daar achter zit ook nog prikkeldraad, alleen wil ik dat weghalen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
DubbelDun schreef:@fojoe: klopt.
Ik heb hieronder de trekkracht van gallagher even duidelijk gemaakt en wat linkjes van andere merken erbij gezet
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 95-970.jpg
DubbelDun schreef:@fojoe: klopt.
Ik heb hieronder de trekkracht van gallagher even duidelijk gemaakt en wat linkjes van andere merken erbij gezet
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 95-970.jpg
DubbelDun schreef:AKO 40 mm = 130 kilo http://cgi.ebay.de/AKO-Economy-Line-Wei ... 56352c4df6
fojoe schreef:eigenlijk moet je dus bij elk type koord/touw/lint naar de specificaties gaan kijken![]()
verder ga ik mee met anneliesdj: door je omheining goed strak te spannen en te zorgen dat ze er niet aan komen (stroom) wordt het allergrootste deel van de ongevallen al vermeden.
maar geen enkele omheining is 100% veilig.
maXcomX schreef:fojoe schreef:eigenlijk moet je dus bij elk type koord/touw/lint naar de specificaties gaan kijken![]()
verder ga ik mee met anneliesdj: door je omheining goed strak te spannen en te zorgen dat ze er niet aan komen (stroom) wordt het allergrootste deel van de ongevallen al vermeden.
maar geen enkele omheining is 100% veilig.
Nee, maar je kunt wel een heel eind komen.
Ten eerste moet je materiaal gebruiken, waarin een paard niet verstrikt kan raken.
Dat gaat alleen met "stijf" materiaal, dat breekt en wijkt.
Alle slappe touwtjes Electro of niet, zijn dus eigenlijk niet goed.
Overigens zijn er weide apparaten die zichzelf uitschakelen als er meer dan 3x teveel energie (aanraking) wordt afgegeven.
DubbelDun schreef:@anneliesdj : het is haast onmogelijk om een totaal beeld te geven van alles wat er te koop is.
Het ging er om dat er zoveel verschil onderling is.
fojoe schreef:volgens jouw redenering mag je dus alleen maar glad draad gebruiken om stroom op te zetten?
tenzij dat er al heel lang hangt, krult dat op als het breekt, dus dat is ook niet bepaald veilig.
loulou schreef:tja gladde draad ben ik toch geloof ik ook niet zo kapot van. dat krijg je opgerold aangeleverd en zal ook weer oprollen als het losgaat.
Hilbrand schreef:Wij hebben rond het hele weiland een omheining van zwaar schapengaas van 1 meter en vastgemaakt op palen om de 2 meter .Op een hoogte van ongeveer 30 cm hebben we een stroomdraad en ook 10 cm. boven het gaas een stroomdraad (Gallagher). De stroomdraden geleiden door lange isolatoren zodat ze op ongeveer 20 cm. van het gaas langslopen .Het gaas hebben we wel nodig voor 1 van onze shetten die niet achter stroomdraad is te houden .Die zet gewoon haar borst er tegenaan en loopt door , stroom of geen stroom.Om te voorkomen dat ze over het gaas heen kunnen hangen hebben we de bovenste schrikdraad aangebracht .We hebben er 3 shetten en een tinker lopen en hebben nog nooit problemen gehad .Gaas is duur , maar gaat bijna een leven lang mee .
loulou schreef:in lint en koort kun je altijd een knoop leggen. dus dat probleem hou je altijd.
het valt mij alleen op dat het gallagher lint wat ik nu heb heel erg stijf is en niet van zichzelf op gaat krullen. het knoopt ook niet prettig doordat het zo stijf is. (waarmee ik niet zeg dat het niet kan)
jaren geleden heb ik ook zelf omheining gezet en toen met een goedkoper merk. dat was veel slapper en krulde veel makkelijk.
nadeel van gallagher is inderdaad dat het zo duur is, maar als het is ook de bedoeling dat je er langer mee kunt doen voordat het aan vervangen toe is.
tja gladde draad ben ik toch geloof ik ook niet zo kapot van. dat krijg je opgerold aangeleverd en zal ook weer oprollen als het losgaat.