Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maXcomX schreef:Het hooi is hier 5-15 euro per 500kg omhoog gegaan vanwege 2 oorzaken: De slechte oogst van 2010 en toenemende omzetting van grasland naar koolzaad akkers tbv. biobrandstof.
Ik raad je aan om begin/midzomer afspraken te maken met een boer om voor een vaste prijs af te nemen/reserveren. Die lui die 60-80 euro vragen voor een grote baal (400-500kg) zijn schooiers. De prijs kan hoogstens 30% meer zijn tegenover het jaar ervoor (30-35 euro per 500kg). En dan moet je ook nog oppassen dat het geen hooi van het jaar ervoor is.
petitparis schreef:idd prijzen zijn schandalig de hoogte ingegaan. Ik heb hooi ingekocht aan 1.75 en mijn vriendin aan 1.25 (alleen de prijs voor het persen)
grote balen hebben wij voor 25euro/stuk ingekocht. maar voor diezelfde balen hebben wij in het hooi seizoen 50 euro betaald omdat er bijna geen hooi meer van 2009 was... Er is zelf iemand bij on sop stal geweest die 150 euro voor een baal wilde geven![]()
ben ik blij dat ik 25 baaltjes extra gekocht heb dit jaar... vriend van mij betaald nu ook 4 euro voor een klein baaltje
Caira schreef:en om dan toch een beetje inkomsten te kunnen vergaren worden de prijzen dus zo hoog
maXcomX schreef:Baaltje neem ik aan?