Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Olikea schreef:Als je vol pension staat moet je er maar vanuit gaan dat je stalhouder dat allemaal voor je in de gaten houd. En ik weet uit ervaring dat er zijn die dat super doen, maar ook dat er stalhouders zijn die daar totaal geen oog voor hebben.
In die zin heb je een betere band met je paard (IMO) als je alles zelf doet.
Anoeska schreef:Het is ook maar net waar je je prioriteiten legt. Ik ben naast eigenaar van een geweldig paard ook nog iemand die een carriere probeert op te bouwen. Als je bv boerin bent, dan zal het allemaal al wat makkelijker gaan, dan heb je alles binnen handbereik. Of als student, dan heb je tijd zat om in de modder te gaan staan. Ik heb die tijd gewoon niet. Dus ik doe alleen de leuke dingen. En die luxe heb ik.
Natuurlijk ben ik er ook voor de minder leuke momenten van het paard. De veearts, de kreupelheidjes, de dagen dat ze niet lekker in d'r vel zit... Ik sla geen dag over, kom iedere dag even naar mijn paard. Of dat nou om te rijden is, of gewoon om even te kijken hoe het met 'r gaat. Mijn paard komt echt geen aandacht te kort.
geerke schreef:jouw vader ziet alles maar niet alle stalhouders zijn zoals hij....er zijn er veel minder begaan met de paarden.
Amable schreef:Ik besteed de tijd die ik heb liever aan mijn paarden dan aan de stallen. En het is niet zo dat ik niet zou willen mesten, maar op de stal waar ik sta houden ze het graag in eigen hand. Maar daardoor kan ik de tijd die ik heb ook 100% aan mijn paarden besteden. En dat hoeft zeker geen rijden te zijn, het is ook heerlijk om gewoon lekker met ze in de bak rond te lummelen, te knuffelen en te spelen
Olikea schreef:Ik sta ook op een doe het zelf stal, maar we verdelen wel een aantal taken onderling, zoals voeren en binnenzetten.
Ik denk dat als je zelf de verzorging van je paard doet, het sneller opvalt als er iets mis/afwijkend is..
Bijvoorbeeld de vorm/kleur/consitentie van de mestballen, proppen hooi, Ineens heel veel zooi in de stal (kan wijzen op een onrustig paard), afwijkend gedrag bij het voeren e.d.
Ook kun je wat meer "spelen" met de hoeveelheid voer, naar gelang de beweging die dag.
Als je vol pension staat moet je er maar vanuit gaan dat je stalhouder dat allemaal voor je in de gaten houd. En ik weet uit ervaring dat er zijn die dat super doen, maar ook dat er stalhouders zijn die daar totaal geen oog voor hebben.
In die zin heb je een betere band met je paard (IMO) als je alles zelf doet.
Robin_S schreef:Voor mijn paard wordt ook alles gedaan, maar eerlijk gezegd zou ik haar liever zelf voeren e.d.
Maar die mogelijkheid heb ik nu eenmaal niet, misschien komt het er ooit nog vanwant inderdaad, voor de band is het wel beter!
F_Orumster schreef:Ik denk dat het compleet voelt voor sommigen, dat ze zelf volledige controle hebben.
F_Orumster schreef:Betalen voor extra diensten als uitmesten is ook niet leuk, dus heb je nog steeds een niet leuke investering die je terug doet.
_Marinke_ schreef:Ik zie zoveel mensen die staan op een luxe pensionstal, alles word gedaan, en zelf rijden ze eigenlijk alleen met hun paard. Of doen een andere vorm van 'werken met je paard'. Ik zelf zou dit toch wel jammer vinden en volgens mij leer je je eigen paard toch niet helemaal kennen dan.
Wat is jullie mening hierover? Waar kiezen jullie voor, en waarom?