Du Tré Filip

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:39

bij mij ging het er gewoon over dat hij niet moet liegen over de leeftijd. En een dierenarts van hem nemen zou ook niet slim zijn, en mijn dierenarts helemaal van (belgie) leuven tot st. niklaas meenemen? Daar heeft die mens nooit tijd voor. Het gaat er bij de mensen gewoon over dat hij niet moet liegen als hij gewoon de waarheid zegt is het toch al goed??? Schriftelijke garantie??? Een papiertje, met zijn telefoonnummer en wanneer ik het paard moest komen halen en hoeveel hij koste tja... En er zijn altijd nog goedgelovige mensen misschien ook dom maar het is zo en het is dan HEEL erg dat er mensen zijn die ervan profiteren! Mijn mening...

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 04:31

Peterina schreef:
Laat mij eerst zeggen dat ik de man niet ken! Dat gezegt ...

Hoeveel melding in de bovenstaande posts komen van mensen die bij hem paarden of ponies hebben gekocht? 2 of 3 ? De rest is allemaal roddel !

Ik neem aan dat deze mensen teleur gesteld zijn in hun aankoop anders waarom klagen ze ? Maar dit kan bij alle handelaars gebeuren!

Ik neem aan dat ze hun EIGEN veearts of een door hun aangestelde veearts de paard hebben laten keuren voordat er geld op tafel is gelegt? Zo nee, dom !

Ik neem aan dat een proef periode afgesproken is (nb :altijd aan te raden bij een handelaar). Zo nee, dom !

Ik neem aan dat een schriftelijk garantie overhandigt is en dat deze GELEZEN is voordat de koop is afgesloten? Zo nee, dom !

Als men naar een handelaar gaat en een 'koopje' denk te maken moet men wel de consekwentie hiervan dragen, je krijgt namelijk voor wat je betaald! Denk je een Z-niveau paard bij een handelaar te kopen voor 1500 euro? Zo ja, HEEL dom !

Misschien is hij een opkoper van afgekeurde beesten of van beesten die niemand anders kan verhandelen, en misschien kan er een 'koopje' in het positieve zin gedaan worden, maar je gaat mij niet vertellen dat als je naar een handelaar gaat dat je niet met een beetje argwaan binnen gaat en altijd in je achterhoofd het idee heeft dat je misschien bedeuzeld wordt!
Sorry maar ik vindt achteraf er om klagen omdat je zelf erin getrapt ben maar kinderachtig.

Ten eerste wordt er niet zomaar gezeikt over hem; er wordt door iemand naar hem gevraagd en zodoende onze ervaringen met hem!

Tuurlijk ga je er niet heen voor een Z- paard, maar hij zegt in zijn advertentie dat hij een manege heeft die er mee ophoud dus dat zegt ook wat over de paarden die hij zou moeten verkopen (rustig en mak ipv net een maand ingereden).
Voor bijna 2000 euro mag ik best een mak paard op l1 nivo verwachten zonder papieren; da's niet echt een "superkoopje" (zeker als het een verhaal is van een manege die ermee stopt)
Aan proef doet hij niet (heeft hij slechte ervaringen mee) en aan garantie ook niet.
Mijn dierenarts meenemen vanuit Nederland lijkt me niet erg makkelijk; ik heb er daar een uitgekozen die niet zijn dierenarts is......en dan nog; je mag van een dierenarts onafhankelijkheid verwachten!
Hij moet hem keuren op dingen die vaststaan....als ik hem zijn mening vraag of ik het wel of niet zo moeten kopen is het wat anders en kan hij partijdig zijn maar voor een klinische keuring baseert hij zich gewoon op feiten.

Er wordt hier gewoon wat gezegd over zijn betrouwbaarheid (of het gebrek eraan), en da's toch echt de reputatie die hij zelf opbouwd!
Tuurlijk kan hij geklaag verwachten van mensen die "eringetrapt" zijn; maar die heeft hij dus ook zelf "opgelicht".
Ik vind dat als iemand vraagt naar de ervaring van bokkers dat je deze gewoon mag geven; slecht of goed!
Dat hij goedkope paardjes verkoopt is verder ook geen probleem, ook de dingen die je erbij kan verwachten niet (da's het risico) maar dat er door hem moedwillig geliegd wordt is wat anders! (o.a. leeftijd, nivo, afstamming, karakter).
Een slecht naam maak je echt zelf! En als iemand na mijn ervaring vraagt mag ik die dus gewoon geven.

vstria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 08:47

Nou ; spijtig dat jij zulke ervaring had . Wij hebben namelijk onze eigen dierenarts geraadpleegd en deze heeft de keuring gedaan . Dit is trouwens eveneens gebeurt bij onze familie en kenissen ( iedereen bracht zijn eigen dierenarts mee of ze werden gekeurd op het adres v/die mensen ) . Je gaat uiteraard die man daarom nog niet zomaar gaan vertrouwen doch op die manier heb je dan toch zekerheid . Du Tré wil trouwens alleen maar op die manier werken en niet meer zoals D'hooghe met z'n eigen vaste dierenarts .

Het is ook zo dat je niet moet gaan zoeken naar een TOPPAARD aan 1500 eur ; want dat kan niet doch het zijn voornamelijk gewone recreatiepaarden en paarden voor wedstrijden op laag niveau . Hij heeft wel de laatste tijd jonge paarden met stamboekpapieren die hij dan al dan niet zadelmak verkoopt .

Mensen die ik ken uit de LRV hebben nu reeds 2 zulke paarden gekocht en rijden er nu parcours mee van 1.10m en zijn ook ( weer toeval zeker ) tevreden .

Je moet trouwens bij iedereen op je hoede zijn waar je gaat kijken voor een paard ; mijn vriendin ging lessen in een manege in An....; en wou daar een paard kopen dat ze daar verkochten ( zogezegd omdat ze er teveel hadden ) . Na 3 weken was het paard mank en na onderzoek bleek dat het hoefkatrol had en gespoten was met een middel tegen de pijn .

Vrijdag of Zaterdag aanstaande gaan nog mensen uit de LRV naar Du Tré ; kijken naar een jong paard . Zie hen Zondag op wedstrijd .
Hebben misschien nieuws .

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:10

[
Citaat:
quote="vstria"]Nou ; spijtig dat jij zulke ervaring had . Wij hebben namelijk onze eigen dierenarts geraadpleegd en deze heeft de keuring gedaan . Dit is trouwens eveneens gebeurt bij onze familie en kenissen ( iedereen bracht zijn eigen dierenarts mee of ze werden gekeurd op het adres v/die mensen ) . Je gaat uiteraard die man daarom nog niet zomaar gaan vertrouwen doch op die manier heb je dan toch zekerheid . Du Tré wil trouwens alleen maar op die manier werken en niet meer zoals D'hooghe met z'n eigen vaste dierenarts .

Het is ook zo dat je niet moet gaan zoeken naar een TOPPAARD aan 1500 eur ; want dat kan niet doch het zijn voornamelijk gewone recreatiepaarden en paarden voor wedstrijden op laag niveau .

Mensen die ik ken uit de LRV hebben nu reeds 2 zulke paarden gekocht en rijden er nu parcours mee van 1.10m en zijn ook ( weer toeval zeker ) tevreden .

Je moet trouwens bij iedereen op je hoede zijn waar je gaat kijken voor een paard ; mijn vriendin ging lessen in een manege in An....; en wou daar een paard kopen dat ze daar verkochten ( zogezegd omdat ze er teveel hadden ) . Na 3 weken was het paard mank en na onderzoek bleek dat het hoefkatrol had en gespoten was met een middel tegen de pijn .

Tuurlijk moet je bij iedereen op je hoede zijn +:)+ , maar er zijn wel zat voorbeelden van dat Du Tre Pilip bewust tegen je liegt dus kom niet met de "o, hij is zo goed en eerlijk" verhalen van je! :(
En er zijn tuurlijk nog veel grotere laaienlichters; die paarden inspuiten of hun paarden mishandelen........
Het is helemaal niet dat Du Tre "het kwaad" is ofzo, vond het er verder best schoon en verzorgd uitzien en hij was rustig met zijn paarden (heb ik ook al eerder gezegd), maar hij liegt er zo'n verhaal omheen en da's heel erg jammer!
:+
Bovenstaande mailtje is ook weer van "du tre Pilip"; ben ik helemaal zeker van dus zo toevallig dat jij alleen maar tevreden mensen kent is het niet hoor! ;) :D
Ik hoop inderdaad voor je dat hij/je nu een stuk eerlijker is/bent nu die andere geen mede eigenaar meer is want je ziet; je reputatie maak je echt zelf! :)*
Je kan wel mensen die hier hun mening neer zetten gaan bedreigen over de mail :( maar het is echt een reactie die je aan je zelf te danken hebt! ;(

Dat de paarden alleen voor lager nivo zijn zegt Du Tre zelf ook niet; hij zegt zelf zat M2 paarden te hebben. :+

Ik zeg trouwens helemaal niet dat er bij Du Tre Pilip geen goed paard te kopen is hoor; ik zei alleen dat je er alleen moet kopen als je flink verstand van paarden hebt! (zie mijn eerste reactie) :j
Wat ik al zei in mijn vorige reacties; je moet voor dat geld ook niet veel verwachten maar er zijn best leuke paarden te halen, qua prijs/kwaliteit.
Alleen Du Tre Pilip liegft er zelf een heel verhaal omheen, en dat van die garantie ed. is totaal niet waar! :(

Ik ben helemaal niet ontevreden over mijn paard; hij is totaal niet wat ik gekocht zou hebben, maar ik ben er wel blij mee! +:)+
Laatst bijgewerkt door Revanches op 23-07-09 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten verwijderd. Het is een zeer oud topic. Gelieve niet meer in reageren.