Horsea_nl schreef:zijn die kasten in nederland leverbaar?
Dan zou je ze moeten mailen, maar denk dat je zult moeten importeren via de VS en dat is wel kostbaar denk ik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aafje87 schreef:Wat trouwens ook een idee is en wat ik zelf als heel prettig heb ervaren is een "echte" zadelkamer, een anti diefstal zadelsteun aan de muur voor het zadel(eventueel 2 per klant)en aan de andere kant stonden kleine kasten(formaat 45 breedx70hoogx50diep) voor de losse spullen.
De ruimte was goed qua klimaat en doordat zadel en nat zadeldekje apart van van elkaar zijn wordt ook het zadel niet vochtig.
Dit is wel meer zo geregeld, bij ons hadden we maar 8 pensiongasten maar weet dat bv stal 't einde in schiedam ook met zón systeem werkt en daar staan zomaar 60 pensioenklanten, wellicht een bokker die daar een foto van kan maken?(ik sta daar niet meer op stal namelijk, kan dus helaas ook geen foto voor je maken voor het idee)
Bloempjeh_ schreef:Dat van die losse zadelsteunen met slot op, had ik ook altijd in mijn hoofd. Bespaart veel plaats en is ook bruikbaar voor grotere zadels.
karuna schreef:Westernruiters zijn niet je doelgroep schrijf je, weiger je dan mensen die een Westernzadel hebben? wij hebben een Westernzadel en een boomloos zadel zodat ik kan kiezen welke ik gebruik bij het rijden Ivm duizeligheid ed. We hebben ook nog de pech dat onze tinker breed en lang is en we dus een diepe brede kast nodig hebben om zadel en hoofdstellen kwijt te kunnen. Zelfs in een standaard Westernkast past het niet of ligt het klem.
Hoe zou je dat oplossen? Wij hebben nu een eigengemaakte alu kast overgenomen met 2 deuren en 4 zadelsteunen zodat het eindelijk past. Mee naar huis nemen isniet mogelijk omdat ik in mijn canta ook nog honden moet meenemen en mijn westernzadel daar niet eens in past.
Hoe zou je daar mee omgaan?
Jespri schreef:Ik vond de kasten op mijn pensionstal erg handig.
Bestonden uit ruimte - plank - zadelsteun - aan de linker kant en rechterkant een hanger voor hoofdstellen/halster - daar boven weer een plank.
Heb alleen geen foto, op hun site staat wel een foto maar dan is hij wel dicht.
Kwa onderhoud doen ze elk jaar uitspuiten en op nieuw schilderen.
http://www.stalhilverzicht.nl/index.php ... omodatie/# en dan de 3e rij laatste foto
Horsea_nl schreef:ik heb mijn keuze gemaakt. ik ga voor de kastjes van de foto hierboven