Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Swift schreef:Super dat ze nu weer lekker buiten staat!
Misschien is het ook handig om eens een osteopaat te laten komen, toen mijn haf zo dik en stijf was is hij daar enorm van opgeknapt. Omdat hij zijn lijf weer beter kon gebruiken ging het afvallen ook ineens veel sneller.
Balou_k schreef:Wij doen ook regelmatig stap ritjes, galop is absoluut niet onze basis gang hoor. Onze buitenritten bestaan uit stappen een stuk flinke draf, een klein galopje en weer stappen. Lastig om te zeggen hoeveel km.
Ik denk dat de rit an sich 6 km kan schelen, daarvan is het zeker 3 km stap.
Met andere woorden er word meer gestapt, omdat ik in en uit stappe erg belangrijk vind, stappen wij het eerste kwartier/20min en aan het einde nog eens 20 min tot een half uur.
Focussed schreef:Als je een teveel aan calcium voert heeft je magnesium geen nut, want dat wordt dan meteen uitgescheiden! Dus het kan geen kwaad maar je bereikt er ook geen drol mee
Een paard van 500 Kg heeft ongeveer 35 gram calcium per dag nodig. Er werd mij aangeraden om de eerste weken even geen liksteen in de stal te hangen tenzij er echt enkel natrium in zit en geen calcium, en mijn voer te checken. Ik verbaasde me nog over hoeveel calcium er in biks en muesli zit, dus heb de eerste maand hier maar een handje van gevoerd omdat ik anders al over het maximum zat...
Sjors493 schreef:*zucht* hier zijn al zoveel topic over. Ik verwijs je naar het Centrale Topic Voor paarden die te dik zijn: [VS] Centraal topic voor paarden met overgewicht . Heb getemd.