Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:Citaat:
Mijn paarden vonden er in iedergeval niet veel aan, ik nam ze veel liever mee aan de fiets, 5km stap draf en galop. Dit vonden ze echt leuk.
En dat vind ik nou levensgevaarlijk! Niet alleen voor jezelf maar zeker voor het medeverkeer.
) Illusion schreef:ja het verschil tussen en weide en een stapmolen(ja beide beweging goh) is dat een stapmolen gedwongen beweging is en een weide niet.
ik denk dat een paard wel degelijk een verschil ziet in lekker op de weide staan, of verplicht rondjes te moeten stappen.
Citaat:Oke dat begrijp ik, maar wat ik bij veel reacties lees is dat mensen de stapmolen slecht vinden maar longeren niet. Ik zie persoonlijk niet zo heel veel verschil tussen die twee.
Illusion schreef:Citaat:Oke dat begrijp ik, maar wat ik bij veel reacties lees is dat mensen de stapmolen slecht vinden maar longeren niet. Ik zie persoonlijk niet zo heel veel verschil tussen die twee.
ik ook niet, maar het komt soms over bij sommige dat het een vervanger is voor de weide en dat is imo absoluut niet zo.
maar tussen longeren en stapmolen zie ik ook niet veel verschil, behalve dat je met longeren iets meer afwisseling kan inbrengen.

Chaos schreef:Maar als alles goed onder stroom staat zou hij er niet aan kunnen trekken. Ik heb heel veel met molens gewerkt.. En ook altijd met meerdere hengsten erin, zelden problemen mee gehad..

Chaos schreef:Wij hadden een 8paards molen met speciaal voor de hengsten dubbele dranghekken, alleen dan met van die staven, mocht een paard ten val komen staat de molen snel zat stil en door die hekken komen ze er ook niet door.
Bij kleinere molens lieten we er altijd een vak tussen. Echter heb ik tot dusver nog geen paard liggend in de molen gehad, wel allerlei andere gekkigheid maar dat niet. Gelukkig.
Heb ook wel eens een hengst gehad die geen ontzag had voor stroom. Hij stond er even alleen in en toen ik met hengst nummer 2 aankan was hij hard de molen aan het doordraven, haha. Hij wipte het ene na het andere hekje mooi over hem heen..
Als ik een molen zou krijgen thuis dan zou ik hem overigens sowieso onder stroom zetten.
daantjuhhh schreef:Op stage hebben we er een gehad die in het midden van de molen liep!
Hoe het geflikt heeft?
Geen idee?

Cowgirl schreef:Als ik op bokt ga melden dat ik om de dag een uur longeer wordt zeker weten voor dierenbeul uitgemaakt of mijn paard nou bijgezet staat of niet. Maar een uur in de molen is heel gewoon?
Chaos schreef:Wij hadden een 8paards molen met speciaal voor de hengsten dubbele dranghekken, alleen dan met van die staven, mocht een paard ten val komen staat de molen snel zat stil en door die hekken komen ze er ook niet door.
Bij kleinere molens lieten we er altijd een vak tussen. Echter heb ik tot dusver nog geen paard liggend in de molen gehad, wel allerlei andere gekkigheid maar dat niet. Gelukkig.
Heb ook wel eens een hengst gehad die geen ontzag had voor stroom. Hij stond er even alleen in en toen ik met hengst nummer 2 aankan was hij hard de molen aan het doordraven, haha. Hij wipte het ene na het andere hekje mooi over hem heen..
Als ik een molen zou krijgen thuis dan zou ik hem overigens sowieso onder stroom zetten.
superwoman schreef:Chaos schreef:Wij hadden een 8paards molen met speciaal voor de hengsten dubbele dranghekken, alleen dan met van die staven, mocht een paard ten val komen staat de molen snel zat stil en door die hekken komen ze er ook niet door.
Wat een bijdehand paard zeg. als ze snel eronder vliegen, zullen ze ook een minimaal stroom voelen, dus erg slim.
Vroegah vond ik die stapmolens erg eng, maar nu zijn ze erg veilig hoor. Wij hebben ook van die staven en hebben BEO band er omheen. Paarden er rustig aan laten wennen (desnoods meelopen in het vak ervoor)
De mini-shetjes gaan met z'n 2tjes in 1 vak
Ook knap gedaan.Ehrentusch_ schreef:daantjuhhh schreef:Op stage hebben we er een gehad die in het midden van de molen liep!
Hoe het geflikt heeft?
Geen idee?
Hoe hebje die er terug uitgekregen?
*edit: @ Chaos:
kheb ook nog nooit 1 zien vallen, maar wel struikelen en die zat op zn knieen. Was maar net op tijd weer recht.
begrijp niet goed hoe hij die hekjes over zich heen krijgt? Onze molen heeft grote metalen hekkens die volgens mij elk een miljoen kilo wegen..