Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sleeper schreef:Even in het midden gelaten of het dierenmishandeling is, de dierenbescherming in NL pleit ervoor dat paarden minstens 4 uur per dag buiten moeten staan. Dus zij hebben dat inzicht wel
xSiep schreef:@ladynette: Waarom kunnen ze er dan wel 1,5 uur uit en niet langer? En waarom staan ze op ijzers?
Edit, zie je laatste reactie over de ijzers. Maand moeten laten wennen?? Als het moet rij ik dezelfde dag nog als de ijzers gezet worden, paard loopt er niet anders om. En als dat wel zou moeten zou ik liever daarvoor kiezen dat dat hij swinters loopt te glibberen. En op hoog niveau springen kan ook prima zonder ijzers hoorAnders heb je altijd nog sneeuwbeslag en hoefschoenen
En voor de mensen die paard maar een paar uur per dag (of helemaal niet) buiten hebben; Waarom kunnen ze met vorst niet op de wei? Kijk, met nat weer snap ik dat de wei kapot gaat, maar met vorst kan dat niet? Hier staan ze idd ook niet in de bak, omdat die juist glad is, maar de wei is prima te doen hoor. Paarden zijn ook super voorzichtig, zelfs mijn gekke drukke kwpn'r let heel goed op waar ze loopt
minikatje schreef:geen ijzers in de winter laten zetten
ach zo kun je over elk hobbeltje wel gaan vallen
gabjj8 schreef:Ladynette schreef:zou jij 5 uur naast je paard gaan lopen? het gaat om de lange duur dat de paarden naar buiten komen. niet hoe ze eruit komen en wat ze doen
Desnoods.. beter dan je paard in een gevangenis te zetten.
Hij heeft toch niemand vermoord ofzo
Illusion schreef:aerdenhout1 schreef:En wat lieve meid, als je niet 1 maar 30 paarden hebt staan???
dat is je eigen verantwoordelijkheid! daar kies je zelf voor.
Ladynette schreef:xSiep schreef:@ladynette: Waarom kunnen ze er dan wel 1,5 uur uit en niet langer? En waarom staan ze op ijzers?
Edit, zie je laatste reactie over de ijzers. Maand moeten laten wennen?? Als het moet rij ik dezelfde dag nog als de ijzers gezet worden, paard loopt er niet anders om. En als dat wel zou moeten zou ik liever daarvoor kiezen dat dat hij swinters loopt te glibberen. En op hoog niveau springen kan ook prima zonder ijzers hoorAnders heb je altijd nog sneeuwbeslag en hoefschoenen
En voor de mensen die paard maar een paar uur per dag (of helemaal niet) buiten hebben; Waarom kunnen ze met vorst niet op de wei? Kijk, met nat weer snap ik dat de wei kapot gaat, maar met vorst kan dat niet? Hier staan ze idd ook niet in de bak, omdat die juist glad is, maar de wei is prima te doen hoor. Paarden zijn ook super voorzichtig, zelfs mijn gekke drukke kwpn'r let heel goed op waar ze loopt
ik rijd er wel op het;) ga uit van ongeveer een uur rijden en de rest eromheen;)
dus zou jij als je op concour bent 130 springen zonder ijzers?
1 merrie van mij is nu wat ouder en staat al haar hele leven op ijzers? eraf halen is kreupel dat is logisch die andere wat ik rijd voor een ander staat ook al lang op ijzers en spring geregeld hoog mee op gras tereinen.
bij deze 2 is het dus zowiezo zeker dat als de ijzers eraf worden gahaald dat ze moeten wennen en dan andersom ook!.
hoefschoenen zou ik persoonlijk niet snel doen sneeuwbeslag heeft zins kort ook iemand hier op stal. ben er zelf nog niet echt over te spreken( nu is de sneeuw eigenlijk net weer weg) en vind ik het onnodig dat nog wel te gaan doen. misschien volgend jaar het proberen waard.
maar voor ijs zouden ze denk ik nog steeds op uitglijden
een paard breekt niet zomaar 'n been hoorCitaat:ja, maar 's winters, kunnen heeeeeel veel paarden neit naar buiten.
Tenzij je wilt dat ze onderuit gaan en daarmee een been breken of iets dergelijks (tja, hier maken jullie een hele ophef, dat ze zo kort naar buiten gaan, maar het heeft 2 kanten, bekijk het ook eens vanaf de andere kant.. er kan van alles gebeuren, als je een paard met ijzers, ofzo naar buiten doet..
ook omdat je zeker met de sneeuw niet weet hoe de ondergrond eruit zit.. )
TS, je paarden staan daar super hoor, geloof mij