hoe zadelen jullie op?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:14

Annetje schreef:
Mijn dekje zit gewoon standaart onder mijn zadel en nee, dat is echt geen vies en knoeperhard geval. Ik weet niet hoe hard jullie trainen, maar mijn paard zweet echt niet dat hele dekje zeiknat ;) Daarbij komt dat ik soepele dekjes gebruik die niet na een keer gebruiken hartstikke vies zijn. Paard is uiteraard ook schoon onder het zadel, dus ik vind het totaal nutteloos om het dekje er elke keer onderuit te halen.

Dekje hoeft niet per definite zeiknat te zijn.
Maar het is ook slecht voor het leer van je zadel ;)
Dus, ik haal m er altijd onderuit. Leg ook nooit ee. Natte singel over mijn zadel.

Annetje schreef:
Vastzetten doe ik niet aan, als je je paard al niet kunt opzadelen zonder dat hij je verrot trapt of bijt is er toch echt iets mis met (de relatie met) je paard, met hoe je zadel ligt of met hoe je rijdt. Een paard dat plezier heeft in zijn werk, plezier heeft in zijn ruiter, geen pijn heeft en gewoon goed is opgevoed hoef je echt niet helemaal in de houdgreep te houden om hem uberhaupt op te kunnen zadelen.

Dus omdat je je paard vastzet zodat ie niet wegloopt als jij iets bent pakken oid ben je verkeerd bezig en heb je per definitie een paard wat schopt en bijt??

Annetje

Re: hoe zadelen jullie op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 21:30

Vicky dat vind ik toch een beetje jammer gelezen ;) Ik reageerde op de bokkers boven me die zeiden dat ze hun paard (goed kort) vastzetten omdat ze 'Hun paard wel langer kennen dan vandaag' of omdat hun paard bijt. Dan ben je in mijn ogen inderdaad verkeerd bezig en daar had ik het uiteraard over.
Jij leest het verkeerdom. Ik zeg dus niet dat de mensen die hun paard vastzetten automatisch een paard hebben die schopt en bijt, dat zie je ook nergens in mijn tekst staan.

Wbt het dekje, waarom zou het slecht voor je leer zijn om een nagenoeg schoon katoenen dekje eronder te laten zitten? :)

Vicky_88

Re: hoe zadelen jullie op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 02:46

Dat heb ik dan verkeerd gelezen :) (is en blijft een moeilijk iets :) )

Omdat er toch altijd wat zweet in zo'n dekje zit, en zweet bevat zout. Zout is slecht voor je leer :)

optimized

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 05:58

silvericathy schreef:
@farahtjuh: hoe raad je dat? dat dat kind blond is hihi

niets tegen blondjes he ;) grapjjee :+

marilyndk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:06

ik eerst het dekje dan een bontje en dan het zadel daarna singel ik aan tot het 2e gaatje als ik ga rijden op het goede gaatje

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:07

Ik doe eerst het dekje, en leg dan het zadel erop, en die de singel nog los (niet zo los dat het zadel gaat schuiven, maar nog niet aangesingelt) En soms zit het dekje nog onder het zadel, als hij niet veel gezweet heeft de dag daarvoor. ;)