Bij ons is de buitenbak iets groter dan 20x40 (naar mijn gevoel) en de binnenbak die er nu komt wordt 30x75 geloof ik. Dus ik zit best goed Al was het leuk rijden op een grote 60x75 piste, maar daar moest ik er de hindernissen bijpakken, daar heb ik nu geen last van.
wendyenbram
Geplaatst: 15-03-12 14:05
Wij hebben een haflinger breed en kort gebouwd(oude type) en eena pony. Nu heb ik eens zitten rekenen en meten,en ik kan een ruimte beschikbaar stellen voor een bak (niet officieel want heb geen zin in vergunningen dus ik houdt het als weide) Nu kom ik op de maten van bijna 15 meter breedt en iets meer dan 30 meter lang. ik rijd geen wedstrijden, alleen buitenritten. Maar ik vind het fijn om ook eens in een bak te kunnen rijden, Om de basis op pijl te houden. en zou je daar ook met z`n 2en in kunnen rijden?(twee haflingers of 1 haf en 1 a-pony?)
ik weet dat dit topic al wat ouder is, Maar dacht is beter dit topic omhoog te halen, dan een nieuwe te starten.
Wij hebben een rijbak aangelegd van ca 18 m bij ca 50... Gewoon zo breed en lang als ze op die plek konden realiseren Geen problemen mee.
moyra
Geplaatst: 15-03-12 15:05
Wij hebben moeten rijden in een bak van 10x 18. Erg klein maar paardje word er wel wendbaarder door. Tegenwoordig staan we bij een stal met een bak van 30 x 50 Wat een ruimte.
Oke dus het moet mogelijk zijn? dangaan we eens kijken wat we kunnen doen. het zal wsl gewoon gras worden met een houten heining zodat we het ook als voetbalveld, weiland trapveldje en dus als bak kunnen gebruiken.
15 x 15 meter... Eigenlijk een kleine volte dus. Eigenlijk meer bedoeld als losgooi/longeer bak. De grote rijbak (20 x 60, volgens mij zelfs iets groter) is (nog) niet gedraineerd dus dan verhuist iedereen naar de kleine bak.
zo 15x15 dat is echt klein? ik heb een paddock van 10x 20 en daar longeer ik de a-pony nog wel eens. maar voor de haflinger vind ik dat toch net niks. die 10 m nekt me dan.
Ja dat is zeker heeeel klein. Ik rij een KWPN van 1.80m bij, nou dat is echt niet te doen hoor. Ik heb geluk dat hij heeel beheerst kan draven dus dan kan ik 2 stappen wijken en dan zit ik alweer in een bocht Maarja, je moet toch wat... Voor mijn shetlandertje is het daarintegen weer een mooie maat om in te rijden (voor de kleine meisjes die erop gaan).
Wij hebben een bak van 20 x 33. Dus niet de "officiele" afmetingen, want dan had het 15 x 30 geworden en dat is toch wel weer een stuk kleiner. Maar het is prima om in te rijden!
Ik heb gereden in een bak van 15x23 ongeveer, met nog een hele rare hoek erin. Was te doen, alleen niet met meerdere paarden, wel met bijvoorbeeld paard en een kleine pony.
Heb ook wel eens gereden in een lange, hele smalle bak, moest ook nog voltes galopperen, dat was erg lastig maar opzich wel leerzaam.
theelepel
Geplaatst: 19-03-12 00:07
heb een van 20x30 nog niet serieus in gereden maar gelngeerd en hij vldoet prima. probleem is, dat hij ook als paddock gebruikt wordt en de paarden en echte holletjes gegraven hebben
loulou
Geplaatst: 19-03-12 08:52
24 x 42 m. kwam zo beter uit omdat de palen om de 6 meter staan
maar die paar meter extra (vooral op de korte zijde) is echt heel erg fijn.