halster om op wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amber_steph

Re: halster om op wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:12

Hier nu ook zonder, ze hebben ze alleen aan als ze naar de wei gaan of eruit, of met het poetsen.
Voorgaande stallen wel gehad dat ze in de weie en halster aan hadden, en zelfs bij 1 waar ze in de stal ook aan moesten. Dat gebeur geen 2de keer dus nu lekker vrij

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:04

Ik vind een halster om in de wei gevaarlijk. Gaat vast 100 x goed, maar het zal maar die ene keer fout gaan. Daarnaast vind ik het prettiger voor het paard om zonder halster te staan, rolt lekkerder *\o/* en ben er van overtuigd dat een paard het liefst zoveel mogelijk in zijn blootje staat (mijn paard wel). Deken is helaas bij die van mij wel nodig bij slecht weer, maar wat niet echt hoeft gaat ook niet om. Ook vind ik het ontzettend irritant als
de speelse ruin het halster van mijn merrie blijft vasthouden en zij zwaar geirriteerd geen kant op kan... Ik begrijp wel dat als paarden gemakkelijk in de sloot belanden dat het voor de brandweer fijner is als ze een halster om hebben, maar ik denk dat het beter is om te zorgen dat de kans om te water te raken wordt verkleind?

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:36

Heb mn shet al zes jaar, in weide altijd halster om, halster zit goed, niet te los maar zeker niet te strak.
Nog nooit iets gebeurd, klopt af.

Zit ook een stuk weide onderhoud bij, palen waar ze aan kunnen blijven hangen, prikkeldraad... Dat moet je ook uitsluiten dus zorg ook voor goede omheining waar ze niet aan gaan schuren

Balou_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 01:14

Mijn paardje heeft zxijn halster gewoon om in de wei. Als hij dan in de sloot valt kunnen ze hem er makkelijker uit trekken. Is overigens niet mijn eigen keuze maar dat moet van de eigenaar van de stal.

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 01:34

Hier iemand met een slechte ervaring met een halster om op de wei. Waarschijnlijk heeft mijn paard jeuk gehad, is met zijn achterhoef achter zijn oor gaan krabben en daardoor met zijn achterijzer in de ring van het halster terechtgekomen. Daarna dubbelgeklapt op de grond terechtgekomen in het stroomdraad. Godzijdank heeft iemand hem snel gevonden en heeft het halster kapotgesneden maar hij was volledig in shock. Dus mijn paard gaat niet meer met halster om de wei op.