Dikke shetlander- What to do?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WenMLove

Re: Dikke shetlander- What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 14:21

bij de afsluitdijk

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:41

En die DA van stal wil die niet met ze praten?

ik weet wat het is om zo met je rug tegen de muur te staan. Had ik ook toen mijn verzorgshet hoefbevangen raakte. Toen de eindelijk de hoefsmid mocht komen, heeft hij een gesprek met de eigenaresse gehad. Heeft het in jip-en-janneke-taal uitgelegd wat nou hoefbevangenheid was en wat de gevolgen kunnen zijn.

En mag er een graasmasker gekocht worden?

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 14:43

Graasmasker heb ik ook nog niet
gevraagd, ze waren alleen maar aan
het zeuren over het warme weer?!
DA van stal heb ik ook nog
niet gevraagd, als ik
haar zie zal ik dat zeker doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:06

Ik vraag me af of de eigenaren van deze pony er wel blij mee zijn dat er zo over ze gesproken wordt op internet ;)
(besef je dat er veel meer stalgenoten op Bokt zitten en dat je alles met naam en toenaam op internet zet ;))

Buiten dat is deze pony niet moddervet en niet bevangen.
Ken de pony, sta er ook op stal ;)
Pony is ieder jaar zo en heeft altijd al zo gelopen, hij is nogal 'bijzonder' :+
(in het land gaat ie gewoon lekker uit z'n plaat en met buiten zetten draaft hij doorgaans lekker mee)

Aan het voer kan en hoeft niks verandert te worden, pony krijgt amper wat en vreet sowieso nauwelijks. Staat op vlas en dat eet hij ook niet.
En het landje waar hij op te zien was op de film, is niet zijn landje. Pony en paard staan op een schraal stuk.

Tandarts en hoefsmid zou er vaker bij kunnen, maar dat is een zaak van de eigenaar en niet van een verzorgster.
En de DA op stal gaat en hoeft zich er absoluut niet mee te bemoeien, is namelijk absoluut niet noodzakelijk.

(en btw. die grote is geen gepensioneerde draver, maar gewoon een KWPN-er die z'n hele leven al eet en slaapt en verder niks doet :+)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 07:16

Hee kanelly,
ja ik snap het wel,
maar hij is toch wel echt heel
dik hoor... en ik ben niet de enige
van stal die dat vind volgens mij!
DA op stal heeft zich er ook niet
mee bemoeid en gaat dat indd
ook niet doen, ik laat het
aan hun zelf over wat ze met hem doen..!
Heb alleen de namen van de pony's genoemd?

Van hascha wist ik niet, heb altijd
gehoord dat het een draver was :+

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:58

Kanelly schreef:
Ik vraag me af of de eigenaren van deze pony er wel blij mee zijn dat er zo over ze gesproken wordt op internet ;)
(besef je dat er veel meer stalgenoten op Bokt zitten en dat je alles met naam en toenaam op internet zet ;))

Buiten dat is deze pony niet moddervet en niet bevangen.
Ken de pony, sta er ook op stal ;)
Pony is ieder jaar zo en heeft altijd al zo gelopen, hij is nogal 'bijzonder' :+
(in het land gaat ie gewoon lekker uit z'n plaat en met buiten zetten draaft hij doorgaans lekker mee)

Aan het voer kan en hoeft niks verandert te worden, pony krijgt amper wat en vreet sowieso nauwelijks. Staat op vlas en dat eet hij ook niet.
En het landje waar hij op te zien was op de film, is niet zijn landje. Pony en paard staan op een schraal stuk.

Tandarts en hoefsmid zou er vaker bij kunnen, maar dat is een zaak van de eigenaar en niet van een verzorgster.
En de DA op stal gaat en hoeft zich er absoluut niet mee te bemoeien, is namelijk absoluut niet noodzakelijk.

(en btw. die grote is geen gepensioneerde draver, maar gewoon een KWPN-er die z'n hele leven al eet en slaapt en verder niks doet :+)

Ten eerste: zo op de foto vind ik hem toch echt wel dik. Hij is nog niet bevangen maar als er niets aangedaan wordt,wordt de kans steeds groter dat hij dit wel wordt.

Een verzorger mag (vind ik) wel tegen de eigenaren zeggen dat de smid ofzo moet komen, zij wilt toch ook alleen het beste voor het beestje.

fleurx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:57

hee :D
bij ons op de manege staat echt een super dikke shet , mijn vriendin en ik geven hem nu ook beweging, we begonnen met een mini stap wandeling en daarna zijn we heel even gaan longeren en dit doen we elke dag alleen steeds ietsjes langer
succes ! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:37

Pony raakt niet bevangen.
Hij loopt al jaren zo, zo is hij gewoon.
En de stalhouder is kundig genoeg om een eventuele bevangenheid vroegtijdig te signaleren.
Maar zoals ik al zei, pony is altijd zo, zomer en winter. (qua gewicht en qua lopen)

xLovePonyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:52

Mijn verzorgshetje was ook een periode wat te dik. En ik had dat dus voorzichtig tegen de eigenaar gezegd. En het viel de eigenaar ook op. Toen kreeg ze iets minder hooi. En ging ik haar veel longeren, ze wou er in het begin ook niet van hebben en ging alleen maar stappen. Maar ik herhaalde dit zo vaak dat ze het op een gegeven moment ook lol in had en ook gewoon rende zo hard als ze kon. Nu is mijn shetje inmiddels weer prima opgewicht ;) Dus ik zou zeggen dat je het op een leuke en rustige manier moet opbouwen! :j en dan zie je vanzelf wel dat het steeds beter gaat! Vind de eigenaar zelf eigenlijk ook dat die te dik is?

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 10:53

Volgens mij heeft de eigenaar het niet door...! Bedankt
voor de tips!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:38