Openingstijden op stal

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:46

Gini; ik denk dat de gemiddelde landelijke ruiter niet ieder weekend 2 dagen op concours is. Ik ben zelf fanatiek wedstrijdruiter met 2 paarden, maar probeer zo te plannen dat ik max 3 keer in de maand op pad ben en het liefst de paarden tegelijkertijd mee kan nemen.

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:47

Op de stal waar ik sta zijn ook openings tijden.
Van 9/10 uur t/m 21/22 uur.
Ik vind dit niet zo'n ramp, ergens moet ook eens rust heersen op stal voor de paarden maar ook de mensen zelf.
Ik vind op zaterdag/zondag openingstijden tot 15 en 18 niet kunnen.
Je weet als pensionhouder dat je met klanten te maken hebt dus die moet je de kans geven naar hun paard te kunnen.
Privacy kan een pensionhouder ook anders regelen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:52

Hier zijn de tijden van 9.00 uur tot 21.00 uur (iets later kan, maar niet echt gewenst)
Rijden in de bakken kan vanaf 'officeel' 15.00 uur. ( van 9.00 - 15.00 uur zijn ze van de zorgboerderij, maar als die ze niet gebruiken die dag kan je geluk hebben)
1e bak is vaak bezet vanwege de lessen (die gaan uiteraard voor) en dan hebben we nog een 2e binnenbak. Die is op maandag de gehele middag verhuurd aan stichting het huifbed. (bak 1 is dan wel vrij)

Dus je kan eigenlijk altijd wel rijden. Er is ook een buitenbak (dat op het moment een zwembad is) In de zomer is er ook een grasbak gemaakt, dan verplaatsen vaak de lessen. Dan heb je 3 mogelijkheden om te rijden.

Overdag rijden is niet altijd handig omdat de bakken dan ook als losloopmogelijkheid worden gebruikt. De boxpaarden worden daarin losgelaten en de ruinen/hengsten groep kan zich ook uitleven in de andere bak. Daarom is er gezegd vanaf 15.00 uur en dat is voor iedereen duidelijk en ook geen probleem..

Ideale en gezellige stal hier.

In overleg kan hier (bijna) alles :D

LiVetime

Re: Openingstijden op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:55

Bij ons op stal ben je 's ochtends vanaf 08:00u welkom - 22:00u 's avonds.
Dit geldt voor de hele week, behalve de zondag. Dan gaat de stal om 10:30u open tot 22:00u.
Maar uitzonderingen zijn altijd zonder probleem te overleggen.

happy_horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:56

mm bij ons hebben we volgens mij niet eggt openings tijden,
je mag vanaf 10.00 u komen, daar voor kan ook wel, maar dan moet je helpen met uitmesten
maar verder kan je zolang blijven als je wilt volgens mij... :7

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:59

Van ma t/m vr van 08.00 tot 22.00 open.
In het weekend van 08.00 tot 20.00 open ( zomertijd)
In het weekend van 08.00 tot 18.00 open (wintertijd)
Met uitzondering als je op wedstrijd bent.
Dit is zeker geen ramp en er heerst dan zalige rust op stal.
Na sluitingstijd is het hek dicht en kun je ook niet meer naar binnen.
Uitzonderingen daar gelaten zoals DA bezoek.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:56

Hmm.

Wij hebben opzich geen openingstijden. Iedere morgen rond half 8 gaat de poort van het slot en zijn klanten welkom. De lampen op stal gaan om 11uur uit als iedereen weg is, en anders doet de laatste die weggaat afsluiten. Wil iemand eerder of laten ivm. concours/Da/etc. dan kan dat. Weekeind zelfde tijden als doordeweeks. Maar bovenstaande tijden staan nergens vastgesteld.

Sommigen sluiten ook al best vroeg. Snap ik niet, als paardenbedrijf ben je toch heel dagen druk, dus wat maakt een klant dan uit. Ivm. religie kan ik enigszins inkomen overigens, maar zou daar zelf dan toch niet heel snel voor kiezen denk ik.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:01

Bij mijn op stal is het in de ochtend vanaf 08.00 ( als ik het goed heb) en 's avonds tot 22.30. Maar als er een Da moet komen of iets doen ze volgens mij niet moeilijk. Ik denk dat ik tegen de tijd dat mijn merrie moet bevallen, ik ook mag waken daar. Tegen de tijd even vragen maar ze zijn niet moeilijk.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:10

Even meegelezen op dit leuke topic!
Het verbaast me dat sommige mensen soms niet bij hun eigen paard kunnen komen. Bij ons geen openingstijden. Om 8 uur gaan de paarden naar buiten. Dus als je om kwart over 8 komt en je hebt niet gebeld, mag je hem zelf van de wei plukken. Dan eet- ie maar wat later.
De eigenaresse wil wel graag weten als je in het donker weg gaat, anders gaat ze zich zorgen maken.
Ze vindt het ook een prettig idee als je een telefoon bij je hebt, als er iets gebeurt onderweg komen ze er meteen aan.
In de zomer zitten we vaak tot een uur of tien buiten, iedereen doet wat hem goed lijkt en respecteert de anderen. De bak kun je altijd gebruiken, liever niet als er een les is.

Het lijkt mij alleen maar vanzelfsprekend dat je DA mag komen! En als je merrie moet bevallen, draait de staleigenaar ook gewoon diensten mee, maakt hem allemaal niks uit.........

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:12

Bij mij is de stal officieel van 8 tot half 11 open. Maar bij wedstrijden en in de zomer kan iedereen er al om 6 uur in de ochtend in.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:14

Bij lang niet alle stallen mag je een dragende merrie stallen/laten bevallen dus ik denk dat op de stallen waar dit wél kan er rekening mee wordt gehouden. :))

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:21

Dat klopt zeker.
Ik wil mijn merrie ook graag laten dekken. Sta nu op een geweldige stal met geweldige mensen. Helaas zitten hun niet te wachten op een merrie met veulen. Wat ik ook goed kan voorstellen. Het is namelijk een 'sport'stal. En het personeel is heel de dag bezig met paarden trainen.
Nu zou ik dus een andere stal voor mijn merrie moeten zoeken. Maar dat is verdomd lastig en wil eigenlijk niet weg waar ik nu sta.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:23

bij ons Zijn geen openingtijden. klanten krijgen de sleutel van deel wat ze nodig hebben en bij kunnen,

za en zondag is gewoon open voor iedereen maar dan loopt er geen personeel rond.
en er is kans dat iedereen weg is.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 03-01-11 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:25

wij zijn in principe van 8:00 tot 22:00 welkom, als je buiten die tijden wilt komen (wel met een reden, dus wedstrijd of DA ofzo) dan moet je het even laten weten en ben je ook gewoon welkom.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:28

biancavos schreef:
wij zijn in principe van 8:00 tot 22:00 welkom, als je buiten die tijden wilt komen (wel met een reden, dus wedstrijd of DA ofzo) dan moet je het even laten weten en ben je ook gewoon welkom.

Gewoon interessevraagje ;) Is 'ik wil mijn paardje even zien' ook een geldige reden?

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:29

ben bang van niet, of hij moet ziek zijn..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:52

Gini schreef:
biancavos schreef:

Gewoon interessevraagje ;) Is 'ik wil mijn paardje even zien' ook een geldige reden?

heb jij ook al van die neigingen :))
Heb dat ook wel eens dat ik denk, nee ga er niet langs rijden vandaag, maar dan blijkt opeens dat we savonds nog weg moeten, en er zowat langs komen.. dan is ''schat rij even langs geef ik 'm even een kusje'' zo gauw bedacht :D

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:05

Ik vind 9 uur s'avonds al dicht doordeweeks echt te vroeg. Als je dan een keertje pas om 7 uur thuis bent van je werk moet je dus gelijk door naar stal, anders kan je niet meer rijden. In het weekend 's avonds dicht vind ik ook onhandig, zeker om dat veel stallen op zondag niet buiten zetten/ uitmesten. Dus als je dan een keer op zondag iets te doen hebt komt je paard er niet uit/ krijgt geen schone stal, tenzij je het onderling regelt. Als de paarden die dag wel gewoon buiten zouden komen vind ik het een ander verhaal, al blijft het jammer.
Wij hebben gewoon een poort die op slot kan en elektronische sloten (iets met platen die op elkaar klikken) waardoor de stal en zadelkamer altijd afgesloten is. Op mijn vorige stal was er om 23.00 nog een laatste voerronde en dan ging het alarm op de zadelkamer, en als er tijdens de openingstijden niemand was had iedereen de sleutel en sloot de stal + zadelkamer af. Wel sluitingstijden maar dan 22.00 en 23.00. En op 1e kerstdag kan ik er ook inkomen dat je na 18.00 geen onrust meer op je erf wil.

LadySierra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:14

Bij ons op stal hebben we wel openingstijden.
Doordeweeks van 07.00 tot 22.00 uur en in het weekend tot 20.00 uur (wintertijd). In de zomer vaak totdat het donker wordt.
Er wonen nog twee gezinnen op het terrein en de buren willen ook graag slapen.

Maar in overleg is veel mogelijk. Uiteraard is de DA altijd welkom. De stal is geen hermetisch afgesloten terrein en wat moet dat moet...

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:23

Ik denk wel dat het heel veel scheelt op wat voor soort stalling je staat.
Als het echt een 'luxe stalling' is, met personeel en lessen in de bak en zo, dan zal het strenger zijn dan bij ons.Veel bedrijfsmatiger.

Onze stalbaas is boer en doet dit er voor de hobby bij. Dan is het sowiso al flexibeler denk ik.
Bij ons zijn er ook geen buren, de dichstbijzijnde boer is een halve kilometer, dus die heeft geen last van ons.
Als de stal een dag per week dicht zou gaan, zou de eigenaar gek worden volgens mij! Die is zelf toch de hele dag aan het sjouwen en klussen in de stal. _-:(

Om bij de pensionstal te komen hoef je niet over het erf van de boer, dus die heeft nergns last van. En dat is ook de enige regen: niet op het priveterrein. En dat is natuurlijk niet raar!!! :=

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:26

Ma t/m do 8.00-23.00 uur
Vrij en zat 8.00-22.00 uur
Zondag 9.00-21.00 uur

Maar als je op wedstrijd moet en je moet eerder komen of komt toevallig later terug etc, dan kun je er ook nog gewoon in met overleg. :)
Heerlijk, kan ik gewoon uitslapen in het weekend mijn eigen ding doen en tussendoor of s'avonds nog even naar de pony!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:27

Mijn stal heeft ook geen openings-/sluitingstijden en dat wil ik ook niet. Iedereen is elke dag -ook op zondag of feestdagen- welkom. Wel heb ik in m'n overeenkomst staan dat iedereen z'n verantwoording hierin neemt. Ik heb ook een kleine stal met 9 paarden van anderen. Dan is dat makkelijker af te spreken op deze manier dan als je er 80 hebt staan.

Als iemand om 23.00 uur of later zou komen rijden, zou ik daar werkelijk niet blij mee zijn en dat niet goedkeuren. Voor mezelf (ik werk fulltime en moet er 's morgens op tijd uit) maar zeker ook voor de paarden. Er moeten momenten zijn waarop rust in de stal is. Daarnaast heb ik 3 lummels van honden, die als een gek te keer zouden gaan als iemand 's avonds laat of midden in de nacht komt. Dan zit ik rechtop in m'n bed en da's heel slecht voor m'n humeur. :D Of ik verwacht een inbreker en laat ze los, dan is zo laat komen niet voor herhaling vatbaar denk ik.
Ik vraag bij het kennismakingsgesprek ook altijd hoe vaak en op welke tijdstippen mensen komen. Ooit 'ns iemand gehad die 's morgens uitsliep, 's middags werkte en dan graag laat op de avond/begin vd nacht wilde komen. Die persoon leek mij nou niks en ik heb verder gezocht.

Igv ziekte, veulenen, concours is het natuurlijk wat anders. Zeker igv de eerste 2 ben je altijd welkom en bied ik zelfs een bed en eten aan.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:34

Op de stal waar mijn paard staat zijn geen openingstijden. We hebben ook maar 4 pensionklanten, dus druk is het niet. Als je weggaat, sluit je gewoon de boel af en de stalhouder doet 's avonds nog een laatste ronde.
Ik vond het afgelopen zomer heerlijk om nog voor mijn werk te kunnen rijden. Om half 6 zat ik dan al vaak op mijn paard.
Ik zou het niet prettig vinden als ik op zondag niet naar mijn paard zou kunnen. Dat is juist zo'n dag dat ik de tijd heb om even lekker uitgebreid te tutten.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:35

Waar ik mijn paard heb mag ik elke dag komen wanneer ik wil. Ben zelfs om 2 uur 's nachts nog wel wezen kijken. Alleen zondagochtend kom ik niet ivm kerk, maar dan lig ik zelf lekker nog op bed :) (wedstrijd en ziekte is een uitzondering natuurlijk).
Verder is het geen probleem als ik 's ochtends, 's middags of 's avonds kom en hoe lang ik blijf en of ik meerdere malen per dag kom.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:36

Op de pensionstal waar ik sta, zijn er ook openingstijden.
Door de weeks van 8.00 tot 22.30.
Op zaterdag van 8.30 tot 19.00.
Op zondag van 8.30 tot 18.00.