Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) m_ss schreef:weetje, mijn 'knuffelpaardjes' gun ik een hele dag buiten spelen, lekker eten en stoeien met vriendjes. maar die zijn dan ook niet heel duur, niet heel moeilijk van karakter en hoeven niet kort in hun vacht te zitten.
veel mensen om mij heen rijden hoog en fanatiek in de sport, hebben daarvoor dure en goede paarden. deze zijn in hun koppie zo heet dat ze het hele land incluis zichzelf afbreken. laat staan wat ze met vriendjes doen. dan kun je echt beter een kleine paddock hebben waarin ze niet heel hard kunnen gaan rennen, maar wel mooi uitzicht hebben, over het draadje heen kunnen neuzen met vriendjes, en heerlijk in het zand kunnen gaan liggen. als deze paarden elke dag uit de box komen om te trainen oid en meer dan 6 keer per dag gevoerd worden dan denk ik niet dat ze wat missen. simpelweg omdat deze qua karakter ook heel anders in elkaar zitten dan de 'knuffelpaarden'
NB onder een knuffelpaard versta ik een paard dat recreatief gereden wordt, wat koel is in het hoofd en graag aanmoddert. de 'echte'sportpaarden zijn nou eenmaal niet zo: die willen werken of anders niet.

Karin schreef:Mijn zogenaamde 'knuffelpaard' (dat overigens niet van knuffelen houdt, maar dat terzijde) loopt in de zomer zoveel mogelijk 24/7 buiten en in de winter iig overdag. Hij sloopt zichzelf niet, staat rustig op de wei, en dat komt IMO voor een groot deel juist doordat het voor hem zo gewoon is om los buiten te lopen. Als ik maar een paar uurtjes per dag de benen mocht strekken, dan zou ik eerlijk gezegd ook uit mijn plaat gaan. Helemaal als ik toch al graag beweeg.
Trouwens... koel in de kop en graag aanmodderen? Mijn paard wil juist werken. Doet niets liever dan lopen. Dan schijn ik een 'echt' sportpaard te hebben... toch?
sjonnie48 schreef:m_ss schreef:weetje, mijn 'knuffelpaardjes' gun ik een hele dag buiten spelen, lekker eten en stoeien met vriendjes. maar die zijn dan ook niet heel duur, niet heel moeilijk van karakter en hoeven niet kort in hun vacht te zitten.
veel mensen om mij heen rijden hoog en fanatiek in de sport, hebben daarvoor dure en goede paarden. deze zijn in hun koppie zo heet dat ze het hele land incluis zichzelf afbreken. laat staan wat ze met vriendjes doen. dan kun je echt beter een kleine paddock hebben waarin ze niet heel hard kunnen gaan rennen, maar wel mooi uitzicht hebben, over het draadje heen kunnen neuzen met vriendjes, en heerlijk in het zand kunnen gaan liggen. als deze paarden elke dag uit de box komen om te trainen oid en meer dan 6 keer per dag gevoerd worden dan denk ik niet dat ze wat missen. simpelweg omdat deze qua karakter ook heel anders in elkaar zitten dan de 'knuffelpaarden'
NB onder een knuffelpaard versta ik een paard dat recreatief gereden wordt, wat koel is in het hoofd en graag aanmoddert. de 'echte'sportpaarden zijn nou eenmaal niet zo: die willen werken of anders niet.

Sonja_vR schreef:hier staat alles 24/7 buiten met schuilstal
sportpaard, hobbelpaard, knuffelpaard...het zijn en blijven gewoon paarden, de meeste dieren die binnen staan, staan daar voor het gemak van de mens en kapitaalbescherming
en tuurlijk zijn er uitzonderingen, die van mijzelf vind het in de winter best fijn om snachts alleen op de box te staan
die draait oo de kont naar je toe als je haar na haar eten weer op de groep wil zetten
Needje schreef:m_ss schreef:NB onder een knuffelpaard versta ik een paard dat recreatief gereden wordt, wat koel is in het hoofd en graag aanmoddert. de 'echte'sportpaarden zijn nou eenmaal niet zo: die willen werken of anders niet.
Sorry, maar deze is echt TE grappig!
felicity schreef:Als ik hier in de omgeving kijk kost het al gauw 360 met een binnen en buitenbak, stapmolen, solarium, warm en koud water kantine en alle andere luxe. En dan dus maximaal 2 uurtjes per dag weidegang. Terwijl ze op sommige stallen dus echt voldoende weidegang hebben.
Heb nu 1 stal gevonden in de buurt met echt alle luxe van een springtuin, 20x60 buitenbaan, trainingsmolen, overdekte longeercirkel, binnenbak 20x60, warm en koud water, solarium, echt een kwijl stal en zelfs hele dag weidegang is mogelijk.
Maar daar hangt dan wel meteen een prijskaartje aan van 385.
En ja, het zijn sportpaarden. 
).