Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xtostarlight schreef:weer vanuit het oogpunt van de mens. in het wild wordt hij ook opgegetenNiemand is het ooit met me eens en ga dan dus ook niet allemaal kritiek te geven want dit is mijn mening:
Mijn paard wordt niet opgegeten
SuperPepeijn"]weer vanuit het oogpunt van de mens. in het wild wordt hij ook opgegeten
[quote="xtostarlight schreef:Niemand is het ooit met me eens en ga dan dus ook niet allemaal kritiek te geven want dit is mijn mening:
SuperPepeijn"]weer vanuit het oogpunt van de mens. in het wild wordt hij ook opgegeten
[quote="xtostarlight schreef:Niemand is het ooit met me eens en ga dan dus ook niet allemaal kritiek te geven want dit is mijn mening:
xtostarlight schreef:precies, het lijkt jou vrediger, als je je paardje zo ziet liggen zonder te bewegen. zo besef je niet dat hij van binnen totaal aan het flippen is omdat hij niet begrijpt waarom hij zijn lichaam niet meer kan bewegen. maar dat niet kan uiten omdat zijn spieren niet meer functioneren.Ingeslapen worden lijkt me gewoon vrediger en ik zou zelf ook niet willen dat mensen mij opeten als ik dood ben.
SuperPepeijn schreef:vrediger, als je je paardje zo ziet liggen zonder te bewegen. zo besef je niet dat hij van binnen totaal aan het flippen is omdat hij niet begrijpt waarom hij zijn lichaam niet meer kan bewegen. maar dat niet kan uiten omdat zijn spieren niet meer functioneren.
en met slachten, klap, einde verhaal.
SuperPepeijn schreef:imo: als je met een pin afmaakt is dat het beste voor het paard, als je in laat slapen is dat het beste voor de eigenaar.
SuperPepeijn"]
[quote="xtostarlight"]Niemand is het ooit met me eens en ga dan dus ook niet allemaal kritiek te geven want dit is mijn mening:
[/quote]weer vanuit het oogpunt van de mens. in het wild wordt hij ook opgegetende kringloop van het leven, ik vind het juist wel iets eerbiedwaardigs hebben eigenlijk.
[/quote]
sja, en dat is zo'n grijper van de Rendac in ieder geval niet, eerbiedwaardig. Het is moeilijk.
[quote="Cinzano schreef:[
Oneens!! Met een pin afmaken zijn paarden ook niet altijd direct dood, als het niet goed gebeurt leeft het paard nog even!!
[/quote]
Cinzano schreef:Oneens!! Met een pin afmaken zijn paarden ook niet altijd direct dood, als het niet goed gebeurt leeft het paard nog even!!
Inslapen kan heel vredig gaan... ze gaan eerst slapen (net als een narcose voor een operatie) en dan pas komt de dodelijke prik.
hij slaapt dus niet voor, tijdens en na de overdosis en is zich bewust van alles dat gebeurt tijdens die periode (een aantal minuten dus).Citaat:Eerst krijgt hij een spuitje om te ontspannen, dan krijgt hij iets waardoor hij komt te liggen. En daarna een overdosis slaapmedicatie, waardoor hij langzaam wegzakt en uiteindelijk een hartstilstand krijgt.
SuperPepeijn schreef:imo: als je met een pin afmaakt is dat het beste voor het paard, als je in laat slapen is dat het beste voor de eigenaar.
Desiree"]weer vanuit het oogpunt van de mens. in het wild wordt hij ook opgegeten
[quote="SuperPepeijn"][quote="xtostarlight schreef:Niemand is het ooit met me eens en ga dan dus ook niet allemaal kritiek te geven want dit is mijn mening:
SuperPepeijn schreef:tja ik bekijk het vanuit het perspectief van mijn paard en van die plakjes voelt hij niks meer. in de natuur worden ze ook opgegeten en bij orgaandonatie worden menselijke organen ook hergebruikt.
imo: als je met een pin afmaakt is dat het beste voor het paard, als je in laat slapen is dat het beste voor de eigenaar.
SuperPepeijn"]zeg snotneus, hoe durf jij te zeggen dat ik iets wil verdienen aan de dood van mijn paard.
[quote="xtostarlight schreef:ik ook oneens!
sorry dat ik het zeg, maar dit vind ik typisch zo'n uitspraak van het voor slachten opnemen.
Citaat:Citaat:Oneens!! Met een pin afmaken zijn paarden ook niet altijd direct dood, als het niet goed gebeurt leeft het paard nog even!!
het hart klopt nog even maar er is geen hersenactiviteit meer. het paard is dan dus al klinisch dood. Zijn lichaam leeft nog even maar hij heeft geen bewustzijn meer.
SuperPepeijn"]precies, het lijkt jou vrediger, als je je paardje zo ziet liggen zonder te bewegen. zo besef je niet dat hij van binnen totaal aan het flippen is omdat hij niet begrijpt waarom hij zijn lichaam niet meer kan bewegen. maar dat niet kan uiten omdat zijn spieren niet meer functioneren.
[quote="xtostarlight schreef:Ingeslapen worden lijkt me gewoon vrediger en ik zou zelf ook niet willen dat mensen mij opeten als ik dood ben.
MarianneR schreef:je kan meer naar onder een quote lezen van een site. verder heb ik al deze info gekregen na een lang gesprek met de chef medische dienst bereden politie a'dam. iemand die meer paarden tot hun einde begeleid heeft, dan jij gezien hebt, waarschijnlijk.Enneh...hoe weet JIJ dat, SP? Een verdoving is niet alleen spierverslappers hoor. Ik denk zelf niet dat ze helemaal aan het flippen zijn vanbinnen. Volgens mij krijgen ze dat niet eens meer mee...zijn ze dan al tever weg om het te beseffen.