Wij hebben sinds 20 jaar een stuk land (naja mijn vader) en dat is zeker weten goedkoper dan een pensionstalling. Zeker in geval van meerdere paarden, bij 1 zal het wel meevallen inderdaad.
Nadeel is wel dat je gewoon meer tijd kwijt bent en dat breekt je soms welleens op. Voordeel, je kunt alles zelf regelen en doen..
Omdat mijn vader de grond te koop heeft staan en dit niet binnen ons budget en dorp valt zijn wij wel aan het kijken voor een los stuk grond om zelf wat te beginnen. Dat is in deze regio knap lastig, maar niet onhaalbaar. Geduld en snel handelen is wel belangrijk.
Ook hebben wij gekeken voor een huisje met wat grond erbij, hier in de buurt is dat met ons 2x modale inkomen niet te betalen, ook iets kleins niet.
Maar gaan we iets verder weg (eilanden op, hoekse waard) dan kan er al meer. Maar dan moet ik een nieuwe baan zoeken en eigenlijk wonen we hier veel te fijn, huis is net af en 100% naar onze zin. Hebben veel verbouwd dus wil dit nog niet kwijt haha.
In Limburg of Brabant zouden wij makkelijk iets kunnen kopen met de mogelijkheid van de paarden aan huis.
Wie weet ooit nog. Maar het liefst vind ik ihier in de buurt een geschikt los perceel, hou ik mijn huidge luxe huisje en toch een eigen stuk voor de paarden.