Zelf stal-speelgoed maken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:45

hetlevenwint schreef:
Deniisse schreef:
wij haden ook bedacht .Om een knal oranje bal in een lege hooi net te doen .en het paard deet niks ze is 14 zo iest en was er dood ban voor als je heb een tikje aan raakt op de grond toen hebben we dus de bal in dat hooinet gedaan en ze deet nog niks toen hebben we er wat hooi bij gedaan en dat vond ze geweldig

ze wou waarscheinelijk bedoelen dat als de bal in een hooinet zad dat ze er bang / niets mee deed en als ze hooi + de bal in het hooinet deed dad ze het geweldig vondt

Heee, nu snap ik het opeens! ;) Blij dat jij het wel begreep :+

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:29

idd misschien een fles of een potje met biks of snoepjes of appel stukjes ofzo ophangen zodat ze wat moeten werken en nadenken om het lekkers te pakken zien te krijgen, maar ik weet er niet zoveel van :+

Anoniem

Re: Zelf stal-speelgoed maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:53

Dat zijn allemal dingen die we al bedacht hadden wat we kunnen maken.. ;)
Nog iemand nieuwe ideeën?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:08

Weet iemand nog goede dingen tegen de verveling? Mijn haflinger begint inmiddels af en toe een hapje plafond mee te nemen als zn hooi op is. En hij krijgt echt wel genoeg hooi in een hooizak..

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:33

maak vlechten van wilgentakken en hang die aan de deur, aan de voerbak, zijkant van de stal, overal :) misschien dat er dan minder happen plafond genomen worden?

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:16

wij hadden een grote wilgen tak in de stal horizontaal aan de wand bevestigd, het hing nog niet, of paardjelief was de bast er al af een het peuzelen.... ze vond het geweldig :P ik ben verder wel benieuwd wat er nog meer te bedenken is

knstmstvrk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:11

een simpele oranje pion aan een touw. Enorm leuk!

zafina1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:39

ik heb een bal in een hooinet gedaan.en hier die ik savonds een pukje hooi in.

en omdat ik vrij grote stallen heb hem ik een kleine skippie bal in mijn stal liggen. ik heb 5 paarden en wissen iedere 2 weken van speeltje.

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:30

Ik heb gewoon frisdrank flessen in de stallen hangen, met een soort pitjes erin. Dus een soort van ''rammelaar''. Daar vermaken ze zich prima mee!!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:52

ik heb vandaag de helft van mijn poown z'n kuilgras tussen de spijlen van de stal gevlochten en geweven :Y) dus eerst het kuilgras een beetje uit elkaar trekken, dan ronddraaien dat je een soort lange dikke sliert krijgt, en dan heen en weer tussen de spijlen, tot je een soort matje krijgt :)
ook een paar dikke vlechten er van gemaakt, pony vond het best leuk om te touwtrekken :')

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:54

je kunt ook een jolly bal ophangen en zelf doe ik altijd een snoepje in het handvat dan zijn ze druk bezig om dat snoepje uit het handvat te halen.

of een wilgetak in de stal hangen of leggen zijn ze ook altijd erg druk mee. :D

Barron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:19

Ondanks dat mijn paarden niet op stal staan maar in de herfst/winterperiode wel op het zand, laat ik ze ook wat meer moeite doen om te eten. Naast hooi in bakken met gaas erover, hang ik nu en dan een hooinet op met hooi en in het midden een halve koolraap of knolselderij. Door het hooi en de mazen van het net zijn ze zo'n beetje de hele dag bezig om stukje bij beetje deze kool er uit te peuteren. Vooral de koolraap want die is knalhard. Dan probeert de een en dan de ander weer een stukje. Het net hangt aan een boom zodat deze ook nog een beetje heen en weer wiebelt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:33

Shanna schreef:
Jawel ik had wel de himalaya likstenen, maar omdat deze steeds terug draaiden naar de gelikte kant werd de andere kant dus niet gelikt, waardoor deze op een gegeven moment dus wel afbrak.

Dat heb ik dus ook.
En dan leg ik het maar in de voerbak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:22

een stronkje hout ophangen in de stal (zodat ze kunnen kauwen)
een skippybal, een bijtbal in de box
een liksteen
eeeemm... meer zou ik niet weten.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:31

Mag ik even een stipje zetten? :D Wil nu slapen, maar straks raak ik het kwijt ;).

Mijn paardje heeft nu in ieder geval een bal aan een touw hangen, maar volgens mij word het niet benut :P

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:22

Kun je aan voederbieten komen? Yngvar eet heel fanatiek van aan een touwtje van het plafond hangende bieten. :9 Doordat het ding gaat slingeren bij het bijten kost het meer moeite en tijd dat eten dat gewoon in de voerbak ligt.

romyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:41

een bal lekprikken, touwtje er doorheen doen en aan het dak hangen,

romyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:44

holle boomstam (iets hols) in de stal liggen, met wortels ofz erin zodat ie ze moet zoeken,
dunne stang aan de stal hangen, zodat je er fruit enz doorheen kan prikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:04

romyr schreef:
een bal lekprikken, touwtje er doorheen doen en aan het dak hangen,

Met mijn knaagdier, die trekt de bal kapot dan, anders trekt hij het dak wel kapot..

poeliwoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:33

Ik heb een oude boei van mn vaders boot.. touw erdoor heen en ophangen.
Je kunt ook van die grote pionnen in je stal leggen.
een jolly bal natuurlijk.
Een lege fles frisdrank.. daar biks in doen met wat kleine gaatjes en die ophangen..
likstenen..
een verkeersspiegel.. heel interessant;)

1Moon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:43

hetlevenwint schreef:
we hebben nu al :

-een bal in een hooinet

- een lege fles cola ophangen met gaatjes et in en voer er in

- een lege fles cola met steentjes of water in

- een pion

- een skippy bal

- wilgen takken

- een tennisbal met aan de onder en bovenkant een gat erin, en dan kan je er een touw doorheen doen, en dan een knoop erin en ophangen.. mischien kan je er ook nog voordat je het touw erdoor doet steentjes indoen? steeenrjes die niet door het gat passen (en misschien een sterk ruikend snoetpje ertussen, of is dit gemeeen omdat ze het snoepje zo niet kunnen pakken?)

-eenge fles gaatjes er in + voer er in en dan in de voerbak leggen dan moeten ze het in de voerbak heen en weer rollen en door dat de meesten geen voerbak hebben van een halve stal zouw dit voor het paard oook een bezeghoud moeten zijn en meestal nog moeilijker dan als de fles gewoon op de grond licht in de stal !

deze kom ik zelf nu op alleen is het iets dat je zeker niet iedere dak moet doen ! :
honing in de voerbak smeren of iets anders vloeibaars die sterk smaakt dan zijn ze toch meestal bezeg heel de voerbak uit te likken
dit heb ik al als je zelf nog dingen weet quote dit dan en schrijf het jouwe er bij

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:58

leuk topic!!

heb misschien ook nog een ideetje!

je maakt in een basketbal 2 gaten(tegenover elkaar!!!) en doet daar een stevig touw doorheen
en daarna maak je hat touw vast aan de tralies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:02

Dan heb je dus een lekke bal, die mijn haf zo in stukken scheurt..
Lijkt me niet een al te veilig idee.. :n
Daarom doe ik dus een basketbal in een hooinet, en hang ik die op. Dan heb je er tenminste nog wat aan!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:14

Oké ja ik wist niet of het een goed idee was maar ik dacht dat de bal dan 'hard' blijft?

elsenashley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:50

wat een leuke tips,ga ook doorgeven aan kennis die een paard dat heel vervelend wordt in stal als hij zich verveelt