Paard aan huis.. Onbetaalbaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

max66

Re: Paard aan huis.. Onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:07

het lijkt mij aan de ene kant ook wel heel leuk, paarden aan huis, maar aan de andere kant heeft het ook veel nadelen (en veel kosten!).
De hogere hypotheek, je moet een tweede paard/pony aanschaffen, want 1 alleen is zielig, kosten vergunningen, onderhoud, mestverwijdering en dan al het werk nog!
Een paard in pensionstalling kost bij ons 275,00. Paard thuis zou veel duurder zijn! Tel daarbij ook nog op dat een paard in pension je meer vrijheid geeft en de keus voor mij is gemakkelijk gemaakt.

Als ik heel eerlijk ben zou ik, als we geld zat zouden hebben, wel mijn paard aan huis willen hoor, maar in mijn huidige situatie niet!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:28

Paard aan huis is juist helemaal niet duurder. En 2e paard erbij tja, bij ons hoefde dat niet, want mijn schoonpa handelt in paarden, dus ik kon de mijne overal bij gooien. Inmiddels rijden mijn man en mijn dochtertje... Dus al met al komen die er toch wel. Wij hebben een heel nette mestplaat. Ik ben wel een jaartje bezig om die vol te krijgen. Tzt laten we de loonwerker dat over het land rijden. Hooi van eigen land. Werk valt reuze mee. Wij gaan ook gewoon op vakantie want ik ken legio paardenliefhebbers in mijn vriendenkring. Ook dit jaar was een oppas redelijk snel weer gevonden.

Vrijheid bij een pension? Je moet je aan hun regels houden. Je moet er dagelijks heenrijden, je paard wordt geweid volgens hun regels enz. Je betaalt ook oppasgeld en geld omdat zij de stal leegscheppen. Ik ken zelfs mensen die zelf gewoon hun paard moeten verzorgen én moeten betalen voor álleen een stal. Dus doe mij dan maar gewoon paardjes aan huis.
En een hogere hypotheek is helemaal niet van toepassing. Je kan namelijk een paard aan huis niet financieren bij de bank... :+

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:24

die 275 euro is wel all-in hoor. Voer, mesten en weidegang. En natuurlijk gebruik van alle faciliteiten. Verder is het voor mij maar 5 minuten fietsen.
De hogere hypotheek daar bedoel ik mee dat je een huis met (meer) land moet kopen en ruimte moet hebben om stallen te plaatsen e.d. Zo' n huis met land kost meer dan het huis dat we nu hebben, en dan hebben we dus een hogere hypotheek nodig (+ hogere kosten van bv opstalverzekering, meer verbruik water en electra enzo).
Ik weet wel dat als je al op een geschikte locatie woont, dit niet zo berekend, maar voor ons zouden dit allemaal wel hogere kosten zijn.
Jullie hebben dan mazzel dat je al meerdere paarden hebt, ook vanwege je schoonpa, maar bij ons zou dat in principe niet aan de orde zijn. Ook een shetje als weidemaatje kost geld....
Tja, in de vakanties zijn jullie dan afhankelijk van vrienden, maar vrienden die ook paardenliefhebber zijn moet je dan maar net hebben!

Ach, er is voor allebei wel wat te zeggen! Zoals ik al zei, als ik geld genoeg had zou ik ook het liefst wonen zoals jij (denk ik)!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:37

Kijk voor de grap eens op funda.nl. Er is meer mogelijk dan je denkt. ;) Maar dan moet je soms wel concessies willen doen.

xxNoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:19

Ik denk dat het wel een stuk meer kost dan op een stal ofzo haha

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:24

Ik heb m'n paard aan m'n kamer (nouja huurhuis eigenlijk) en dat als 'arme student' ;)
De huurbaas zorgt ervoor dat er rust in de kudde heerst, geen overdreven dominante paarden erin.
Vind het een prima systeem.

Anders kun je ook nog kijken naar een stukje grond in de buurt of een stadsweide

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:53

Wij hebben sinds 20 jaar een stuk land (naja mijn vader) en dat is zeker weten goedkoper dan een pensionstalling. Zeker in geval van meerdere paarden, bij 1 zal het wel meevallen inderdaad.

Nadeel is wel dat je gewoon meer tijd kwijt bent en dat breekt je soms welleens op. Voordeel, je kunt alles zelf regelen en doen..
Omdat mijn vader de grond te koop heeft staan en dit niet binnen ons budget en dorp valt zijn wij wel aan het kijken voor een los stuk grond om zelf wat te beginnen. Dat is in deze regio knap lastig, maar niet onhaalbaar. Geduld en snel handelen is wel belangrijk.

Ook hebben wij gekeken voor een huisje met wat grond erbij, hier in de buurt is dat met ons 2x modale inkomen niet te betalen, ook iets kleins niet.

Maar gaan we iets verder weg (eilanden op, hoekse waard) dan kan er al meer. Maar dan moet ik een nieuwe baan zoeken en eigenlijk wonen we hier veel te fijn, huis is net af en 100% naar onze zin. Hebben veel verbouwd dus wil dit nog niet kwijt haha.

In Limburg of Brabant zouden wij makkelijk iets kunnen kopen met de mogelijkheid van de paarden aan huis.

Wie weet ooit nog. Maar het liefst vind ik ihier in de buurt een geschikt los perceel, hou ik mijn huidge luxe huisje en toch een eigen stuk voor de paarden.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:19

En idd net Zeeland in? Zeeland is ook niet duur met de huizen. Momenteel moet je alleen geen huis te verkopen hebben. Sommigen blijven lang te koop staan. Veel mensen kopen nu pas een huis als ze hun eigen huis kwijt zijn. Wij verkeerden in die situatie én in de buurt bleek een leuk pandje te koop... 1+1= ..
Wil je vader voor zijn eigen kind niet wat van de prijs af halen? Ik weet niet hoe groot het perceel is, maar mss kan je er zelfs tzt nog een leuk huis op bouwen? Wie weet!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:55

Eigen huis opbouwen is geen optie en mijn vader heeft ook geen heel grote geldboom :P We praten over een budget verschil van meer dan 1.5 ton dus ja. Daarnaast heb ik ook nog een broer en een zus.

Maargoed, het staat al jaren te koop, dus zo één twee drie is het niet weg, maar het houdt mij wel tegen om te investeren in nieuwe omheining etc. Plus dat het toch zo'n 13 km bij mijn huis vandaan ligt, wat ook niet ideaal is.

Dus als we zelf iets vinden dichterbij dan gaan we daar hopelijk wel voor :D