Buiten wel/geen peesbeschermers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ticoteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:49

Zo lang je goed in gaten houd wat je doet, ben je goed bezig. Beschermers moeten goed passen en niet afknellen. Kijk ook of de bevestigingen niet los kunnen laten. Beschermers mogen niet op de grond komen, omdat ze dan vocht op kunnen nemen en zwaar kunnen worden. Dan zakken ze af met alle gevolgen van dien.

R0oszs schreef:
op de trailer hebben ze bij mij peesbeschermers om en kogelbeschermers. Melody had met haar ijzers ook springschoenen om.

Verder hebben ze dan ook alleen met springen/cross en duinritten peesbeschermers, kogelbeschermers en springschoenen om :j.

Zafier heeft namelijk al een keer z'n koot opengetrapt tijdens een dressuurtraining dus met springen zoiezo om. Dressuren en longeren helemaal niks.

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:18

Focussed schreef:
Daarom doe ik ook bescherming om die bedoelt is voor in de trailer... Transportbeschermers. Dat zakt niet af :D

haha, dat bedoelde ik! Maar aan de achterkant zakken ze evengoed nog af :?

Ticoteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:48

Dat is dus het gevaar van amateurs die met profesioneel materiaal willen werken, maar eigenlijk niet weten hoe het moet. En al helemaal geen idee hebben waar wat voor diend.
Dit leverd vaak problemen op, niet alleen in een trailer, maar ook in het land. Als je niet precies weet hoe en waarom of je ze gebruiken moet, kun je beter niets gebruiken.

boytju2 schreef:
Focussed schreef:
Daarom doe ik ook bescherming om die bedoelt is voor in de trailer... Transportbeschermers. Dat zakt niet af :D

haha, dat bedoelde ik! Maar aan de achterkant zakken ze evengoed nog af :?

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:52

amateurs?
die dingen doen we gewoon om, zoals het moet, ik zou geen andere manier kunnen bedenken hoe ze dan om moeten :? .. en de eigenaaresse is er ook altijd bij als ik ze omdoe. En zij weet precies wat wel en niet goed is voor het paardje. Ze is ooit 2x reserve kampioen van nederland geweest in de Z nogwat ..

dat zeg ik trouwens niet om opschepperig te doen hoor ;$. maar om te vertellen dat zij wel weet wat ze doet. Ze is al dr hele leven met paarden bezig en zit nu rond de 60 dus die weet wel waar ze over praat :)

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:05

de mijne staan ook zonder.
Alleen als ik mijn paard in de paddock zet krijgt ze peesbeschermers enzo om maar dat is omdat ze dan wel behoorlijk gek kan doen. Mijn pony krijgt niks om, die heeft dat niet nodig.

Ticoteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:10

Ik zeg ook niet dat jij/jullie amateurs zijn, maar dat er veel amateurs zijn die denken dat ze weten wat ze doen. Vervolgens komt een paard/pony onrustig van de trailer omdat hij heeft staan googelen met zijn beschermers. Of is hij zelf kreupel, en dan nog snappen ze het verhaaltje niet. Snapje??

boytju2 schreef:
amateurs?
die dingen doen we gewoon om, zoals het moet, ik zou geen andere manier kunnen bedenken hoe ze dan om moeten :? .. en de eigenaaresse is er ook altijd bij als ik ze omdoe. En zij weet precies wat wel en niet goed is voor het paardje. Ze is ooit 2x reserve kampioen van nederland geweest in de Z nogwat ..

dat zeg ik trouwens niet om opschepperig te doen hoor ;$. maar om te vertellen dat zij wel weet wat ze doet. Ze is al dr hele leven met paarden bezig en zit nu rond de 60 dus die weet wel waar ze over praat :)

Carlijnx

Re: Buiten wel/geen peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 20:25

oh, zo ja ik snap het. Ik trok het me iets te persoonlijk aan. Sorry ;$.