Dan waordt het zorgen dat hij niet meer kan slopen...
Achterom
Geplaatst: 19-07-11 22:17
suuzepuus schreef:
Dan waordt het zorgen dat hij niet meer kan slopen...
Gewoon kluisteren die hap Maar op zich ben ik het daar wel mee eens.
Brainless
Geplaatst: 19-07-11 22:25
PB ander LDRD even.
De eigenaar van een paard is in eerste instantie altijd verantwoordelijk voor de gedragingen van zijn paard. Als een paard de stal van een ander sloopt kan je dus als eigenaar aansprakelijk worden gesteld.
Alleen als je als huurder kan aantonen dat de verhuurder in gebreken is gebleven (dus een slechte stal heeft) kan de betalingsverplichting bij de verhuurder komen te liggen.
Ik vind het alleen maar beter als alle schade op de eigenaar verhaald kan worden.
Aangezien we er genoeg op stal hebben staan die zo hier en daar wat slopen. Nu betalen we de rekening daarvan zelf.
AngelofLove
Geplaatst: 19-07-11 22:53
Bij mij in het contract staat dat de huurder verantwoordelijk is voor eventuele schade dat door mijn paard veroorzaakt is. Nu is het in de praktijk zo dat het altijd kan gebeuren dat er.iets kapot gaat en daar doen ze nooit moeilijk over maar we hadden ook een paard op stal die regelmatig de omheining sloopte en die mensen konden wel gaan betalen.
Patriciavt
Geplaatst: 19-07-11 22:54
Mijn paard heeft een keer een lamp gesloopt op de poetsplaats. Ik heb dat via mijn WA verzekering kunnen verhalen. Wellicht ook een optie?? (sorry als dit al genoemd is, het is al laat, ben eigenlijk nog aan het werk en daarom geen tijd om het hele topic door te lezen )
mika11
Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-11 22:55
Het paard naast mijn paard gebruikt veel meer vlas, omdat hij elke nacht een natte bende van z'n stal maakt. Daar hoeft de eigenaresse van dat paard niet extra voor te betalen. Dat is dan wel geen sloopgedrag maar wel een soort van gedrag dat er toch extra kosten moeten worden gemaakt.
Waar ik sta is een stal dat alles nieuw heeft en bij ons is afgesproken dat als je paard iets stuk maakt, dat je het dan zelf moet betalen. Nu had mijn paard ruzie met zijn buurpaard (open stallen) en had 1x zo hard getrapt dat er een paar planken stuk waren. Ik kan het goed vinden met de staleigenaresse en ze hadden het schot gemaakt en een rubberen mat aangeschaft voor als het nog eens gebeurt.
Maar gelukkig maakt mijn paard bijna nooit iets stuk
ingvdh
Geplaatst: 20-07-11 09:36
Dit is een eindeloze discussie lijkt me, maar het heeft ook alles te maken met wat je afspreekt met elkaar.
Mijn paard heeft ook wel eens wat gesloopt, dit meld ik altijd netjes bij de PH, heb er nooit kosten aan gehad, maar aan de andere kant sta ik ook een nieuwe omheining neer te zetten om de bak heen (=structureel) omdat de ph hier niet aan toekomt. Het is vaak geven en nemen.
Niet alles hoeft via de verzekeringsmaatschappij, meestal liggen de materialen op stal wel klaar of zijn voor weinig te koop, half uurtje werk en klaar voor een paar tientjes, de kosten die de verzekering moet maken om dit uit te zoeken en op te lossen zijn vele malen hoger.
TS je hebt een mooie oplossing zo! Op MP is zat rubber te vinden (er zit er ook een in Zaandam die het erg goedkoop aanbied, 2e hand voldoet prima overigens.
Ik heb net even gekeken maar er worden heel goedkoop of zelfs gratis stukken mat aangeboden!!
mika11
Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-11 20:09
[quote="ingvdh"]Dit is een eindeloze discussie lijkt me, maar het heeft ook alles te maken met wat je afspreekt met elkaar. quote]
Eigenlijk is dat raar. Er zijn overal zoveel wetten en regels voor. Vooral voor financiele dingen enzo. Maar schade zoals dit, is dus eigenlijk per stal verschillend hoe het wordt opgelost.