Prijs verhoging stal per 1 januari

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:37

ik zal even navragen idd waar of dat staat aangezien het zo ook ging op mijn oude stalling hoorde ik van een vriendin dat ze maar met 3 % mogen verhogen per jaar...zou gou ik het vind dan zal ik het plaatsen

http://www.paardenadvocaat.nl/pages/pos ... nt-122.php

dit geeft wel iets duidelijkheid dat het niet zomaar met 40 euro omhooggegooit kan worden..

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:58

Ik betaal €110,- per maand. Heb alledagen een schone stal en volop land om in te lopen. Het grasland is meer onkruid dan gras, maar ach. Heb geen goede rijbak (te zwaar en vaak te nat). Kan 's winters wel op bouwland rijden. Hier komt nog wel brok overheen. We huren met 2 personen (3 paarden) deze stal. Het is een oude pinkenschuur. De 'boxen' zijn 4 bij 4 m. Lekker ruim en licht, ze staan op roosters met rubber eroverheen.

Ik kan mijn paard ook voor €180,- per maand op de manege zetten (zonder weidegang). 3 binnenbakken van 20 40 en een buitenbak. Alledagen een schone stal.

Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste, omdat ze dan lekker de hele dag buiten kunnen lopen. Ik rij wel even naar de manege om te rijden dan.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:05

De oude stal waar ik stond betaalde ik in gulden tijd 100,- gulden/box. Met de komst van de euro is dit 50,- euro geworden en sinds dien niet meer verhoogt. We kregen wel massaal gezeur van de verhuurders dat alles duurder werd, maar verhoging ho maar. Snij je je in je eigen vingers dacht ik zo.

Waar ik nu sta "all-in" kost het mij 150,-/pony/maand (onderhuur) Per 1 dec. verhuizen mijn pony's naar de verhuurder van mijn verhuurder en betaal dan 90,-/pony/maand all-in. Heb ik dan een huur verlaging?

xxxme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:50

Jeetje, wat een prijzen zeg! Ik denk dat je als stal zijnde wel omhoog moet gaan aangezien de kosten stijgen maar 40 euro per maand.. Dat is echt niet normaal! Ik zou dringend op zoek gaan naar een andere stal ;)

x_just_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:00

Dat is inderdaad erg veel..
Ik betaal 240 euro per maand en dan zit er alles bij inbegrepen,
Voer. Hooi, uitmesten, weidegang, gebruik malken vn de rijkbak dus eigenlijk alles,
Voor een pony is het goedkoper maar ik heb een paard

Groetjes sanne

hr1

Re: Prijs verhoging stal per 1 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:00

ik vind 40 euro omhoog wel erg veel.. hier liggen de prijzen voor stalling met binnenbak tussen de 200 en 250 euro.en hier is omg zaltbommel den bosch

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:04

Sowieso vind ik dat voor een containerstal al best veel... Wel is het zo dat de prijzen echt te belachelijk snel stijgen...

Dat gaat vaak 2 kanten op: bezuinigen op hooi/stro etc. of meer vragen... Vorig jaar was gewoon een heel slecht jaar qua hooi/stro... Dus dat ga je nu merken.. Maar het jammere hiervan is. als een prijsstijging er eenmaal doorheen is, dan wordt dat niet meer teruggetrokken :s Ook al zou in 2011 het gras zo goed groeien en het hooi daardoor een stuk goedkoper worden.. Is er niet iets te bespreken van een tijdelijke verhoging? Want 40 euro is als je kijkt naar de kosten (en er dus vanuitgaande dat ze niet gaan bezuinigen) nog redelijk.

(In de zomer verdienen de meeste pensionhouders die zelf genoeg grasland hebben dit wel terug.. Als je kijkt wat de paarden dan krijgen... Waar ik eerst stond, werden ze in de zomer niet eens meer bijgevoerd... en het hooi/voordroog wat van het land zelf afkwam, kost natuurlijk ook een stuk minder)

Dus is ook afhankelijk van de situatie van de stal en de middelen die zij straks weer tot hun beschikking hebben.

xNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:32

dat is wel heel veel ja.
wij hebben de laatste jaren maar 1x een verhoging van 10 euro gehad. en voor de rest niks.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:34

TinekeHorses schreef:
Idd wel stom zoiets..
Wat dacht je van elk jaar 1,- verhoging van lesgeld?
Vind ik net zo achtelijk!

Dit is niet achterlijk, dat is gewoon inflatie!
1 euro per jaar is echt niet veel om voor inflatie te corrigeren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:12

Lotte1990 schreef:

Sorry?
Een les kost bij ons 11 euro. Als daar een euro verhoging op komt heb je het dus over een stijging van zo'n 9%.
Dat noem ik geen inflatiecorrectie hoor, maar gewoon een enorme prijsstijging.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:28

als de prijsstijging van voer en strooisel zo enorm is dat dat nodig is, dan heb je niets aan de nationale inflatiecijfers.
Als de staalprijs en/of houtprijs enorm stijgt, dan bouw je ook veel duurder. Alle gemiddelde prijsstijgingen ten spijt...

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:25

@Joyce, ik heb 't opgegeven. 99% vd bokkers die hun paard in pension hebben staan, hebben geen idee wat de werkelijke kosten zijn. De meesten zullen daar ook nooit achter komen, omdat ze niets daarover willen horen/lezen en een paard aan huis nooit haalbaar zal zijn. Waarom dat laatste zo is, vragen ze zich kennelijk nooit af. OMDAT EEN PLEK BUITEN MET WEI, STALLEN EN RIJBAK GEWOON KOSTBAAR IS. Toch niet zo gek dat je daar als pensionklant elke maand een klein beetje aan meebetaalt? Maar goed, ik laat iedereen mooi klagen en mekkeren en dromen van ooit een eigen plek.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:55

Sonja schreef:
Lotte1990 schreef:

Sorry?
Een les kost bij ons 11 euro. Als daar een euro verhoging op komt heb je het dus over een stijging van zo'n 9%.
Dat noem ik geen inflatiecorrectie hoor, maar gewoon een enorme prijsstijging.

Uhm, brandstof misschien? Curssen of mt de belasting kwam ze niet uit. Wat denk je dat je instructrice overhoud? Dat zal echt niet veel zijn hoor. Daarbij vind ik het niet veel wat ze vraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:10

O maar dát zeg ik ook niet, daar gaat het helemaal niet om. Ik kom voor 11 euro per uur m'n bed niet eens uit, laat staan dat ik er les voor ga staan te geven.
Maar 9% inflatiecorrectie noemen klopt niet, DAT zeg ik ;)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:11

Sonja schreef:
O maar dát zeg ik ook niet, daar gaat het helemaal niet om. Ik kom voor 11 euro per uur m'n bed niet eens uit, laat staan dat ik er les voor ga staan te geven.
Maar 9% inflatiecorrectie noemen klopt niet, DAT zeg ik ;)

Misschien had ze dat zelf ook in de gaten gekregen. ;)

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:14

Mijn hooi en stro prijs is geen cent omhoog. Toch apart dat de een dezelfde prijs houdt en anderen giga omhoog gaan :P

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:14

ik ken het idee..
ik heb het op mijn vorige stal ook gehad.. alleen ben ik niet verder op de prijsverhogingen in gegaan...
ze zijn in die tijd dat ik er stond 3 keer met de prijs omhooggegaan in 2.5 jaar tijd..
stom want misschien hadden ze de prijsverhogingen niet eens kunnen bewijzen..

dus ik zou vragen aan de stalhouders, of ze het allemaal kunnen bewijzen en voorleggen..
je hoeft er niet mee akkoord te gaan! maar dat ligt ook weer aan de kleine lettertjes in je stal contract ;)
vind dat er trouwens maar weinig verschil in prijs zit, vind een container stal of in binnen stal toch een heel groot verschil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:17

Volgens mij zijn er aardig wat stalhouders die stomweg niet op het handigste moment inkopen...
Als je NU je wintervoorraad nog in moet gaan slaan ben je echt heel veel te laat en betaal je inderdaad de hoofdprijs.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:19

Klopt. Moet zeggen dat ik niet veel kan inslaan (voor een maand ongeveer) maar de prijzen zijn maar licht gestegen, dus vind het nog meevallen. Nu heb ik wel een doe het zelf stal in alle opzichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:21

En heb je geen mogelijkheid om 'op afroep' te kopen PBA_? Dat wil ook nog wel eens lukken bij fouragehandelaren. Als jij een vaste omzet per maand hebt, kun je op die manier nog wel eens een leuke partij opkopen en daar laten liggen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:31

Yuri schreef:
Mijn hooi en stro prijs is geen cent omhoog. Toch apart dat de een dezelfde prijs houdt en anderen giga omhoog gaan :P

Scheelt nogal of je als producent/boer alles zelf kan doen met eigen materiaal (en dan niet de afschrijving van dat materiaal mee rekenen), of dat je dat moet laten doen door een loonbedrijf dat rustig 50 tot 80 euro per uur vraagt, en dan per pakje of baal een pers en evt. wikkelprijs...

En scheelt ook of je direct van de boer koopt, die je al dan niet kent of bevriend mee bent, of dat je het via de tussenhandel moet doen, die er ook op wil verdienen en er veel kosten aan heeft voor vervoer, opslag etc.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:33

Sonja schreef:
En heb je geen mogelijkheid om 'op afroep' te kopen PBA_? Dat wil ook nog wel eens lukken bij fouragehandelaren. Als jij een vaste omzet per maand hebt, kun je op die manier nog wel eens een leuke partij opkopen en daar laten liggen.

Is een goed punt. Maar ik haal het gewoon bij een boertje. Betaalde de laatste keer zo'n 3 euro voor 25 kilo hooi en stro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:34

Stalhouders moeten tegenwoordig echt commerciëler denken, en dus ook netwerken ed. En dat is 'nieuw' voor dit type ondernemer denk ik, en dus lastig.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:52

maar met netwerken krijg je nog niet altijd "vriendenprijsjes".
Het leven is duur. En als bedrijf heb je continuïteit nodig en betrouwbaarheid in aanlevering. Denk dat goede betrouwbare leveranciers dan belangrijker zijn dan de goedkoopste leverancier vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:55

:j