Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Peterina schreef:Laat mij eerst zeggen dat ik de man niet ken! Dat gezegt ...
Hoeveel melding in de bovenstaande posts komen van mensen die bij hem paarden of ponies hebben gekocht? 2 of 3 ? De rest is allemaal roddel !
Ik neem aan dat deze mensen teleur gesteld zijn in hun aankoop anders waarom klagen ze ? Maar dit kan bij alle handelaars gebeuren!
Ik neem aan dat ze hun EIGEN veearts of een door hun aangestelde veearts de paard hebben laten keuren voordat er geld op tafel is gelegt? Zo nee, dom !
Ik neem aan dat een proef periode afgesproken is (nb :altijd aan te raden bij een handelaar). Zo nee, dom !
Ik neem aan dat een schriftelijk garantie overhandigt is en dat deze GELEZEN is voordat de koop is afgesloten? Zo nee, dom !
Als men naar een handelaar gaat en een 'koopje' denk te maken moet men wel de consekwentie hiervan dragen, je krijgt namelijk voor wat je betaald! Denk je een Z-niveau paard bij een handelaar te kopen voor 1500 euro? Zo ja, HEEL dom !
Misschien is hij een opkoper van afgekeurde beesten of van beesten die niemand anders kan verhandelen, en misschien kan er een 'koopje' in het positieve zin gedaan worden, maar je gaat mij niet vertellen dat als je naar een handelaar gaat dat je niet met een beetje argwaan binnen gaat en altijd in je achterhoofd het idee heeft dat je misschien bedeuzeld wordt!
Sorry maar ik vindt achteraf er om klagen omdat je zelf erin getrapt ben maar kinderachtig.
Citaat:quote="vstria"]Nou ; spijtig dat jij zulke ervaring had . Wij hebben namelijk onze eigen dierenarts geraadpleegd en deze heeft de keuring gedaan . Dit is trouwens eveneens gebeurt bij onze familie en kenissen ( iedereen bracht zijn eigen dierenarts mee of ze werden gekeurd op het adres v/die mensen ) . Je gaat uiteraard die man daarom nog niet zomaar gaan vertrouwen doch op die manier heb je dan toch zekerheid . Du Tré wil trouwens alleen maar op die manier werken en niet meer zoals D'hooghe met z'n eigen vaste dierenarts .
Het is ook zo dat je niet moet gaan zoeken naar een TOPPAARD aan 1500 eur ; want dat kan niet doch het zijn voornamelijk gewone recreatiepaarden en paarden voor wedstrijden op laag niveau .
Mensen die ik ken uit de LRV hebben nu reeds 2 zulke paarden gekocht en rijden er nu parcours mee van 1.10m en zijn ook ( weer toeval zeker ) tevreden .
Je moet trouwens bij iedereen op je hoede zijn waar je gaat kijken voor een paard ; mijn vriendin ging lessen in een manege in An....; en wou daar een paard kopen dat ze daar verkochten ( zogezegd omdat ze er teveel hadden ) . Na 3 weken was het paard mank en na onderzoek bleek dat het hoefkatrol had en gespoten was met een middel tegen de pijn .
maar het is echt een reactie die je aan je zelf te danken hebt!