Zijn al die toeters en bellen nou echt nodig???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 00:25

mijn arme schimmel is zo vaak geel omdat ik dat arme dier niet ga wassen met dit weer
setjes nou rood en roze bij elkaar?
en blauw en beige is het dichtste bij wat we komen O:)
ze heeft wel altijd been beschermers om maar word alleen gewassen als ik het nodig vind wedstrijd of gewoon na een tijdje O:)
soms word het gewoon geen gezicht O:)
heb 3 dekens fleecedekens alle 3 gekregen de winterdekens die die op heeft heb ik ook gekregen O:)
en de dekjes die die heeft heb ik er 10 waarvan 8 gekregen en 2 gekocht voor onder de 10 euro ;)
ik geef echt niet al mijn geld uit aan mijn paard ze heeft het heel goed maar mijn geld gaat ook echt wel naar me spaarrekening voor een huisje en auto ;)
ik ben dan wel heel erg verwend met een binnenbak bij mij thuis en warme stallen maar als ik een dag niet zelf me paard heb gedaan merk ik dat meteen dan gaat ze snuiven als ik de stal in kom net als ik een weekje weg ben geweest dan gaat ze snuiven als ze me weer ziet, te idioot maar dan is ze boos dat ik zo lang niet ben geweest O:)
maar daarna is ze weer blij dus ze zal niet eens op een vol pensioen kunnen staan alleen al om de combinatie tussen ons 2 dan O:)
het is een moeilijk paard en daar kan niet iedereen mee omgaan ;)

wat is mijn paard toch ongelukkig met mij met al die goedkope dekjes en spullen O:)

Tancreda4

Re: Zijn al die toeters en bellen nou echt nodig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:06

Leven en laten leven idd. Als de paarden het maar goed hebben. En of dat nu met 1 dekje is of met 20 setjes, dat boeit toch niets?? Het zou een ander verhaal zijn als iemand 20 setjes heeft, maar ondertussen geen geld in goed passend tuig, dierenarts en goed voer etc wilt uitgeven en dus het paard eronder lijdt.

Ismay1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:00

Je moet gewoon lekker zelf doen wat je wil!

Als je een paars dekje neemt en rode beschermers en zelf in het geel rijdt, als jij het niet erg vind: So What? Je paard heeft er geen erg in hoor. Zolang je maar de juiste spullen gebruiken (schuurt niet, is niet kapot etc.) is het toch allemaal oke?

En geloof me, dit is echt zo.. ik ben zelf wel het typetje wat combineert hoor.. maar dit is meer omdat ik het leuk vind (al die kleurtjes). Als ik in een ruitersportzaak sta én ik heb geld.. en ik zie een leuk setje dan koop ik het ook. Dus ik ben het nu een beetje gewend.. ik heb - eerlijk = eerlijk - te veel dekjes & setjes.. als het geen setje is doe ik gewoon zwarte beschermers eronder.. maar uiteindelijk gebruik je maar 1 dekje, 1 setje beschermers, 1 hoofdstel etc. tegelijk.. waar of niet waar? Dus wat maakt het uit als je maar 1 setje hebt?
Je gaat er niet doood aan ;) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:23

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-01-24 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:19

Hier ook geen setjes, haha...
Lekker 1 boomloos zadel met pad en 1 reserve en een standaard westernhoofdstelletje....
Verder hangt er weinig in de kast, geen dekens beenbescherming of andere fratsen, ik heb een paar hele voordelige paardjes :D
en ik geloof niet dat ze dat erg vinden....

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:11

Ik heb genoeg spulen om een manege dolgelukkig te maken, of sterker nog, er 1 beginnen

het gaat al mis met de 5 zadels en 6 hoofdstellen, ik durf niet eens te beginnen met tellen hoeveel dekjes en peesjes ik heb. Wel ben ik opgehouden met het deken-verhaal, huidige paard wat ik rij maakt ze toch allemaal stuk. Heb nog wel 2 zomerdekens en 2 zweetdekens. Oh en een onderdeken die zijn nut verloren heeft (als er liefhebbers zijn...? :P) Verder heb ik nog een handje vol halsters, maar die heb ik voor een deel gratis ergens bij gekregen 3x bij een aankoop, 1 kostte incl touw maar 5 euro die kon ik niet achterwege laten, 1 heb ik 'erbij gekocht' omdat de betreffende webshop anders niet wou verzenden (te laag aankoopbedrag) en 2 veulenhalsters, nee 3. Ik was er 1 kwijt, toch kocht ik er 1 die nog veel te groot was dus toen heb ik er nóg 1 gekocht en later de oude weer terug gevonden. Jaaa het houdt je bezig die paarden. Daarnaast nog wat longeer spullen (2 lijnen, gogue, pessoa, longeersingel, zweep) en ik geloof dat ik nu de hele inhoud van mijn garage wel beschreven heb. Oh ja, er staat ook wel eens een auto in :+

De meeste van mijn spullen zijn 2e hands en ik spaar al een jaar of 7 hierop en omdat ik slecht dingen weg kan doen wordt de stapel steeds groter. Ik probeer ook alles ongeveer even vaak te gebruiken zodat het er niet 'voor niets' ligt. Ik steek het paard niet in setjes om interessant te doen ze staan namelijk in een weiland aan een landweg. Ik vind het gewoon leuk.
Paarden zijn ook niet slechter af dat ik al deze 'onzin' koop, ze zijn namelijk niet van mij en worden dus gevoerd en verzorgd door de eigenaar. Ik koop wel eens een zak musli of slobber als extraatje maar dat is ook maar 'vertroetelen'

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 00:26

Hmm ik denk dat ik geen 1 setje heb liggen, maar ik heb evengoed ook een hoop verschillende dekjes etc.
Dit is dan wel van een jaar of 6. Koop misschien 2 keer per jaar een dekje, maar dat is ondertussen dus een beste stapel geworden.
Maar ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten.
Als je het nou leuk vind om je paard in een setje te hijsen, lekker doen denk. Paard heeft er toch geen erg in.
En wbt. vitaminen etc. denk dat de meeste dat toch doen omdat ze het beste met hun paard voor hebben.
of het echt daadwerkelijk nodig is, is natuurlijk weer een ander verhaal.
leven en laten leven inderdaad!

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 00:51

Ik heb ondertussen al aardig wat spullen verzameld in de loop der jaren. En ook ik heb setjes (niet zo heel veel vanwege western rijden, en daar pads duurder zijn dan chabrak) Maar heb wel bijpassende been beschermers bij mijn pads. En heb ook 5 hoofdstellen. Om over de dekens maar niet te praten (heb denk ik wel genoeg voor 5 paarden) Verder ga ik wel voor kwaliteit en vind ik het belangrijker dat het zadel goed past dan dat ie goedkoop is.

Mijn paard staat ook op een "waar je alleen hoeft te komen om te rijden" stal. Maar dit betekend niet dat ik daar ook alleen voor kom! Ik vind het heerlijk om bij mijn paardje te zijn, en in het weekend en als ik vrij ben ben ik er dan ook vaak de hele dag. Lekker een beetje tuttelen en rijden/ stapmolen/ padock of wandelen.
Maar ieder zo zijn eigen ding, paarden worden buiten en binnen gezet, krijgen eten en worden uitgemest. Dus als je wel alleen voor rijden zou komen zou dat niet erg zijn.

Maarja dit is eigenlijk met kleding hetzelfde toch? De een loopt met merkkleding en de ander niet. Is ook niks mis mee, ieder zijn eigen keuze..

jilldrost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:56

Hahah ik denk dat je er maar van moet houden hoor.
Het heeft echt niks te maken met verwaarlozing ofzo.
Het is gewoon iets wat sommige mensen leuk vinden
en de andere vinden het vreselijk.
Zolang je paard maar een goed passend zadel, hoofdstel
en beschermers heeft is voldoende.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:00

Tja.. volgens mij weet je zelf het antwoord al wel: jouw paardje heeft het super goed omdat hij overdag lekker rond kan lopen, beetje hooi snacken en s nachts lekker op stal.
Niets mis mee natuurlijk en beter dan een gemiddeld paard in Nederland vermoed ik.
Die setjes? Dat doen mensen omdat ze het ZELF leuk vinden.. niet omdat het voor het paard beter is natuurlijk, want die merkt er niets van.
Vind zelf setjes en leuke dekjes ook leuk.. maar dat maakt het niet beter voor een paard. Net zoals het zonder die dingen niet slechter is voor je paard.

Niet aan anderen storen en lekker zo doorgaan zou ik zeggen :+ .