frustratie ivm pensionstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:48

Wat fijn dat je paard een leuke plek heeft gekregen en ook fijn voor jou. +:)+
Op de foto's ziet je paard er tevreden uit. :j
Leuk paardje heb je trouwens <3 !
En ja die mannen hihihi stoer van buiten 8-) maar een suikerhartje van binnen he? :)

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 21:03

funnyhorses schreef:
Wat fijn dat je paard een leuke plek heeft gekregen en ook fijn voor jou. +:)+
Op de foto's ziet je paard er tevreden uit. :j
Leuk paardje heb je trouwens <3 !
En ja die mannen hihihi stoer van buiten 8-) maar een suikerhartje van binnen he? :)

Bedankt.

Heb even in je profiel gekeken, je hebt echt een prachtige fjord.
En je mini is echt om plat te knuffelen...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:54

waar zouden we zijn zonder onze peerdjes he? <3

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:33

tjonge...

een smak geld per maand betalen voor de stalling,,

EN geen weidegang

EN vaste rijtijden...

Tjonge..

das echt niet normaal...

ik betaal 100 euro permaand..

paarden gaan elke dag naar buiten...
overdekte manege naast de deur met 2 rijbakken...
en bij hun thuis nog een buitenbak..
incl. voer en hooi en bodembedekking voor in de stal....
je mag daar dan ook gewoon de heledag komen enzo :D..

DAT noem ik normaal :D

ik vind dat je een goede keuze hebt gemaakt ;)

Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:20

Kort maar krachtig: gewoon een andere stal zoeken!! Je moet kunnen gaan wanneer je wilt!

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 10:32

Mon schreef:
Kort maar krachtig: gewoon een andere stal zoeken!! Je moet kunnen gaan wanneer je wilt!

Nona is intussen verhuisd. ;)
Ze heeft het perfect naar haar zin op de weide.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:39

En zo hoort het. Lekker op de wei met een vriendje (of vriendjes). :D
Fijn dat je iets gevonden hebt!!

Wat mij vaak verbaast is dat veel mensen vaak klagen over van alles op hun pensionstalling (mijn paard kan niet naar buiten, bv, lees ik zo vaak op bokt ;) ) en er dan vervolgens niets aan doen of er gewoon genoegen mee nemen. Vandaar dat al die stallingen ook nooit iets zullen veranderen!! WIJ moeten onze mond opendoen en aangeven als iets gewoon niet ok is. En anders verhuizen naar een betere plek. Je gaat toch niet zoveel geld betalen voor zo'n k.tplek??? :+

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:43

Als mijn paar niet naar buiten zou kunnen en de hele dag op stal zou staan dan was ik echt per direct weg! Liever nog gister dan vandaag! En dan die onzin over dat rijden. Pff nee echt niet hoor, ik was allang weg, geen twijfel mogelijk.

Duuk2011

Re: frustratie ivm pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:43

oh ik zie dat je al bent verhuisd;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:10

Top dat je de knoop door hebt gehakt! Ze ziet er idd heel tevreden uit op de foto's :j Ik ben vorige week ook op stel en sprong weggegaan, had alleen maar gezeur over mn lastige hengst (zeg dan gewoon dat je er geen hengst wil ipv die van mij als lastig af te doen) en ineens kwam ie ook nog helemaal alleen te staan! Gelukkig wat gevonden binnen een paar dagen en gelijk verhuisd. Heb nu een blije poown die naast 3 andere hengsten staat dus daar ook geen gezeur meer over :D en idd, lekker naar buiten.. Die van mij blijft alleen binnen als het heel extreem weer is maar verder altijd lekker buiten spelen. Fijn iig dat ze nu op de wei staat en ik hoop dat je voor de winter ook een fijn plekje vindt :)

didierd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:38

Laat mij toe te reageren op de uitspraken van nona99.
De staleigenaar wordt hier ten onrechte door het slijk gehaald door iemand waar hij en zijn vrouw heel veel voor gedaan hebben. Vooraleer je hierover een mening kan vormen, kan je misschien eerst eens komen kijken en het fameuze verhaal van Nona99 eens checken.
1. De reden waarom ze een sms kreeg van de staleigenaar is eigenlijk de volgende : er is een bord waar iedereen kan reserveren om de grote buitenpiste voor zichzelf te hebben voor les of om alleen te rijden. Wat Nona99 wel vergeet te vermelden in haar relaas is dat zij wel betalende lessen aan mensen gaf met haar eigen paard (geen vriendinnen zoals ze schrijft) en dan nog meestal op de uren en dagen wanneer de andere eigenaars ook de mogelijkheid hadden om te kunnen rijden. De stalhouder zou het nog door de vingers kunnen zien, moest ze het tenminste gevraagd hebben of dat mag, maar wat dacht je, niets gevraagd en ja dan heb je natuurlijk de andere mensen die niet tevreden zijn, want als je les geeft moeten er geen andere paarden in de piste zijn hé, vandaar ook de vraag om op andere tijdstippen les te geven.
2. Weiden en buitenzetten : de staleigenaar zet de paarden buiten op onze eenvoudige vraag en hij zet die ook terug binnen na een bepaalde tijd. Hij doet dat voor alle paarden waar de eigenaars om vragen. Hij zet ze in een paddok waar ze naar hartelust kunnen rondlopen en onnozel doen. Er is eveneens een weide waar je je paard kan laten grazen als je dat wil.
3. Verzorging en properheid van de stallen : de stallen worden op geregelde tijdstippen uitgemest en de paarden krijgen zeer regelmatig nieuwe krollen of stro. De accomodatie ligt er altijd piekfijn bij en je kan er bij wijze van spreken van de grond eten.
4. De staleigenaar en zijn familie : zelden zo vriendelijke en behulpzame mensen gezien, die iedere dag opnieuw alles geven om iedereen tevreden stellen en daar ook in slagen.

Kortom, laat het duidelijk wezen dat de uitspraken van Nona99 helemaal niet met de realiteit stroken! Ik hoop alvast dat wij daar nog heel lang mogen blijven staan.
Met vriendelijke groeten,
Didier

Valleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:00

Beste Bokkers,
Net als Didier zou ik ook graag reageren op het bericht van Nona99.
Mijn paard staat gestald in deze privéstal. Ik moet eerlijk en oprecht zeggen dat ik nog nooit zo'n goede behandeling van boxen en paarden heb gezien. Eender welk uur van de dag dat je bij je paard komt (en dat is écht wel mogelijk, in tegenstelling tot wat Nona99 beweert) staan de paarden in zeer nette boxen, kan je van de vloer eten (om het op z'n echt Vlaams uit te drukken) en zijn de staleigenaars steeds vriendelijk én behulpzaam.
De paarden worden wel degelijk buiten gelaten én terug weer binnen gezet door de staleigenaars.
Enkel wanneer je een les volgt en graag de piste voor jezelf hebt kan je op 'het' bord het uur van je les zetten zodat de andere eigenaars hiervan op de hoogte zijn, maar dan nog is alles bespreekbaar!!!
In ieder geval ben ik 100% zeker dat het voor Nona99 niet makkelijk zal zijn om nog zo'n pensionstal te vinden, maar dat is haar eigen beslissing geweest.
Dus Bokkers, indien jullie eens in Vlaanderen zouden zijn, passer dan zeker en vast eens de pensionstal waar onze paarden een hemel op aarde hebben, dan zal je onmiddellijk merken in welk verhaal de waarheid zit.
En ook mij krijgen ze daar niet meer weg!!!

Paardengroeten,

Valleken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:02

Nou dit wordt een mooi wellesnietesverhaal zo...

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:30

Het lijkt mij dat het niet nodig is om de pensionstal bij naam te noemen?
Hoe of wat het allemaal in elkaar stak is toch niet meer relevant want ts haar pony staat er nu toch niet meer.
En als ik zo dat snoetje bekijk staat Nona ontzettend te genieten op de wei :)

juliana99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:56

Ook wij staan op de privéstal waar Nona99 zo negatief over doet en kunnen alleen zeggen dat onze paardjes nog nooit zo tevreden zijn geweest.Grote ,mooie, zéér nette boxen ;super behulpzame staleigenaren en een prachtige buitenpiste."Het" bord is dus inderdaad enkel in te vullen als je een privéles neemt.Wij vinden het juist heel nuttig dat je weet wanneer andere eigenaars les hebben en ook als je zelf les neemt ben je zeker dat je alleen in de piste bent.Onze paardjes hebben deze namiddag lekker buitengelopen!

Met vriendelijke groeten

Isabelle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:02

Ik woon niet zo ver van Nona99, maar als ik al gewoon de mentaliteit zie krijg ik al zin om gillend weg te rennen van die stal :=

Plots allemaal nieuwe leden die even de boel komen verheerlijken, en toevallig allemaal maar 1 post en dan toevallig in dit topic. Leuke privéstal, ik zou er nog niet dood gevonden willen worden als de klanten zo'n mentaliteit hebben ;)
Dat de eigenaar van de stal recht op reactie heeft kan ik begrijpen, maar dit?

Is trouwens allemaal dezeldfe schrijfstijl, komt lekker geloofwaardig over...

Als de stal echt zo goed is als de "klanten" beweren, dan zouden dit soort acties niet nodig zijn denk ik. Voor elke ontevreden klant zouden er dan makkelijk 5 andere moeten staan springen ipv nu even "recht op antwoord" te komen opeisen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:01

Het is dat ik al een goede pensionstal heb voor deze winter + eigen stuk winterproof land. Stel dat k nu nog stal zocht, dan zou ik daar al helemaal nooit langsgaan!

Op basis van enkel Nona's topic zou ik niet dirct afhaken, ik zou nog voordeel van de twijfel geven maar als ik dit zo zie? Brrrr, nee dank je wel. Zegt genoeg over het type klanten dat er rondloopt, word ik gewoon misselijk van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:06

Heb zelf ook op zo'n type stal gestaan, telt misschien wel mee. Eigenaar is heilig, en wie er (terecht) ontevreden is en daar eerlijk over is die maken ze het leven zuur.

Ben ook op paar stallen klant geweest, met goede en minder goede punten maar altijd was de eigenaar te spreken over minpunten en dan kan je tenminste een deftig gesprek aan gaan en werd elkaars mening gerespecteerd.
Ik was ook niet altijd even positief over die stallen, maar omdat ze mijn mening net respecteerden en mij ook vrij lieten in mijn keuze voor een ander pension kan ik gerust zeggen dat ik die stallen dan ook geen slecht hart toe draag. Ik zl eerlijk blijven over mijn mening, maar als ik vind dat ze bij de noden en eisen van iemand anders wel past, dan ga ik dat ook doorgeven en ze ook aanraden.

Als daarentegen dingen voorvallen zoals dit... God, wie runt dan de boel, de eigenaar of de pensionklanten die zijn hachje moeten redden?

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:17

Tjee, dit is echt te gek voor woorden. Nog nooit meegemaakt. Is zou daar geen dag langer willen zijn. Zeker als hun de afspraken niet nakomen, die wel zijn afgesproken. Gauw iets anders zoeken, en anders eventueel een tussen oplossing... Zou echt gek worden als ik niet gewoon naar stal kan als IK dat wil.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:36

Heb zojuist het hele topic doorgelezen en wil toch TS even verdedigen tegenover die mafkees die drie accounts heeft aangemaakt. Zij heeft namelijk werkelijk nergens vervelend gedaan over de eigenaar, heeft hem niet bij naam genoemd, zelfs de stal niet en klaagt nergens over de faciliteiten. Ze noemt enkel dingen die haar een vervelend gevoel geven en die naar mijn mening te gek voor woorden zijn. Ik was er ook per direct vertrokken. Daarbij nuanceert zij nog het smsje dat ze kreeg door te vertellen dat ze met de eigenaar heeft gebeld, waarna de sms is uitgelegd.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:44

Uren opschrijven wanneer te gaan rijden??????
Ik heb niet eens de rest gelezen maar dit slaat al nergens op.
Zij bepalen niet wanneer jij op je eigen paard komt rijden.

anneke0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:58

Ja hoor,hier is nog iemand die in dit pension staat!
De eigenaar zelf reageert niet omdat die simpelweg daar ook geen tijd voor heeft(voor diegenen die het zich afvragen!)
Het spreekt voor zich dat als mensen zich niet goed voelen in een bepaalde stal dat ze dan moeten weggaan.De grote vraag is dan alleen of het moet met natrappen en verspreiden van verhalen die een zeer gekleurde versie van de feiten geven!Dat is wat mij,en de andere eigenaars zeer sterk stoort!Als je de stal en de mensen die er staan niet zelf gezien hebt oordeel dan niet!
Blijkbaar moet menigeen dringend wat volwassen worden!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 15:05

Mia dat volwassen worden is dan tweezijdig...je kunt ook gewoon je schouders er over ophalen toch? Laat maar kletsen dan, bokt is niet heilig hoor.
Dus om allemaal een account aan te maken..ik zou zeggen, welkom op bokt en post gerust verder, bokt is te leuk om alleen op een reltopic in te gaan. :D

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 15:05

anneke0 schreef:
De eigenaar zelf reageert niet omdat die simpelweg daar ook geen tijd voor heeft(voor diegenen die het zich afvragen!)
Het spreekt voor zich dat als mensen zich niet goed voelen in een bepaalde stal dat ze dan moeten weggaan.De grote vraag is dan alleen of het moet met natrappen en verspreiden van verhalen die een zeer gekleurde versie van de feiten geven!Dat is wat mij,en de andere eigenaars zeer sterk stoort!Als je de stal en de mensen die er staan niet zelf gezien hebt oordeel dan niet!

Ja en dat zijn mensen zoals jij en de anderen die snel een account gaan maken om de TS de grond in te boren! Schaam je diep!

Ts vraagt advies en maakt niemand zwart en noemt niemand bij naam. Het feit alleen al dat jullie massaal jezelf aan gaan melden om op TS te schelden bevestigt MIJN vermoedens dat het een rotstal is. Niet zozeer door de eigenaar maar door de dominante pesterige medepensionstallers. Bah.

anneke0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 15:44

Ania schreef:
anneke0 schreef:

Ja en dat zijn mensen zoals jij en de anderen die snel een account gaan maken om de TS de grond in te boren! Schaam je diep!

Ts vraagt advies en maakt niemand zwart en noemt niemand bij naam. Het feit alleen al dat jullie massaal jezelf aan gaan melden om op TS te schelden bevestigt MIJN vermoedens dat het een rotstal is. Niet zozeer door de eigenaar maar door de dominante pesterige medepensionstallers. Bah.

Ik spreek blijkbaar geen normaal nederlands...Als je de situatie niet kent,is er geen enkele reden om te veroordelen.
En er is een zeer groot verschil tussen raad vragen (en raad geven) en veroordelen!Voor de rest heb ik zeker niemand de grond ingeboord!