Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
RianneH schreef:Jaik heb wel gelezen wat je zegt. Als het voor jou kwa tijd geen probleem is om 2-3x te komen op een dag dan is dat oke. Maar niet iedereen heeft zo veel tijd en wanneer een paard aangeeft niet oke te zijn met 3 uurtjes is de stalling niet goed voor jouw paard, zijn eisen, en jouw tijd
kimmie88 schreef:RianneH schreef:Jaik heb wel gelezen wat je zegt. Als het voor jou kwa tijd geen probleem is om 2-3x te komen op een dag dan is dat oke. Maar niet iedereen heeft zo veel tijd en wanneer een paard aangeeft niet oke te zijn met 3 uurtjes is de stalling niet goed voor jouw paard, zijn eisen, en jouw tijd
Dat is waar. Gelukkig draai ik ploegendiensten en heb op veel verschillende momenten dus tijd.
Ideaal haha
@TS balen zeg.
Maar als jij denkt dat het de beste beslissing is, moet je het zeker doen.
Je geeft aan dat dit voor jou en Yela niet te doen is.
Knap dat je daar voor uit durft en kan komen. Zeker nu je pas net weet dat ze weg gaat
YelaBrenda11 schreef:hoi samanta,
ja dat heb ik gedaan , maar het besluit staat als vast , zeggen ze .
En ik wil het eigenlijk niet toegeven , maar diep van binnen ben ik het met ze eens. in de zomer gaat het gelukkig altijd stukken beter , maar ze blijft zo ontzettend groot en sterk . en voor geen enkel paard is het goed om binnen te staan natuurlijk , maar ik ken geen enkel paard dat zó ontzettend wild is als Yela . Ze is gewoon een paard met téveel energie .
dravers worden om internet vaak omschreven als '' recreatiepaard ''
hier klopt weinig van denk ik , ze zijn niet gemaakt voor rustig buitenritjes .
dit is niet eerlijk voor mij , maar ook zeker niet voor Yela , om haar te houden.
dus ik denk dat hete echt het beste is om naar een ander paard opzoek te gaan .
wel zal ik ervoor zorgen ( natuurlijk ) dat ze niet op deze stal zal komen te staan waar yela nu staat !
Misschien is het dan inderdaad een idee haar bij jullie neer te zetten .
heeft jou stal ook een naam ? kan ik eens google-en
liefs femke
spiritxxx schreef:aerdenhout1 schreef:Ik heb je verhaal gelezen en denk eigenlijk dat het niet zozeer aan het paard als wel aan jou gemoedsrust ligt dat het niet zo fijn gaat??
Je hebt dan ook niet het makkelijkste paard gekozen voor jou situatie!
Een volbloed herkend direct hoe jij in je vel zit en dat maakt ( denk ik) dat je nu weinig kan met je paard.
als jou paard voldoende voer krijgt, overdag minimaal een paar uur in een groep mag/kan staan waar hij zich thuis voelt, dan heeft jou paard een behoorlijk goed leven.
Maar zodra jij niet fijn in je vel zit, breng je dat over op je paard en zeker op een volbloed!
Zie nu dat ze met 1 paard staat...ook geen probleem indien het wel maatjes zijn!
Ze heeft een DraverEn ik denk trouwens dat elk paard wel door heeft hoe je je voelt, koudbloed of volbloed.
Ik denk inderdaad ook, dat als je paard van 10 tot 18 buiten is, hij het best wel goed heeft. Er zijn ook stallen waar ze helemaal niet buiten komen.
Maar als je echt geen goed gevoel over je stalling hebt, zou ik toch proberen een andere te vinden. Ga anders gewoon aanbellen bij boerderijen of bij mensen waar je paarden ziet staan. Zo vinden wij ook altijd een plek voor de paarden!