geweest? In mijn tijd was hij assistent poets en mestjongen.....................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:56

maar ik heb hem wel eens les zien geven.
was dat dan inval bedoelt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:56

Lenn schreef:
wauw wat een reacties ineens Pling

angeliek, heb je misschien informatie over 'Warendorf' voor mij? Een site of zoiets dergelijks? Kan via google niets vinden..

bvd!

Oh trouwens nog iets.. heb ik het nou goed begrepen dat de paarden daar niet in de wei komen? Bloos! Mag je ze wel losgooien dan? Anders worden het toch lopende bommetjes of heeft alleen mijn paard dat Verward
Destijds kon je ze wel even losgooien. De mijne kwam ook iedere dag een uur in de molen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:57

In de molen noem ik niet los Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:57

runningkawa schreef:
maar ik heb hem wel eens les zien geven.
was dat dan inval bedoelt?

hmm, niet dat ik weet.

Heb 4 jaar lang Cor gehad..............en een jaartje springen van Dion van groessen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:58

runningkawa schreef:
In de molen noem ik niet los Lachen

Ik zal het even herhalen.............in mijn tijd kon je wel losgooien, EN de mijne kwam OOK in de molen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:59

runningkawa schreef:
Nee mag niet in de wei.
Zeer slechte zaak.

Kent er iemand Wodan nog?
Die heeft er heel zijn leven gestaan, behalve zijn laatse jaar.
Toen heeft hij op de pension stal gestaan waar ik nu sta.
daar mocht hij voor het eerst in zijn leven naar buiten in de wei.
Elke avond wilde hij niet naar binnen, dacht vast dat hij zijn hele leven weer op stal zou staan.
Na een tijdje wist hij gelukkig beter.

Ow de leeringen is wijs gemaakt dat hij dood was, maar was niet zo, want hij moest weg want er moesten stallen vrij gemaakt worden voor een evenement.

Ja tuurlijk kennen we Wodan nog, die goede oude ............dat was zo'n braaf dier. Heeft jou juf toch uitgebracht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:01

Ik ken een heleboel Deurne mensen, maar wat allemaal hun funcrie was?
Brammeyer, vond ik maar een eikel
Leo de Bruijn (van zijn vrouw krijg ik les)
Ineke lode, die kan super les geven, zowel springen als dressuur.

En hoe hete die nou met die hengst van 160, lange manen. (rond jou tijd)
Zit nu in amerika, grrr, dat ik niet om zijn naam kan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:02

Geen idee, wie wodan heeft uitgebracht
ik heb hem wel zien sterven Verdrietig
Maar hij was nog een poosje erg jong op die pensionstal, due heeft een gelukkig einde Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:02

runningkawa schreef:
Ik ken een heleboel Deurne mensen, maar wat allemaal hun funcrie was?
Brammeyer, vond ik maar een eikel
Leo de Bruijn (van zijn vrouw krijg ik les)
Ineke lode, die kan super les geven, zowel springen als dressuur.

Zit nu in amerika, grrr, dat ik niet om zijn naam kan komen.

Die lieve draver? anders kom ik er even niet op.

De bruin ken ik, ineke ook ...........en brammeijer ook...... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:03

Nee, hij sprong er toen M-Z mee

En voor diegen die er nu zitten
Anita in de kantine is een goede bekende van me
En lach me slap als ik haar verhalen hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:04

runningkawa schreef:

En voor diegen die er nu zitten
Anita in de kantine is een goede bekende van me
En lach me slap als ik haar verhalen hoor Lachen

wie is hij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:07

Citaat:
Zit nu in amerika, grrr, dat ik niet om zijn naam kan komen

een vosje

Citaat:
wie is hij?

Grr, dat ik er niet op kan komen, ik vond dat wel een aardige vent, ligt echt op het puntje van mijn tong, verdorie

Edtit :
ik weet het, ik weet het, he he Lachen
Werner Geven

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:17

Pipo schreef:
Remi zit inmiddels bij Jan greve. En ricardo die deed examen in mijn tijd, remi ook trouwens.

Cor zit er nog steeds. De rest heb ik geen idee van, ik ben van voor jou tijd dus jij zou het nu beter moeten weten.
toen remi in de laatste zat, zat ik in de eerste gloof ik
piet jacobs was toch die irritante stalmeester met die roodsige haren ?? ohww wat hebben wij die voor de gek gehouden, maar eerlijk is eerlijk, als je paard ziek was , dan deed hij zijn best daarvoor dus zo verkeerd was ie nu ook weer niet (als stalmeester dan )
alberdina, ook stalmeester geweest , was een topwijf! die rijd nu sgw, maar zit niet meer op deurne
die van de hengst dat is bierenbroodspot of heb ik dat mis??
ineke lode, die moet bij je passen, ik heb geen les van haar gehad, maar ik heb wel altijd heel veel lessen bijgewoond, waar je ook heel vele van leert!
en arme wodan!!! die heeft in het eerste jaar bij mij in de les gezeten, reed een belgisch meiske op, grote lieve reus!
ohw jah , in mijn tijd mocht je ook in de kleine baan (2 geloof ik) losgooien !! , stiekum hebben ik en petra een keer onze paarden in de grote baan 1 losgegooid, oef we schrokken ons dood toen we ineens harde voetstappen op de gang hoorden.....whaha was het een medeleerling die ons voor de gek wilde houwe ....fieuw
dion van groesen geeft ook super les, had ik in het derde jaar les van , en het hoogste punt vd klas Schijnheilig dus dan is ie wel lief jah Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:20

runningkawa schreef:
Citaat:
Zit nu in amerika, grrr, dat ik niet om zijn naam kan komen

een vosje

Citaat:
wie is hij?

Grr, dat ik er niet op kan komen, ik vond dat wel een aardige vent, ligt echt op het puntje van mijn tong, verdorie

Edtit :
ik weet het, ik weet het, he he Lachen
Werner Geven

die ken ik niet, en bij nader inzien was broodje ook een dressuurprikker, en hij was niet zo aardig, hij ging altijd als er open dag was, zichzelf uitsloven in baan 3 (bij de voiliere dus )
en op open dagen kreeg loeffen altijd vrij

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:26

Ik rijd nu bij een fokker in de buurt de paarden in, dat is mijn opleiding. En zelf leer ik uit verschillende paarden boeken. Om te kunnen paardrijden moet je vooral veel in de praktijk zijn. Deurne lijkt me niet echt iets voor mij!

Jady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:54

Ik zou onwijs graag naar Deurne willen,NIETS LIEVER!!!
Ik wil mijn papiertje halen en les gaan geven,bedrijfsleidster worden en misschien zelfs wel een eigen stalletje beginnen.
Ik wil al vanaf mijn 11de naar Deurne,en dat zal ook niet veranderen!(hoewel de reacties van de ervare deurne-mensen me hier wel een beetje aan het schrikken maken...)
Mijn droom is om er met Destiny heen te gaan,maar zoals ik hier alle reactie's lees dan ik dat maar beter niet doen...

De mensen van stal die ik ken die deurne hebben gedaan (oa mijn instructrice,die nog niet zo lang dr deurne diploma heeft) zijn er allemaal razend enthousiast over.

Ook iemand die op dit moment deurne doet (die in de weekeinde vaak op stal komt) is nog steeds heel enthousiast hoewel ze wel zegt dat je er weinig leert als je tussen de paardjes bent opgegroeid.
Hebben jullie nog wat tips ofzo??

Ohja,wanneer is die opendag?Ik zou er heel graag heen willen namelijk!