Zoals hierboven al duidelijk uitgelegd is, is de maag van een paard zo gemaakt dat er de hele dag beetjes voedsel in worden opgenomen en dat gebeurt dan dus niet.
Daarnaast is die periode zonder drinken ook veel te lang.
Dat een paard 's nachts op stal staat tot de volgende ochtend zonder hooi is uiteraard geen enkel probleem als hij op stro staat en over een drinkbak beschikt.
Ik zou mijn paarden in elk geval nooit zolang in een kale paddock zetten. Afgezien van het feit dat ik urenlang alleen maar in een kale paddock staan al helemaal geen goeie optie vind, ook niet onder het mom van 'ze staan in elk geval lekker buiten'. Een paard staat liever op stal op stro wat te knabbelen dan 3/4 van de dag buiten in een kale paddock, hoor! En de eerste optie is nog beter voor zijn maag/darmen ook. Het lijkt me ook dat ze zich anders vreselijk gaan vervelen in de paddock en allerlei ondeugden ontwikkelen zoals zand eten, graven, knagen etc. In de natuur lopen de paarden ook rond om te eten en gaan ze alleen naar een zanderige plek om eens lekker te rollen, ze gaan daar niet de halve dag gewoon staan!
[/quote]
ik lees op mijn werk mee tussen de telefoontjes door en had nog niet op F5 gedrukt, kwam pas voor de dag toen ik mijn berichtje had geschreven en toen had ik al weer telefoon...