Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lusitana schreef:OKHannes schreef:want ze heeft haar zinnen op en paard gezet.
En sinds wanneer bepalen bokkers of iemand wel of niet een paard mag?
Ze heeft al bepaald dat er een paard komt, ze vraagt of mensen ervaringen hebben zodat ze goed beslagen ten ijs komt. Lijkt me nuttig.
Meningen om haar van het besluit af te brengen om of naar het eiland te gaan en een paard te nemen, niet. Ze heeft nl niet de vraag gesteld :
Zal ik wel een paard nemen?
Je wijst naar iemand die 12 jaar ervaring heeft, alsof die de reden is om het niet te doen, maar die persoon zegt helemaal niet dat het onmogelijk of slecht is. Wat is precies je punt?
Je hebt verder nog niks nuttigs toegevoegd.
Wat is je reden om in dit topic wat te melden? Wat kun je voor TS betekenen?
Lusitana schreef:OKHannes schreef:want ze heeft haar zinnen op en paard gezet.
En sinds wanneer bepalen bokkers of iemand wel of niet een paard mag?
Ze heeft al bepaald dat er een paard komt, ze vraagt of mensen ervaringen hebben zodat ze goed beslagen ten ijs komt. Lijkt me nuttig.
Meningen om haar van het besluit af te brengen om of naar het eiland te gaan en een paard te nemen, niet. Ze heeft nl niet de vraag gesteld :
Zal ik wel een paard nemen?
Je wijst naar iemand die 12 jaar ervaring heeft, alsof die de reden is om het niet te doen, maar die persoon zegt helemaal niet dat het onmogelijk of slecht is. Wat is precies je punt?
Je hebt verder nog niks nuttigs toegevoegd.
Wat is je reden om in dit topic wat te melden? Wat kun je voor TS betekenen?
ElineB schreef:Floortje88 schreef:Ik zit nu op curacao toevallig. Leuk dat je hier gaat wonen! (zou alleen voor geen goud met je willen ruilen, prima vakantie land maar noway dat ik hier me thuis zou willen hebben)
maar goed ben wel benieuwd naar je verhaal! Wanneer gaan jullie hier heen?
haha dat hebben veel mensen hoorKan me wel in jou verplaatsen, het is gewoon heel anders als Nederland. Ik heb bv weer bij Nederland; tja... Hier wil ik eigenlijk niet meer wonen! Snapje
OKHannes schreef:Ahhh, ben er dus WEL geweest (en ga er binnenkort weer heen) en ben beroepsmatig zeer, zeer nauw bij de eilanden (curacao, Sint Maarten en Caribisch Nederland) landen betrokken, ken de politiekl, ken er veel mensen, ken het klimaat en zo ook een DA die paardenen kleine huisdieren heeft gedaan (op de eilanden!).
Tipje van de sluier: Ik werk bij de overheidsinstantie die voor het landbouw en veeteelt beleid op de eilanden aan de lat staat, dus weet heel goed waar ik het over heb.
Eline, lees eerst sjb voordat je mensen als napraters veroordeeld.
Snadrem schreef:Er hebben al meerdere mensen gereageerd met dat het erg moeilijk is, en iemand die een plaatselijke dierenarts kent die het in alle toonaarden afraadt om daar een paard te houden. De manier hoe TS daar mee omgaat, komt over alsof ze alleen maar wil horen "ja leuk, doen!", en niet lijkt te willen beseffen dat er meer haken en ogen aanzitten dan aan het houden van een paard in Nederland (of Belgie, of Portugal, of Texas, enz.) met name vanwege de beperkte middelen en voorzieningen. Buitenrijden is ook niet iets wat je daar gewoon langs de weg kan doen, wegens afval wat overal en nergens ligt (lees: scherpe auto-onderdelen), de manier waarop de plaatselijke bevolking rijdt en met dieren omgaat, en als er ergens geen grof afval ligt, dan komt dat omdat niemand er kan komen door de vreselijke prikkelbossen, struiken en cactussen. Ik heb daar ervaring met buitenrijden, waar nu dat ene ruiterpad ligt, maar dat zou inhouden dat je dus je paard ook bij die stal bij het ruiterpad moet stallen. Even er naar toe rijden is op Curacao niet echt een optie is mijn ervaring. Het is al levensgevaarlijk om daar te voet langs de weg te lopen, laat staan te paard.
Maar goed, dat zijn mijn mening en ervaringen, die gedeeld worden door meerderen hier merk ik. Zoals ik het lees wordt het de TS alleen maar afgeraden uit welzijn voor het paard. Als iemand hier zegt "ik ga naar de Noordpool emigreren en ik heb besloten daar een paard te nemen, wie heeft er tips?" dan kan je toch ook wachten op "misschien is het niet zo handig?"
Bonaire schreef:Ik heb een beetje meegelezen en wilde alleen even zeggen dat je wel op moet letten dat je een goede voorraad voer hebt. Je kunt er niet vanuit gaan dat alle leveringen aan t eiland ook echt goed en op tijd aankomen.. Het gaat daar allemaal wat anders, dus opeens een paar dagen of misschien zelfs langer vertraging moet je wel goed op kunnen vangen
Ik denk dat de paarden daar het klimaat gewend zijn, lekker ruimte om te lopen en te doen is voor elk paard t beste natuurlijk, ookal groeit er niet overal gras.. Paddock is toch ook goed? Let op genoeg schaduw en hou rekening met modderpoelen tijdens en na de stortbuien.. Dat ze niet helemaal wegzakken na een buitje ofzo.. Succes daar verder! Ook met de verkoop van t huis, wij proberen ook te verkopen maar loopt erg slecht..
Snadrem schreef:Als iemand hier zegt "ik ga naar de Noordpool emigreren en ik heb besloten daar een paard te nemen, wie heeft er tips?" dan kan je toch ook wachten op "misschien is het niet zo handig?"
ElineB schreef:Bonaire schreef:Ik heb een beetje meegelezen en wilde alleen even zeggen dat je wel op moet letten dat je een goede voorraad voer hebt. Je kunt er niet vanuit gaan dat alle leveringen aan t eiland ook echt goed en op tijd aankomen.. Het gaat daar allemaal wat anders, dus opeens een paar dagen of misschien zelfs langer vertraging moet je wel goed op kunnen vangen
Ik denk dat de paarden daar het klimaat gewend zijn, lekker ruimte om te lopen en te doen is voor elk paard t beste natuurlijk, ookal groeit er niet overal gras.. Paddock is toch ook goed? Let op genoeg schaduw en hou rekening met modderpoelen tijdens en na de stortbuien.. Dat ze niet helemaal wegzakken na een buitje ofzo.. Succes daar verder! Ook met de verkoop van t huis, wij proberen ook te verkopen maar loopt erg slecht..
Dankje voor je reactie! Kijk daar heb ik nou wat aan
Nogmaals dankje
Siets schreef:Je hebt blijkbaar alleen iets aan positieve reacties, want de negatieve ervaringen wil je niet horen. Mensen vertellen hun ervaringen,
en als ze negatief zijn worden die echt niet uit hun duim gezogen. Ze nemen niet voor niets de moeite om te reageren, en je misschien
zelfs te waarschuwen. Jammer dat je meteen je kont in de krib gooit als mensen niet dol-enthousiast zijn over je ideeën. Ook de mindere
kanten van het verhaal zou je op z'n minst in overweging kunnen nemen.
it_is_me schreef:it_is_me:
Mag ik vragen of je er weleens geweest bent? Want ik heb nu het idee dat je gewoon een beetje de rest na praat omdat hun zeggen dat het warm is
Natuurlijk is het warm, heel warm zelfs. Maar mensen, ik word gek in de winter, véélste koud voor mij. Ik heb liever iedere maand van het jaar warmte, als het leven hier in Nederland.
Om nog even op je vraag terug te komen... Nee, ik ben daar nog nooit geweest. Het lijkt mij weliswaar leuk om eens een weekje op vakantie te gaan naar Curaçao, maar zeker niet voor langer. Ik zou er, denk ik, snel op uitgekeken zijn...
Natuurlijk is het goed om je dromen na te leven, maar wees er ook bewust van dat dat niet altijd kan of lukt. Ook om grote teleurstellingen te voorkomen... (en dan heb ik het over het houden van paarden op een eiland waar dat niet gemakkelijk is.
lakshmi schreef:Juist goed dat je al aan de praktische kant aan het denken bentje zit er nog niet eens maar maakt je daar nu blijkbaar al zorgen over, neem aan dat je dus geen overhaaste beslissingen zult maken
Kennen jullie daar al mensen die jullie ook eventueel met dingen zouden kunnen helpen, of probeer je die juist echt zo te bereiken? Vaak is het als buitenlander/buitenstaander best moeilijk om overal achter te komen, hoe dingen werken, hoe veel het moet kosten, waar het te vinden... Probeer eerst echt de 'paardenscene' een beetje te leren kennen voordat je een paard aanschaft zonder alles duidelijk op orde te hebben
![]()
Ik zit wel weer heel ergens anders, op een eiland voor de Tunesische kust, maar we hebben (iig 's zomers) wel een beetje hetzelfde klimaat: heet en vaak vrij veel wind. De paarden houden het hier goed uit, wel zou ook ik je adviseren inderdaad en lokaal paardje te kopen, om dezelfde redenen die iedereen al schrijft... Ze zijn er aan gewend, in dat klimaat geëvolueerd, vaak veel harder en vrijwel nooit ziek![]()
Wens je veel succes, het is wel een heel avontuur![]()
Lusitana ookzo jammer dat men vaak zo etnocentrisch denkt en daar vanuit oordeelt. Nederland is ook geen natuurlijke leefomgeving voor paarden, kijk het is natuurlijk wel heerlijk al die hectares sappig gras, maar echt gezond eigenlijk ook niet..
ElineB schreef:We gaan ook een (2e hands?) trailer aanschaffen, dus naar het Kabouterbos kan gereden worden
De Noordpool is een extreem, heel raar, voorbeeld. Curaçao is wél mogelijk. ik heb het met mijn eigen ogen gezien.
shilady schreef:ik dacht eerst dat de ts iemand was die met haar man en kids ging verhuizen
kijk ik in het profiel zie ik dat het nog een jonge meid is![]()
Zo uit de reacties te lezen zou ik wel kijken voor een goed baantje omdat het niet waarschijnlijk een stuk duurder zal zijn dan in nederlandWat ik zou doen is een tijd een paardje huren dan kan je er lekker aan wennen en dan bv die proberen te kopen
dan heb meschien het minste kans om belazerd te worden dan dat je is 1xtje een ritje maakt en hem gelijk koopt zullen heus wel stallen zijn die ook handelen en waar je een paard eerst een tijdje mag uit proberen