Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce B schreef:Jong gras (zeker vroeg in het jaar) wil inderdaad niet goed hooi worden, dat advies is goed advies. Zou het risico op hooibroei niet nemen, tenzij je het hooi niet nodig hebt en wel een gokje kunt wagen (kosten voor hooipakjes persen ligt stukken lager dan grote balen in plastic).
.
Katharinaa schreef:Mijn ouders hebben vorig jaar een nieuwe (verwaarloosde) weide gekocht. Wij hebben er veel werk aan gehad (bomen zagen ed) en het is ingezaaid in het najaar. Het gras groeit wel goed volgens mij (maar heb hier eigenlijk geen ervaring mee, dus ook niet echt inzicht erin). Nu zei de man die gaat komen hooien, dat we het niet zo droog zullen krijgen als hooi, dus gaan we er voordroogpakken van moeten maken, omdat het jong gras is. Klopt dit? Of zouden we er met droog weer wel hooi van kunnen maken?
Wanneer hij gaat hooien weet ik niet goed, ik denk wel binnenkort.
russel schreef:Katharinaa schreef:Mijn ouders hebben vorig jaar een nieuwe (verwaarloosde) weide gekocht. Wij hebben er veel werk aan gehad (bomen zagen ed) en het is ingezaaid in het najaar. Het gras groeit wel goed volgens mij (maar heb hier eigenlijk geen ervaring mee, dus ook niet echt inzicht erin). Nu zei de man die gaat komen hooien, dat we het niet zo droog zullen krijgen als hooi, dus gaan we er voordroogpakken van moeten maken, omdat het jong gras is. Klopt dit? Of zouden we er met droog weer wel hooi van kunnen maken?
Wanneer hij gaat hooien weet ik niet goed, ik denk wel binnenkort.
Volgens mij is dit dan erg pittig hooi, nieuw jong gras en dan ook nog ingekuild waardoor er een beetje gisting komt....zou het niet alleen voeren, maar nog samen met oud droog hooi.