kasten voor pensionstalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:26

Horsea_nl schreef:
zijn die kasten in nederland leverbaar?

Dan zou je ze moeten mailen, maar denk dat je zult moeten importeren via de VS en dat is wel kostbaar denk ik :(:)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:37

Wat trouwens ook een idee is en wat ik zelf als heel prettig heb ervaren is een "echte" zadelkamer, een anti diefstal zadelsteun aan de muur voor het zadel(eventueel 2 per klant)en aan de andere kant stonden kleine kasten(formaat 45 breedx70hoogx50diep) voor de losse spullen.
De ruimte was goed qua klimaat en doordat zadel en nat zadeldekje apart van van elkaar zijn wordt ook het zadel niet vochtig.

Dit is wel meer zo geregeld, bij ons hadden we maar 8 pensiongasten maar weet dat bv stal 't einde in schiedam ook met zón systeem werkt en daar staan zomaar 60 pensioenklanten, wellicht een bokker die daar een foto van kan maken?(ik sta daar niet meer op stal namelijk, kan dus helaas ook geen foto voor je maken voor het idee)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:59

aafje87 schreef:
Wat trouwens ook een idee is en wat ik zelf als heel prettig heb ervaren is een "echte" zadelkamer, een anti diefstal zadelsteun aan de muur voor het zadel(eventueel 2 per klant)en aan de andere kant stonden kleine kasten(formaat 45 breedx70hoogx50diep) voor de losse spullen.
De ruimte was goed qua klimaat en doordat zadel en nat zadeldekje apart van van elkaar zijn wordt ook het zadel niet vochtig.

Dit is wel meer zo geregeld, bij ons hadden we maar 8 pensiongasten maar weet dat bv stal 't einde in schiedam ook met zón systeem werkt en daar staan zomaar 60 pensioenklanten, wellicht een bokker die daar een foto van kan maken?(ik sta daar niet meer op stal namelijk, kan dus helaas ook geen foto voor je maken voor het idee)

Wij hebben inderdaad aparte afgesloten zadelkamers (wij hebben er 3 totaal, 1 voor de pensionpaarden, 1 voor de pensionpony's en 1 voor de manegepony's/paarden) met steunen voor de zadels en hoofdstellen en dan nog een aparte ruimte met kasten voor je losse kleine spullen, de meeste gebruiken daar een kantoorkast voor.

Bloempjeh_

Re: kasten voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:41

Dat van die losse zadelsteunen met slot op, had ik ook altijd in mijn hoofd. Bespaart veel plaats en is ook bruikbaar voor grotere zadels.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:27

Bloempjeh_ schreef:
Dat van die losse zadelsteunen met slot op, had ik ook altijd in mijn hoofd. Bespaart veel plaats en is ook bruikbaar voor grotere zadels.

Zal ik absoluut niet willen. Iemand die even zijn natte dekje over jou zadel heen kiept...
Of dat er persongeluk wat tegenaan valt met een kras als gevolg ofzo. Nee, dan liever een smalle
kast.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:37

Wij hebben op stal kasten in het formaat van een deur.
Dus de voorkant is gewoon een normale houten deur, achterkant zelfde formaat
en de zijkanten ook.
Daarin heb ik 2 zadelsteunen en een legplank en 4 hoofdstelhangers.
en voldoende ruimte :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:44

hier heeft iedereen een eigen.. maar dan zie je ook van alles.. een mega grote.. daarnaast zon ijzeren geval.. dan een nog grotere ijzeren.. en een heeft alleen een bokje en de laaste heeft een ding op wielen.

in het begin legden ze ook overal alles boven op en ervoor zoals emmers 2 paard winterdekens in zomer en zomer dekens in de winter lege bakken voer..

dat werd dus snel al overlegt, geen emmers ect.. los zomer dekens in winter mee na huis.. net als winterdekens in de zomer.. sommigen hadden voor 2 paarden er wel 8 dekens boven op.

emmers liggen gewoon bij de wasplaats te gebruiken. van stal eigenaar.

zakken voer worden door stalhouder besteld en bewaard,( kunnen ze eventueel wel gewoon zelf bij.)

kasten staan in ruimte waar alle klanten een sleutel van hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:47

Zo'n aparte zadelkamer met losse steunen zou ik ook niet op zitten te wachten ... wat al gezegd een nat dekje over je zadel of een flinke kras omdat iemand wat er tegenaan laat vallen. Tegenwoordig halen veel mensen dan hun schouders op en doen of ze van niks weten. Zit je met een beschadigd zadel, dan liever een smalle kast waar het allemaal net in past.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:45

Westernruiters zijn niet je doelgroep schrijf je, weiger je dan mensen die een Westernzadel hebben? wij hebben een Westernzadel en een boomloos zadel zodat ik kan kiezen welke ik gebruik bij het rijden Ivm duizeligheid ed. We hebben ook nog de pech dat onze tinker breed en lang is en we dus een diepe brede kast nodig hebben om zadel en hoofdstellen kwijt te kunnen. Zelfs in een standaard Westernkast past het niet of ligt het klem.

Hoe zou je dat oplossen? Wij hebben nu een eigengemaakte alu kast overgenomen met 2 deuren en 4 zadelsteunen zodat het eindelijk past. Mee naar huis nemen isniet mogelijk omdat ik in mijn canta ook nog honden moet meenemen en mijn westernzadel daar niet eens in past.

Hoe zou je daar mee omgaan?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:51

Ik vond de kasten op mijn pensionstal erg handig.
Bestonden uit ruimte - plank - zadelsteun - aan de linker kant en rechterkant een hanger voor hoofdstellen/halster - daar boven weer een plank.

Heb alleen geen foto, op hun site staat wel een foto maar dan is hij wel dicht.
Kwa onderhoud doen ze elk jaar uitspuiten en op nieuw schilderen.

http://www.stalhilverzicht.nl/index.php ... omodatie/# en dan de 3e rij laatste foto

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 09:50

karuna schreef:
Westernruiters zijn niet je doelgroep schrijf je, weiger je dan mensen die een Westernzadel hebben? wij hebben een Westernzadel en een boomloos zadel zodat ik kan kiezen welke ik gebruik bij het rijden Ivm duizeligheid ed. We hebben ook nog de pech dat onze tinker breed en lang is en we dus een diepe brede kast nodig hebben om zadel en hoofdstellen kwijt te kunnen. Zelfs in een standaard Westernkast past het niet of ligt het klem.

Hoe zou je dat oplossen? Wij hebben nu een eigengemaakte alu kast overgenomen met 2 deuren en 4 zadelsteunen zodat het eindelijk past. Mee naar huis nemen isniet mogelijk omdat ik in mijn canta ook nog honden moet meenemen en mijn westernzadel daar niet eens in past.

Hoe zou je daar mee omgaan?

natuurlijk weiger ik deze mensen niet.

wanneer dit probleem zich voordoet lossen we het dan op. ga nu niet nadenken over een oplossing

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 09:51

Jespri schreef:
Ik vond de kasten op mijn pensionstal erg handig.
Bestonden uit ruimte - plank - zadelsteun - aan de linker kant en rechterkant een hanger voor hoofdstellen/halster - daar boven weer een plank.

Heb alleen geen foto, op hun site staat wel een foto maar dan is hij wel dicht.
Kwa onderhoud doen ze elk jaar uitspuiten en op nieuw schilderen.

http://www.stalhilverzicht.nl/index.php ... omodatie/# en dan de 3e rij laatste foto

zien er erg handig uit, bedankt voor de tip

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:55

Horsea_nl schreef:
Afbeelding

wat vinden jullie van zoiets?

ik vind ze prima groot genoeg voor de spullen die dagenlijks gebruikt worden en nog ruimte over,
let wel klanten willen altijd het grootste , maar nemen altijd genoegen met iets kleiner.
ken zat stallen waar ze geen zadelkasten hebben

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 09:59

volgens mij kunnen daar aardig wat spullen in :) ik ga ze binnenkort bekijken en denk dat het zulke worden

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:00

Wij hebben kasten van ong. 90x90 en een gewone loopdeur om af te sluiten (gewoon zo'n goedkope van de gamma). Achter- en zijwanden zijn van hout, 2 planken bovenin en een zadelsteun / hoofdstel hanger. Als je wilt, kun je er zelf nog meer haken etc. in hangen. De hoogte zal zo'n 2,20 - 2,50m zijn.
Ik ben heel blij met de ruimte van deze kasten.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 10:09

ik heb mijn keuze gemaakt. ik ga voor de kastjes van de foto hierboven :)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:15

Horsea_nl schreef:
ik heb mijn keuze gemaakt. ik ga voor de kastjes van de foto hierboven :)

Ik denk dat je daar qua zicht goed aan doet :j zijn volgens mij mooie kasten en ruim genoeg.
Nog wel een kleine tip waar je wellicht wat mee kan, je heb ook van die kunstof(composiet) planken, ziet eruit als hout maar je hebt het onderhoud er niet van en kan ook niet gaan rotten. Ze gebruiken ze tegenwoordig heel veel in de stallen bouw en het ziet er net zo chique uit als hout