Welke soort insectenspray gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkert_tje

Re: Welke soort insectenspray gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:14

had je ons recept nog niet geprobeerd hihi

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:10

tinkert_tje, dat had ik wel graag gewild, maar het is nog niet nodig geweest, vanmorgen gereden, uiteraard geen vlieg of daas te bekennen, aankomende week met de aangekondigde temperaturen gaat het wel gebeuren, de fles staat klaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:14

Ik gebruik Phaser en Grand National. :j
Wil eigenlijk voor wat anders gaan kijken,mijn pony is wrs allergis voor de GN spray,maar ik weet nog niet echt wat goed werkt,zal dit topic 'ns doornemen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:03

Ik gebruik sinds kort de Rapide en een halsband :+ Ik had voorheen de Atex daasspray, maar de Rapide stinkt zowaar nog erger! En houdt de vliegen ook beter weg!

pony_whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:06

ik gebruik dazenspray stinkt echt verschrikkelijk maar helpt wel :j
als ik de pony`s heb ingespoten moet je gelijk onder de douche ;) ( mij maakt het niet uit maar m`n moeder wel :D )

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:08

Ik heb de Leovet Power Phaser op stal staan :)!

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 20:49

Morgen moet ik mijn duo weer insprayen. Vandaag hadden ze een paar vliegen om zich heen. Er zijn 7 dagen verstreken. Nu is er veel regen geweest dus al met al ben ik nog steeds erg tevreden over de absorbine.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 03:59

Ik heb meerdere spray's op stal. Veerust werkt vaak goed, maar met veel dazen pak ik toch snel naar Atex of de spray van rapide. Is wel even wennen qua geur :P maar erg goed werkend is mijn ervaring.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:48

tinkert_tje schreef:
hier komt hij hoor

Vliegen spray voor 400 ml

Gewoon knijpcitroen bij de lidl of aldi , de goedkoopste azijn, dettol is duur ( kruidvat 500 ml € 9,95), maar als jullie het echt veel gebruiken net zoals wij dan kan je het goedkoper bestellen bij de groene luifel. http://www.degroeneluifel.nl de 5 liters zijn heel goedkoop bij hun.( 5 liter € 37,45)

Hier het recept voor de vliegenspray
Plantensproeier ( wij gebruiken van die sproeiers die je kan pompen Gamma en bij de action
50 ml Dettol
150 ml Citroen
100 ml Azijn
100 ml Water

met succes hoor! ik stond echt versteld, het werkt! dat ik op mijn 45 ste nog mag meemaken dat ik vlieg/daasvrij kan rijden.....

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:43

gelukkig werkt het niet alleen op texel :+
super dat het bij jullie ook goed werkt +:)+
wij gebruiken heel veel van dat spul omdat we 3 a 4 ritten per dag rijden met 2 belgen
dat spul werkt gewoon als een speer :D

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 01:01

Hee! Dat ga ik ook eens even proberen.
Die vliegentroep is zo duur, en het werk de helft van de tijd niet eens.

Ik ben benieuwd :D

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 02:06

Super dat het zo goed werkt. Als dit spul wat ik nu heb op is ga ik jou recept zeker proberen tinkertje.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:52

Zorro_ schreef:
Hee! Dat ga ik ook eens even proberen.
Die vliegentroep is zo duur, en het werk de helft van de tijd niet eens.

Ik ben benieuwd :D

*\o/* *\o/* *\o/*

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:36

tinkert_tje schreef:
hier komt hij hoor

Gewoon knijpcitroen bij de lidl of aldi , de goedkoopste azijn, dettol is duur ( kruidvat 500 ml € 9,95), maar als jullie het echt veel gebruiken net zoals wij dan kan je het goedkoper bestellen bij de groene luifel. http://www.degroeneluifel.nl de 5 liters zijn heel goedkoop bij hun.( 5 liter € 37,45)

Plantensproeier ( wij gebruiken van die sproeiers die je kan pompen Gamma en bij de action
50 ml Dettol
150 ml Citroen
100 ml Azijn
100 ml Water

Klopt, heb ik ooit op internet gelezen en het werkt super goed!
Is ook een stuk goedkoper!
Ik spuit mn paard na het rijden wel af met warm water want het lijkt me niet goed als die Dettol, azijn en citroen
op zn vacht blijft zitten en het laat best een sterke geur achter!

Hurray

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:19

Ik gebruik die van de boerenbond, Anti Bite. Stinkt verschrikkelijk en heb het idee dat het aardig goed werkt. Is ook niet heel duur. ^^

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:23

Ik heb zelf vlieg en dazen spul gemaakt. 1 liter water in de pan. Daarbij een hele bol knoflook in fijn knijpen. Daarbij een hele citroen in stukjes gesneden met schil. Vervolgens twee uien. Dit geheel zet je op het vuur en na het koken (15 minuten) laat je het afkoelen buiten (vanwege de stank). Dag erna zeven en in een spuit flacon doen. Het stinkt enorm, is goed koop en de dazen houden flink afstand. We hebben ook een deken en het spul doen we dan met spul onder de paarden waar de deken niet komt, op de benen, en voorzichtig beetje op de wangen daar waar het net niet bedekt is door de dekens. In de schuil container mors ik elke dag linnks en rechts iets op de grond zodat het ook daar vlieg en daas vrij is. De paarden staan veel te schuilen.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:52

Ik heb net het recept met dettol gemaakt, zal het volgende week eens uitproberen! +:)+
Het is inderdaad een behoorlijke sterke geur! M'n handen ruiken nu nog. Nou maar hopen dat het werkt! :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:57

weet iemand waar je een vliegenstick kun kopen?
roller heb ik al gebrobeerd maar die werken niet (balletje rolt niet)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:33

Zorro_ ik ben benieuwd wat jou ervaring is
Eleonora_ we hebben 11 trekpaarden en er is geeneen die er uitslag of jeuk van heeft dus ik denk dat het wel meevalt
wij spuiten de paarden ook altijd af na de rit zodat ze zonder dettol-lucht de wei in gaan :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:54

criollolover schreef:
tinkert_tje schreef:
hier komt hij hoor

50 ml Dettol
150 ml Citroen
100 ml Azijn
100 ml Water

met succes hoor! ik stond echt versteld, het werkt! dat ik op mijn 45 ste nog mag meemaken dat ik vlieg/daasvrij kan rijden.....

Werkt dit ook op de ruiter? :D

Paard is meestal wel een beetje de klos met steken maar baasje is helemaal de klos met rijden (zit nu met mn been omhoog omdat mn voet zo dik is dat ik niet kan lopen dankzij een dazensteek)

Tot nu toe gebruik is altijd bremsen bremse, maar omdat mijn paard erg veel zweet met rijden en donkerbruin is trekken wij dazen aan als vliegen op stront... :') Op de heenweg valt het altijd wel mee, maar op de terugweg is het drama.. voor zowel paard als baas...
dus is het ook veilig voor ruiter? Of wil dan niemand meer bij mij in de buurt komen _O-

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:16

Anoli schreef:
Werkt dit ook op de ruiter? :D

Paard is meestal wel een beetje de klos met steken maar baasje is helemaal de klos met rijden (zit nu met mn been omhoog omdat mn voet zo dik is dat ik niet kan lopen dankzij een dazensteek)_O-

Neem voor jezelf "Deet" en dan de versie die ook tegen malariamuggen en teken is (DEZE *klik*). Wel de goede/hoogste concentratie nemen. Werkt erg goed, ik zou geen paardenmiddelen op mijzelf spuiten, je weet maar nooit hoe je huid (veel gevoeliger en onbeschermd, want geen haar) erop reageert.

Grtz.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:32

ik spuit mezelf er ook mee in werkt echt super
je ruikt dan heerlijk naar de dettol maar geen beest die je meer lastig valt :D

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:39

tinkert_tje schreef:
ik spuit mezelf er ook mee in werkt echt super
je ruikt dan heerlijk naar de dettol maar geen beest die je meer lastig valt :D

ik sluit mij hierbij aan.............

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:43

ik heb een week geleden tam tam vet gehaald, van Leovet. En dat werkt echt goed. Mijn paard zat onder de vliegen toen ik kwam en een paar spuitjes op haar en er zat niets meer. Eindelijk een spray gevonden die goed werkt en doorzichtig is.

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:36

tinkert_tje schreef:
Zorro_ ik ben benieuwd wat jou ervaring is
Eleonora_ we hebben 11 trekpaarden en er is geeneen die er uitslag of jeuk van heeft dus ik denk dat het wel meevalt
wij spuiten de paarden ook altijd af na de rit zodat ze zonder dettol-lucht de wei in gaan :)

Ja het is ook uit voorzorg, dettol is best agressief spul heb ik gelezen op internet dus daarom laat ik het niet graag heel de dag op de vacht zitten :)