Bestaan ze nog... de echte Penny meiden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:58

uhm,
ik ben met me 21 nog steeds penny moet ik eerlijk toegeven. en zoals omschreven word was ik vroeger ook zo.

maar nu nog steeds roze halsters lekker kammen en poetsen maar dan allemaal met me eigen paardje.
uhuhumm mijn haflinger poown word niets voor niets miss lucydan genoemd :o en word er ook gelijk tegen haar gezegd dat miss lucydan er niks aan kan doen maar dat het de schuld van het baasje is. hahah
ik kan er wel om lachen hoor.
vind paarden gewoon heerlijk

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:00

Op de basisschool werd ik zelfs "paardennerd" genoemd :oo Het was echt paarden voor, na en tijdens :D Ik ging vanaf dat ik 9/10 jaar oud was al langs de deuren of ik paarden mocht poetsen etc. Tegenwoordig ben ik wel iets kieskeuriger geworden moet ik zeggen, maar vroeger was ik een rasechte penny :D

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:02

Zo ben ik nog steeds wel een beetje,
vind het al super leuk om met die beestjes bezig te zijn, of alleen te kijken.
Eerst was het wat erger, maar ik doe nog steeds hetzelfde met de paardjes.
alleen de kennis en de ervaring enz is wat meer :)
En ik vond het altijd zo graag dat veel kinderen op de manege kwam alleen om te rijden 5 minuten voor de les. Ik was er ruim van te voren lekkker poetsen en knuffelen <3

Door elke keer bij een weitje elke dag een appel of brood te voeren, heb ik nu mijn eigen verzorgpony.

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:14

vroeger als ik een paard zag MOEST ik hem aaien.
maar dan wel nog zo verlegen.
en ja nu eigenlijk stiekem nog steeds. :')

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:16

Penny dertiger meldt zich :D

Inmiddels met eigen paard en auto... maar de penny-momenten maken me het meest gelukkig. Ik kan echt genieten van het uitmesten, hooi verplaatsen, paardjes naar een andere wei brengen, gewoon in het weiland zitten, borstelen, voeren etc

Wat een heerlijk nostalgisch topic is dit trouwens. En inderdaad jammer dat alles tegenwoordig vlug-vlug moet, ik denk dat het penny gehalte daardoor wel minder is dan vroegah. Als je moet haasten is het veel minder leuk; juist het rondhangen is zo heerlijk!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 00:13

Zo herkenbaar al die verhalen over; vroegerrrr! :P
Hier zie je ze overigens ook haast niet meer, terwijl je hier niet eens in de stad zit en er genoeg pony's op 10 min fietsen van het centrum staan.

De hele week na schooltijd spendeerde ik aan verzorgpony's zoeken en er heen gaan, posters ophangen en penny's slijten. Langs weilanden fietsen om pony's een aai te geven etc. Of in de achtertuin parcoursjes opzetten en daarover heen springen met een takje als zweepje haha. Heb toen heel wat afgefietst vol bepakt overigens! Op zaterdagochtend vroeg naar de manege {uiteraard op de fiets :+ }, eerst les daarna helpen met de stallen mesten daarna je uren slijten met naar de les kijken mee helpen met de jongere kinderen in de beginners lessen of mee helpen met de kinderfeestjes. Kijken naar de eigen paarden die gereden werden en heel hard hopen dat je er een mag uitstappen. En dan dingen na proberen te doen op je verzorgpony('s) door de weeks, of met je vriendinnen erover roddelen. Zoveel mogelijk dingen leren over paarden vanuit boeken. En op een iets latere leeftijd vanaf bokt. _O- Hoeveel tijd ik vroeger al wel niet in de paarden stopte, mijn ouders hoopte dat ik een vriendje zou krijgen en dat het dan afgelopen zou zijn. Nou mooi niet, ondertussen woon ik samen en nog steeds fanatiek in de paarden. _O-

Nog steeds vind ik het niet een ramp om uit te mesten en mee te helpen in de verzorging, heb ik nu alleen wel het voorrecht wat meer paarden te rijden dan vroeger. Nog steeds gaan de paarden soms ietwat te vaak voor op andere dingen (school/werk{wat niets met paarden te maken heeft}/social live). Ben alleen een stuk serieuzer geworden en de fiets is toch maar eens vervangen, alhoewel naar mijn eigen paardje fiets ik nog wel eens. :P

Alleen zo jammer dat je ze tegenwoordig niet meer ziet als hoe wij {vriendinnen en ik} vroeger waren, we verslaten ontzettend veel tijd en rijden was ook niet belangrijk. We waren gek op uitmesten, knuffelen, poetsen, kijken, paardenboeken uit je hoofd leren, penny's verslijten, stallen ontwerpen... En hoe meer je mocht doen des te leuker is het! Ik vroeg mijn ouders nooit of ze me wouden brengen, tegenwoordig zie je ze te beroerd om op eigen gelegenheid te gaan, en bij wat regen blijven ze thuis. :\

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 00:22

Op de manege ben ik nooit een echt Pennymeisje geweest. Ik hoorde nooit ergens bij en volgens mij vonden de meiden daar mij niet aardig (en ik was veel te onzeker). Ik reed geloof ik op zaterdag om 10 uur en werd rond half 9 gebracht, om half 12 weer opgehaald.. De rest bleef altijd. De rest was ook op woensdag nog op de manege te vinden.
Totdat ik een verzorgpony kreeg (wat later de pony van een vriendin werd). Een kleine Shetlander. Hele middagen konden we er zijn. We liepen overal heen met de pony, niks was te ver. Zo waren we wel is in het dorp te vinden op een bankje met een ijsje, op het strand, in het bos.. We gingen lang poetsen, vlechten, de stal opruimen, veel foto's maken.. Toen we wat meer huiswerk kregen, gingen we in de wei samen huiswerk maken en woordjes leren. Geweldig was het! Totdat ik wat ouder werd en me te oud vond worden voor Shetlanders :P

Ik las trouwens natuurlijk wel Penny en de Penny Plus en alles wat daarbij hoorde, ik kwam elke dag op de Penny site, ik speelde paardenspellen en ook buiten speelde ik paardje met vriendinnetjes (met stoepkrijt hele stallen tekenen enzo). Ik had alleen nooit Arabieren, ik had Haflingers en Fjorden, hihihi :P Ik schreef paardenverhaaltjes en tekende overal paarden.

Kan nu idd ook niet echt meer wat van de Pennymeisjes zien.. Maar misschien zijn ze thuis wel precies hetzelfde als ik vroeger!

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:44

dressagelady schreef:
Haha Robin die springfoto's willen wij nu natuurlijk direct zien!!!! :D

hahaha :')

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:48

je kan wel lachen maar we willen ze echt zien hoor HIHI :j

chrips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:22

ze bestaan nog wel, maar ik heb het idee dat somming van de meisjes steeds arroganter worden? of ligt dit aan mij?

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:03

@chrips ligt niet aan jou hoor, dat idee heb ik ook.

EsLoveHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:04

Ik ben abbonee geweest maar nu niet meer ;( ;( ;( ;( ;(

DearLove

Re: Bestaan ze nog... de echte Penny meiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:15

Ik denk idd dat de meeste penny meiden 'verdwenen' zijn omdat ze verwend zijn, of ze hebben een eigen pony of lessen alleen. Ook is er bewezen dat 'de kinderen' steeds gevoeliger worden. Dus zullen ze ook 'verlegen' zijn. Helaas zijn er ook nog 'penny' meiden die niet door hebben dat ze een pony pijn doen. Dit door gebrek aan ervaring. Ook zijn er steeds meer 'penny' meiden te vinden op de manege. Ik 'werk' daar maar je ziet ook zat meiden die er heel lang zijn en het geweldig vinden op met de pony's te tutten.

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:52

Ik ken er ook nog één, mijn buurmeisje. Ze ging vorige week helemaal uit haar dak toen ze mijn pony mocht invlechten. (lees, volproppen met strikjes, glitter en klitten!) Geweldig vind ik het, iedere dag vraagt ze wanneer ze weer mee mag met mij, gezellig met zo'n penny op stap haha. Vroeger (sjonge, al wel 10 jaar geleden) was ik precies zo.

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:09

miranda1967 schreef:
je kan wel lachen maar we willen ze echt zien hoor HIHI :j

dacht dat het een grapje was _/-\o_ :')

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:56

hier ook een penny (nog steeds ja ) van 24 :D
niet zo erg meer als vroeger maar ik kan uren in het weiland rondhangen, vlechtjes maken, tutten, wandelen.
gelukkig heb ik 2 pony's die dat ook allemaal wel prima vinden.
ooit wel jammer dat ik geen kind meer ben en wat meer tijd zou hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:34

:=
ik ben vandaag nog 4 uur gaan lopen,
vlechtjes maken, kroelen, borstelen, mocht eventjes rijden op iemands paard zonder zadel (YEEEEEEEAH *\o/* )

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:40

Ik had vroeger, vooral in de vakantie, bijna een van 8 tot 5 baan aan het helpen op de manege!
Ik kwam dan om half 9 op de manege en ging dan om half 6 weer naar huis. En dat alles omdat ik als ik vroeg was, ik 's ochtends in de kerstvakantie de drukke paarden mocht laten rennen in de bak..
Helpen bix voeren, hooi voeren, alle stallen op strooien, buiten zetten, binnenhalen, opzadelen, afzadelen, tuig invetten.. niks was te gek!

Tijdens schooldagen was ik zeker 4 dagen per week op de manege te vinden om te helpen met van alles!
Nu rij ik er niet meer, maar ik heb een leuke tijd gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:44

ik ga het toch maar toegeven
ik doe het nogsteeds
boekjes maken met de paarden die ik heb, samen met een vriendin,
onze fiets is ons paard.
we doen via msn wat we er mee hebben gedaan, en dan ben je 13. serieus hoe kom ik er bij :p
en vroeger (ja hier ben ik wel mee gestopt nu := ) waren parkeerplaatsen zonder auto's erop stallen, grasveldjes weilanden etc.
geweldig.
Disney, 'mijn haflinger', dat was mijn 'neppaard' vroeger altijd hahaha.

& ik help op een stal en we mochten laatst een paard losgooien,
geweldig was dat, echt leuk!

rosy1326

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:46

Euhm... ff Mezelf ondervragen...

JAAAA! IK BEN ER EEN!

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:46

tot een paar jaar terug nog. ong tot me 14e :D . maar k heb nog steeds een beetje penny in me hoor haha. maar dat hebben vast de meesten nog wel? :o

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:48

Oh zo was ik vroeger zeker! En nu nog wel denk ik :o
Maar tegenwoordig gaar het steeds meer kinderen om zichzelf dus... rijden!
Gelukkig zijn er nog kinderen die echt paardengek zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:52

volgensmij
als je ''geen penny'' bent,
dus: niet met liefde poetst, niet met liefde even een paard uitstapt, niet blij bent als je mag helpen met zadels inzepen,,
ben je dan wel een goede eigenaar/verzorger?
ik bedoel: als je niet graag poetst, of niet graag je paard uitstapt
betekend het: paard drukkingen en dood op stal omdat hij zo hard heeft gewerkt zonder uit te tsappen...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:20

Ja als je het alleen maar voor het rijden doet, en om wedstrijden te winnen en niks geeft om alles eromheen.

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:29

wat is er mis met een beetje penny? het gaat toch niet alleen om rijden?!
en van uitmesten, buiten zetten, longeren enz. leer je ook nog eens heel wat

ik was zelf vroeger ook heel penny, soms nogsteeds :o
alleen peste ik niemand weg omdat ik zelf wel ben gepest en hielp ik juist andere O:)