Paard (overdag) buiten 365dpj in de Randstad, wie heeft het?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:34

Duke schreef:
@Prisca: Rustig, je had je woorden wat onhandig neergezet, zodat het verkeerd geinterpreteerd kon worden. Ik had wel begrepen dat je het zo niet bedoelde. Dat probeerde ik ook met mijn post te zeggen. ;)

Waarom zou ik niet ook recht hebben om te rijden in een goede bak bij iemand anders, als ik daar netjes een vergoeding voor betaal? Ik kan zelf de bak bij een pensionstal afhuren voor les, als ik dat wil. Lessen van eigen klanten gaan voor, logisch.

Gaat niet om recht gaat om het princiepe. vele stallen doen het maar vragen wel op tijden te komen dat andere er niet zijn. Dus niet in de spits tussen 18 en 20.

Tja ik en ook mede stalgenoten vonden het wel erg vervelend vooral omdat de paddocks ook te hard waren dus geen kant uit kon. Daarom was een eis dat dit op mijn huidige stal niet gebeurde, Hier komen de meeste overdag dus rij ik vaak savonds alleen.
De stal sloot op tijd en stond me dus iedere keer te haasten en daar betaal ik dat vele geld niet voor.

Gehele bak afhuren doen vele pensionstallen niet zomaat tenzij het een verenigingsbak is en ze ook geen boze pensionklanten willen. Gelukkig bij ons ook niet :D.

Hoe zou jij het vinden als pensioen klant en je wil rijden en er rijden 4 mensen van buiten af en een les dus je mag er niet in?.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:36

@Prisca: alles draait om communicatie.

Onthou dit: delen is vermenigvuldigen

wanneer je deelt, is er meer voor iedereen

ow ja en het is pensiOn klant, met pensioen ga je met je 65ste als je niets hebt geregeld...

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:37

Waves schreef:
Janine_L schreef:
In de randstad, altijd buiten....... of als hij zelf wil ook binnen, maar dan zonder deur die achter hem dichtgaat :D http://www.stalhilverzicht.nl/index.php?actie=fotos&dir=aktiefstal/
By the way...... bij ons hoef je dus niet te kiezen hoor, er is En een binnebak En een paar buitenbakken En je paard kan dag en nacht buiten.

Het Gooi is toch we de rand van de rand van de randstad hoor :) Rond Amsterdam of Rotterdam is dat niet zo snel te vinden.

Rond Amsterdam heb ik wel eens lopen zoeken maar daar bleken ze met "overdag buiten" een paddock van een paar vierkante meters te bedoelen. Das toch een iets ander soort "buiten" dan ik bedoel.. :')
Maar ik ben verwend, kom oorspronkelijk van zandgrond. Heerlijk, geen blub. :)

Wij hebben div. dames uit Amsterdam bij ons staan!
De stalnaam doet vermoeden dat het in hilversum is maar het is loosdrecht (toch in de driehoek amsterdam rotterdam utrecht?)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:38

fresco1234 schreef:
ooit wel eens van buitendressuur gehoord???
overigens wanneer je je paard wil trainen en rechtrichten kan je dat beter NIET in een bak doen, want dan kiest ie de bakrand. :P

Ja, dat is in het zomerseizoen.
Als je hem wilt rechtrichten in een baan, kan dat wel, maar dan moet je wel een instructeur zoeken die het je leert.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:39

@Prisca: Dat vind ik dan slecht gepland van de staleigenaar, maar ik begrijp wel dat hij zo probeert extra inkomsten te generen. Ik ben meer geneigd vanuit de staleigenaar te denken, dan vanuit de pensionklant. Ik kan me wel je ergenis indenken, maar je moet ook zo zien dat extra inkomsten voor de staleigenaar ook niet verkeerd zijn.

Als je toch van te voren weet wanneer je eventueel niet in de les kan, dan probeer je dat toch voor jezelf te plannen, dat je komt op tijden dat het wel uitkomt? Maar goed, ik zou ook nooit op een manege willen staan, om die reden.

Maar ik ben een van de weinige die in die andere bak komt, en bij mij mogen ze altijd door de les heen rijden. Mits ze fatsoenlijk kunnen rijden. En nu komt het sporadisch voor dat ik echt met lessen af moet wijken naar een andere bak. Maar goed, dit is mijn persoonlijke verhaal. Iets te individualistisch voor dit topic.

Hier zijn geen verenigingsbakken in de buurt.
Laatst bijgewerkt door Duke op 16-11-10 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:40

Waves schreef:
Rond Amsterdam heb ik wel eens lopen zoeken maar daar bleken ze met "overdag buiten" een paddock van een paar vierkante meters te bedoelen. Das toch een iets ander soort "buiten" dan ik bedoel.. :')
Maar ik ben verwend, kom oorspronkelijk van zandgrond. Heerlijk, geen blub. :)

nou dat is al heel wat hoor :j

veel stallen rondom amsterdam , komen de paarden maar 1 uur per dag naar buiten ;(
dan liever een postzegel waar ze de hele dag kunnen staan :j

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:41

rapido schreef:
Aan de rand van Amsterdam kun je je paard wel het hele jaar rond op de wei willen hebben maar als ik zo om mij heen kijk staan ze dan vaak in de prut!!

Ik woon net even verder tegen het Gooi aan en heb de paarden in de winter in de zandpaddock omdat ook hier de wei anders prut word!

Nederland is gewoon te nat om fatsoenlijk (lees droog en beschut) een paard het hele jaar door buiten te kunnen houden!

Met dat laatste ben ik het niet eens...
Mijn paarden staan 24/7 buiten en hebben een inloopstal tot hun beschikking. Een stuk van ongeveer 5 x 15 is getegeld voor de stallen en kunnen ze dus droog staan. Heeft het echt héél hard geregent en is de 'baggerwei' (zo noemen we het eerste stukje wei :D) 1 grote plas, dan houden we ze alleen op het plaatsje... maar als het slecht een beetje nat is gaan ze gewoon de baggerwei op hoor :j Ze zoeken zelf de droge stukken wel op en anders gaan ze op het plaatsje staan.
De ruin van mn moeder vind het zelfs heerlijk om in de bagger te rollen :=

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:41

Prisca schreef:
Hoe zou jij het vinden als pensioen klant en je wil rijden en er rijden 4 mensen van buiten af en een les dus je mag er niet in?.

Dus de mensen van buitenaf mochten ook een instructeur meenemen? Dat vind ik wel heel vrij.
Ik heb gisteren (gelukkig) geregeld dat ik in de winter gebruik mag maken van de binnenbaan 5 minuten verderop, maar dat doet hij ook alleen voor degene die bij hem lessen.

Als de winter weer zo slecht word als afgelopen winter... staan ze straks weer 3 maanden stil.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:43

den helder, paarden staan allemaal buiten overdag.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:43

Vienna2007 schreef:
In Rotterdam eo kun je zoiets echt vergeten.

Dat viel me best mee, ik ben afgelopen zomer van Spijkenisse naar Schiedam verhuisd en had in de omgeving van Rotterdam binnen een paar weken zoeken al meer stallen gevonden waar ze het hele jaar door buiten stonden (of in de winter overdag buiten gezet werden) dan ik in een paar jaar in de oude omgeving had gevonden.
Juist rondom de grote steden vind je wel stallen waar ze waar ze veel buiten komen en ook een goede bak hebben, je betaald er alleen meer voor en de stallen zitten snel vol.

Ik sta nu dus op een kleinschalige stal waar mijn pony het hele jaar door buiten staat, bak was voor mij niet zo'n punt, liever een mooie omgeving om in buiten te rijden, maar we hebben wel een fijne bak/paddock, voor een groot paard misschien te klein maar voor ons prima te doen, kan er gewoon mijn oefeningen in rijden. Iets verder van Rotterdam af dan ik eigenlijk zocht maar betaal zonder grote (overdekte) bak en iets verder weg dan ook wel meteen de helft minder stalgeld dan de andere stallen waar ik ben geweest en heb daarbij een veel mooiere omgeving om in te rijden :j .

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:44

Janine_L schreef:
De stalnaam doet vermoeden dat het in hilversum is maar het is loosdrecht (toch in de driehoek amsterdam rotterdam utrecht?)

Lieverd, als jij Loosdrecht echt nog randstad vindt prima hoor, misschien is er iemand mee geholpen hier. :) Ik zou persoonlijk alleen geen 30 km enkele reis gaan rijden vanuit A´dam voor een paard. Alleen de kosten al die dat met zich meebrengt.... ;( Vanuit Utrecht is het nog goed te doen maar rond Utrecht is sowieso al veel meer.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:45

Nou, bij onze stal gaat het eigenlijk ook erg goed... :o

Onze paarden komen altijd buiten. Is het niet in de paddocks, dan kunnen ze los staan in de buitenbak en in de huidige binnenbak.
We gaan binnenkort beginnen met het opknappen en draineren van de paddocks, zodat we nog meer mogelijkheden hebben.
En we hopen binnenkort te kunnen starten met de bouw van een grote 2e binnenrijhal, zodat alle manegeruiters EN pensionklanten EN paarden meer ruimte hebben.
Onze huidige buitenbak is prima gedraineerd en inde winter goed onderhouden, zodat daar eigenlijk altijd wel gereden of losgestaan kan worden.

Dus als iemand nog een goed plekje zoekt :D We zitten in de buurt van Leiden - Alphen - Koudekerk.
Zie http://www.lonestar-westernstable.nl Onder 'contact' zijn brochures te downloaden. Ook voor dressuurruiters :)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:46

Duke schreef:
@Prisca: Dat vind ik dan slecht gepland van de staleigenaar, maar ik begrijp wel dat hij zo probeert extra inkomsten te generen. Ik ben meer geneigd vanuit de staleigenaar te denken, dan vanuit de pensionklant. Ik kan me wel je ergenis indenken, maar je moet ook zo zien dat extra inkomsten voor de staleigenaar ook niet verkeerd zijn.

Als je toch van te voren weet wanneer je eventueel niet in de les kan, dan probeer je dat toch voor jezelf te plannen, dat je komt op tijden dat het wel uitkomt? Maar goed, ik zou ook nooit op een manege willen staan, om die reden.

Maar ik ben een van de weinige die in die andere bak komt, en bij mij mogen ze altijd door de les heen rijden. Mits ze fatsoenlijk kunnen rijden. En nu komt het sporadisch voor dat ik echt met lessen af moet wijken naar een andere bak. Maar goed, dit is mijn persoonlijke verhaal. Iets te individualistisch voor dit topic.

Hier zijn geen verenigingsbakken in de buurt.

Nou dat extra geld gaat tenkoste van de pension klanten die betalen voor een service. En geld hebben ze zat dat was het probleem niet.

Ik kan geen andere tijd rijden. Aangezien ik full-time werk om mijn paard te kunnen houden. Ben blij dat ik er weg ben was echt tegek aan het worden.

IS trouwens geen manege maar een doodnormale pensionstal :D. Waar het hoeveelheid paard net voldoende is voor de ruimte.

Over communicatie: die was er niet mensen kunnen daar altijd komen echt zwaar irritant. Bij demeeste stallen om mij heen kan het wel maar alleen op rustige tijden.
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 16-11-10 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:47

fresco1234 schreef:
den helder, paarden staan allemaal buiten overdag.

Tuurlijk werken in de randstad en paard in DEn Helder....toppie oplossing...NOT.

Sorry maar vind toch dat een paard binnen 25 MINUTEN rijden met auto moet staan.

(MINIUTEN toegevoegd)
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 16-11-10 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Vienna2007

Re: Paard (overdag) buiten 365dpj in de Randstad, wie heeft het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:54

Kilometers of minuten?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:56

Prisca schreef:
Nou dat extra geld gaat tenkoste van de pension klanten die betalen voor een service. En geld hebben ze zat dat was het probleem niet.

Ik kan geen andere tijd rijden. Aangezien ik full-time werk om mijn paard te kunnen houden. Ben blij dat ik er weg ben was echt tegek aan het worden.

IS trouwens geen manege maar een doodnormale pensionstal :D. Waar het hoeveelheid paard net voldoende is voor de ruimte.

Over communicatie: die was er niet mensen kunnen daar altijd komen echt zwaar irritant. Bij demeeste stallen om mij heen kan het wel maar alleen op rustige tijden.

Ik haalde manege ook aan, omdat ik dus nooit op een manege zou willen staan, omdat er dan altijd wel lessen worden gegeven op tijden dat je zelf wilt rijden. Was geen verwijzing naar jullie stal.
Maar als je het zo omschrijft, dat elke avond de bak vol was met mensen van buitenaf en eigen klanten niet konden rijden in de avonduren... tja, dat is inderdaad te gortig. Maar ik zou er geen moeite mee hebben (in jouw situatie dat je pensionklant bent bij een stal met goede bak) als er 's avonds enkele mensen van buitenaf ook in de bak rijden tussen de pensionklanten (dus dat wel iedereen gewoon kan rijden).

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:58

Savonds waren er vaak lessen en dan mogen er maar 4 bij. Dus met mensen van buitenaf sta je dus te wachten.

Is nu zo lekker dat ik weer echt aan mijn paard toekom ipv wachten enz...

lovelucydan

ja hoor die van mij kan 24/7 buiten in amsterdam

Forcalquier

Janine_L schreef:
In de randstad, altijd buiten....... of als hij zelf wil ook binnen, maar dan zonder deur die achter hem dichtgaat :D http://www.stalhilverzicht.nl/index.php?actie=fotos&dir=aktiefstal/
By the way...... bij ons hoef je dus niet te kiezen hoor, er is En een binnebak En een paar buitenbakken En je paard kan dag en nacht buiten

Als ik mijn eigen stekkie niet had gehad en jouw stal de enige die aan mijn wensen voldoet, nou dan rijd ik dat stuk wel (buiten de spits) Ziet er echt allemaal top uit, en ja daar heb ik wat extra benzinekosten voor over.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:11

wendyashley schreef:
Als ik mijn eigen stekkie niet had gehad en jouw stal de enige die aan mijn wensen voldoet, nou dan rijd ik dat stuk wel (buiten de spits) Ziet er echt allemaal top uit, en ja daar heb ik wat extra benzinekosten voor over.

Dat is ook maar Mei t/m Oktober zoals ik lees op de site. En de rest van de maanden dan?
Mijn oudste staat 24/7, 365 pj buiten in Brabant.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:43

Vienna2007 schreef:
Calanddra schreef:
Dit was op jouw reactie gericht waarin gezegd was dat dat niet mogelijk was :+ of mag je niet eens meer op elkaar reageren?

Dat is mogelijk in de randstad?

Ja :) mijn pony staat vlak naast Utrecht, we hebben een kleine binnenbak, een 20*60 buitenbak met superbodem (alleen niet te berijden als t echt kei en keihard vriest), nog een 20*40 buitenbak, ook een goede bodem. En dan nog een grote longeercirkel, goede stap-drafmolen. En, belangrijkste voor mij, mijn pony mag nog steeds dag en nacht buiten staan. Natuurlijk is het het niet bedoeling hier dat iedereen dat wil, hij heeft veel land, maar niet zoveel :) de meesten wilden hun paarden ook weer binnen hebben dus we zijn met een klein groepje over gebleven buiten, verdeeld over 3 weiden.

Ik heb wat dat betreft mazzel, én mn pony staat 24/7 buiten én ik heb luxe :)

Hier vlakbij zit ook een stal waar ze het hele jaar door 's nachts binnen staan, maar verder elke dag, ook in de winter, op de dag van 's ochtends tot begint avond buiten staan. Met een dubbele buitenrijbak, goede bodem. En nog eens aan het bos. Is ook erg populair, komt zelden een stal vrij :P

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:01

Ik heb afgelopen winter ook bij een boer gestaan met mijn paarden.
Paarden hadden het super. Konden dagelijks naar buiten. Als er sneeuw lag of de grond bevroren was moest je dit wel zelf doen. Maar de bak was ronduit slecht. In de zomer zwaar droog en stoffig. En met een beetje regen meteen verzopen. In de zomer kon je dan wel op de wei rijden.
Na die vreselijke winter van afgelopen jaar. Ben ik opzoek gegaan naar een stat met minimaal een goede buitenbak. Die dacht ik uiteindelijk gevonden te hebben. Gingen ze dagelijks naar buiten zomer en winter. En een goede bak. Was alleen jammer dat ze de bak niet bijhielden en hun hun afspraken niet na kwamen.
Ben toen weer opzoek gegaan naar iets met een goede bak en zomer en winter weidegan/paddock.
Na lang zoeken en wel 20 stallen bekeken te hebben. Sta ik nu op de duurste stalling uit de regio. Maar wel met binnenbak, enorme springbak met speciale bodem die zomer en winter te rijden is en een dressuurbaan. En ook heel balangrijk zomer en winter weidegang.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:23

Ik sta in 't gooi (wel of geen randstad, door de verstedelijking in dat gebied almere, amsterdam, ijburg, volgens mij wel).

Paarden overdag buiten het hele jaar. In de wei zolang het gaat (en nu gaat het ook nog) of anders in de paddock. Ik ken zulke stallen niet alleen in de Meent, maar ook in Weesp, Muiderberg, Diemen enz...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:41

Waves schreef:
Het Gooi is toch we de rand van de rand van de randstad hoor :) Rond Amsterdam of Rotterdam is dat niet zo snel te vinden.

Wel dus, Neville Stables. :j Alleen geen binnenbak, maar een buitenbak die vrijwel altijd te rijden is, alleen met extreme vorst niet.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:04

Citaat:

Ik sta daar op de wachtlijst....maar helaas gaat dat nog wel even duren vrees ik ;(