Citaat:
Aantal paarden: 2
Ras/soort paard: NRPS van 16 / pony van 7
Gebruik: NRPS alleen maar buitenritten / Pony recreatief, springen, dressuur, mennen, buitenritten, grondwerk
Soort stal: NRPS box van 3,5 x 3,5 / Pony los in een stand van 2 x 3
Zomer: 24/7 buiten, drinken uit de sloot, pony met muilkorf ivm insulineresistentie
Winter: Op stal, dagelijks minimaal 4 uur in de paddock met een groepje. Wij zetten allemaal elkaars paardenbuiten, ene dag staan ze 4 uur buiten, andere dag soms wel 8 uur. In de paddock is als het vriest geen water, anders wel. Geen hooi in de paddock.
Stal: NRPS heeft een luik naar buiten om te kijken / Pony kan de hele dag het gangpad in kijken
Bodembedekking: Stro, bij de pony met vlas eronder ivm spelen met haar water en anders wordt het een zwembad
Voeding: NRPS 3x per dag 2 plakken hooi / Pony 2x per dag 1 plak hooi 1x per dag 2 plakken hooi
Krachtvoer: NRPS 2x per dag 2 handjes muesli, suikerarm / Pony 2x per dag 190 gram speciale brok, na het werk 150 gram brok
Verzorging: Staan beiden op een manege. NRPS is veel kreupel, maar komt dan toch los, als ze goed is loopt ze gemiddeld 5x per week een buitenrit. Pony wordt 6x per week bezig gehouden met mennen, dressuur, springen, grondwerk, vrijspringen, buitenritten of longeren. 1 dag per week vrij. Op stal moet ik zelf mesten, voeren wordt gedaan. NRPS doe ik zelf 3 tot 4 dagen per week, pony doe ik 6 dagen per week zelf. Beiden elke 9 weken hoefsmid, 1x per jaar veearts voor enten, 1x per jaar tandarts, met hele stal tegelijk ontwormen 4x per jaar.
Totale tijd: Verschillend maar over het algemeen VEEL
Wat wil ik anders: Liefst in de winter meer buiten met hooi en water. Betere bakbodems (zijn ze mee bezig)